Skip to main content
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van Telfort glasvezel naar KPN glasvezel. Echter is het tv signaal beduidend slechter bij KPN dan wat ik gewend was. Als ik wissel van “HD standaard” naar “SD” op de ontvanger zie ik ook geen verschil in beeldkwaliteit. Ook brand er geen rood HD lampje op de ontvanger.

Ik heb nu een Arris VIP9252 V2 en hiervoor had ik een Arcadyan HMB2260.

Ik heb al opnieuw de software geladen en gereset naar fabrieksinstellingen, diverse kabels e.d. gebruikt en direct op de Experiabox aangesloten.

Verbinding (100mb glasvezel) is verder wel goed.

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn? Zijn bv de kastjes niet goed? Of is er iets niet goed ingesteld in mijn profiel?
Hoe staat de beeldkwaliteit zelf ingesteld staat deze wel op 1080i? Naast HD standaard moet die ook goed staan.
Ja heb alle settings daar al geprobeerd. Van automatisch tot 1080p@50 maar niets lijkt ook maar wat te veranderen.

Dat rode HD lampje op de Arris moet toch branden bij een HD uitzending? Ook in de gids staat bij geen enkel kanaal iets van HD of zo vermeld. Kon me herinneren dat bij telfort dat er wel bij stond.
Staan de de glaszenders (661-669) wel in je lijst?
Hallo Dreetje,



Nee de glaszenders staan niet in de lijst.

Dat is inderdaad ook al vreemd...
Ik denk dat er iets met je profiel niet klopt bij KPN en dit kunnen zij alleen voor u nakijken,



Als u hier op het forum onder uw profiel wat gegevens invult zoals klantnummer/postcode enz. Dan kan een Webcare medewerker dit voor u nakijken.



De gegevens die u daar invult zijn alleen te zien voor medewerkers van KPN.



En dan zal het waarschijnlijk snel zijn opgelost.
Ok, heb ik gedaan.

bedankt voor je hulp.
Goedemiddag @Likeicare, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Wat raar dat je nog steeds de HD-zenders niet kan ontvangen! Ik heb even naar het profiel gekeken, en het zou na een aanpassing nu wel goed moeten zijn. Wil je de tv-ontvanger even herstarten en laten weten of mijn aanpassing geholpen heeft?
Hoi Susan,



Ja het werkt!

Had vandaag al eerder contact gehad met iemand van de chat. Die zou wat veranderd hebben maar ik heb al meerdere malen de boel herstart en van alles geprobeerd.

Nu zojuist na jouw berichtje de ontvanger nogmaals opnieuw herstart en nu werkt het 😀



Dank je wel!

Ben er erg blij mee.
Fijn om te horen. Ik zag inderdaad dat een collega al wat metingen had uitgevoerd, maar dit nog niet 🙂 Veel plezier met de HD-zenders, kijkt toch een stuk prettiger 😉
Slordig foutje... 😞

Reageer