Skip to main content

Hoi. 

heb sinds jaren tv van kpn. Nooit problemen gehad. Sinds kort brandt het lampje van hd op mijn ontvanger niet meer. Uitzendingen zijn ook wazig. Geen hd dus. Heb alles nagegaan. Geprobeerd alles te resetten. Is helemaal goed gegaan. Alleen geen hd en haperend beeld af en toe blijft. Mijn vraag is nu, is mijn ontvanger kapot?

 

Welkom op het forum.

 

Na de update van het nieuwe menu, brand het HD lampje niet meer. 

In de gids kan je zien of de zender wel of niet HD is.

Kijk anders in de instellingen en zet de decoder op HD. 

Zie hier voor het oude menu.

Zie hier voor het nieuwe menu en volg de stappen bij instellingen. 

 

Haperend beeld, reset de decoder, zie hier hoe je dat kan doen. 

 

P.S.

Welke KPN IPTV decoder heb je? 


HMB2260


Alles wat je aangeeft gedaan. Mijn zoon is it-er en kwam er ook niet uit. 


Is de KPN decoder wel aangesloten met een HDMI kabel na de TV?

Zijn alle kabels goed?

Scart kabel zo wie zo verwijderen, alleen HDMI kabel aansluiten. 

 

Zoals vermeld, HD lampje brand niet meer. 

 

En reset de Arcatian HMB2260. Zie hier voor meer info. 


Hallo @Michel Drewes, welkom op ons forum!

Had je de onderstaande tips van @joop2011 nog opgevolgd? Is het probleem hiermee verholpen?

Is de KPN decoder wel aangesloten met een HDMI kabel na de TV?

Zijn alle kabels goed?

(...)

En reset de Arcatian HMB2260. Zie hier voor meer info. 

 


Hoi. Ja alles goed aangesloten. Gebruik de daarvoor aangewezen bekabeling. Verder alle oplossingen geprobeerd. Zoals herstarten tv ontvanger, terug zetten tv ontvanger naar fabrieksinstellingen, modem opnieuw opgestart noem maar op. Werkt gewoon niet. Tot een week of 3 geleden werkte het allemaal perfect. 


Kun je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik één en ander nakijken in het systeem.


Heb ik gedaan. Dus kan nagekeken worden in systeem.


Bedankt. Ik zie dat jouw tv-ontvanger is ingesteld op het ontvangen van HD. Aan onze kant staat het dus goed. Ik wil je daarom aanraden om te controleren of HD aanstaat op de tv-ontvanger zelf. Je kunt dit controleren via ‘Instellingen’ > ‘Beeldscherm’ > ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger’. Zet deze op HD en bewaar de instellingen.


Dank u. Daar had ik dus even niet aan gedacht. Zat hem inderdaad daar in. Dank u voor de hulp

 


Super! Dan wens ik je weer veel kijkplezier. :blush: