Skip to main content

hallo, 

 

sinds vorige week kreeg ik een foutmelding op tv, die pas verdween nadat ik mijn tv terugzette naar SD instelling. Daarvoor kon ik weken wel HD kijken. 

Ik heb sneller internet buitengebied. speed test  geeft 35 mb aan. 

wat is er veranderd? 

kan het zijn dat ik net genoeg bandbreedte binnen kreeg voor HD, maar nu net te weinig en dat 4g modem ondersteuning er enkel is voor internet en niet voor tv?

Hoi @vin12, allereerst welkom op het forum!
Het is precies zoals je beschrijft, het 4G modem ondersteunt je verbinding maar de TV gaat hier niet overheen. Deze blijft over de DSL kabel gaan en daar is waarschijnlijk alleen genoeg bandbreedte nu voor SD beeld.


Hoi Thomas,

 

Bedankt, was ik al bang voor.

Hoe kan het dat ik gewoon een maand WEL HD kon kijken? Het probleem deed zich pas voor toen ik Fox Sport ivm Corona uitzette. 

 

Kun je zien hoe veel bandbreedte er binnen komt? 

 

met vr. groeten, 

 

Vincent


Waarom het wel gewerkt heeft zou ik je zo snel niet kunnen vertellen, Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even mee naar je aansluiting!


Bedankt voor het invullen van je profiel @vin12, ik heb je lijn  uitgelezen en zie dat je experiabox via de kabel een krappe 6 a 7Mbit/s binnenhaalt.
HD TV heeft minstens 8Mbit/s nodig en kan alleen over de kabel, niet via het 4G gedeelte helaas.
Hierdoor zal het via deze lijn helaas niet mogelijk zijn HD te kijken. Waarom het hiervoor wel gewerkt heeft zou ik je zo niet kunnen zeggen. 


ok, bedankt voor de moeite. Ik dacht al zo iets, Het werkte weer even, waarbij je waarschijnlijk op 7 mb net HD kan streamen en daarna weer niet. 

via Chromecast en Interactieve tv app is wel te omzeilen, maar een gedoe om zo tv te kijken.

 

maar goed, bedankt

 

Vincent


Graag gedaan hoor, dat is inderdaad het handigste alternatief.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!