Skip to main content
Ik ben sinds mijn verhuizing overgestapt van ziggo naar KPN glasvezel. Echter is het tv signaal beduidend slechter bij KPN dan wat ik gewend was. Als ik wissel van “HD standaard” naar “SD” op de ontvanger zie ik ook geen verschil in beeldkwaliteit. Ook brand er geen rood HD lampje op de ontvanger.

Ik heb al opnieuw de software geladen en gereset naar fabrieksinstellingen.

Verbinding (200mb glasvezel) is verder wel goed. Heeft er iemand een idee wat het kan zijn? Zijn bv de kastjes niet goed? Of is er iets niet goed ingesteld in mijn profiel?
Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.

Om dat te herstellen heeft de KPN moderator, die hier nog komt, wel je gegevens nodig.

Deze vul je in in je forumprofiel, dat is niet openbaar. Met het invullen geef je toestemming dat de moderator in je profiel kan.



Naam, postcode, huisnummer, klantnummer (internet + tv) is minimaal nodig. Na invullen onderaan de pagina opslaan.
Hoe zien de kanalen vanaf 661 eruit en staan deze wel in je kanalen lijst?
Hoe zien de kanalen vanaf 661 eruit en staan deze wel in je kanalen lijst?

Deze staan niet in de kanalen lijst
Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.

Om dat te herstellen heeft de KPN moderator, die hier nog komt, wel je gegevens nodig.

Deze vul je in in je forumprofiel, dat is niet openbaar. Met het invullen geef je toestemming dat de moderator in je profiel kan.



Naam, postcode, huisnummer, klantnummer (internet + tv) is minimaal nodig. Na invullen onderaan de pagina opslaan.


Beste Peter,



Bedankt voor je reactie, zoiets dacht ik zelf ook al aangezien ik soortgelijke problemen op dit forum ben tegen gekomen. Alle gegevens heb ik meteen ingevuld bij het aanmaken van een profiel voor dit forum. Heb jij enig idee wanneer ik een reactie kan verwachten van een KPN moderator?



Groet, Jasper
Gezien de werktijden en bezetting zal er morgen denk ik wel eentje hier langskomen.
Gezien de werktijden en bezetting zal er morgen denk ik wel eentje hier langskomen.

Oké bedankt Peter. Dan wacht ik dat even af. En anders probeer ik het telefonisch te regelen.



Groet, Jasper
Vandaag een aantal keer contact gehad via de chat. Hier werd ik niks wijzer van, modem en tv ontvanger resetten en of de instellingen wel goed stonden. Zover was ik zelf natuurlijk ook al. Is er hier verder niemand die mijn probleem kan oplossen? Alvast bedankt
Nee helaas niet dit zit in het tv platform daar moet de juiste persoon aangestuurd worden.

Dat kan een moderator uiteraard wel verzorgen.



Jammer dat ze je via de chat met standaard zaken hebben afgescheept.
En hoe kan ik er voor zorgen dat een moderator mijn probleem kan oplossen?
Nee helaas niet dit zit in het tv platform daar moet de juiste persoon aangestuurd worden.

Dat kan een moderator uiteraard wel verzorgen.



Jammer dat ze je via de chat met standaard zaken hebben afgescheept.


Ja dit vond ik ook waardeloos. Gewoon letterlijk standaard antwoorden waar je niks mee opschiet
En hoe kan ik er voor zorgen dat een moderator mijn probleem kan oplossen?

Eens kijken met een at mention @Nadia mischien als ze niet met vakantie is.
Goedemiddag allen, Zojuist een privébericht ontvangen van @Jasper1290. Het is ontzettend druk op het forum, maar uiteraard doen we ons best om de cases z.s.m. op te pakken. Door een Moderator te mentionen of een privébericht te sturen, krijgen topics geen voorrang. We behandelen alle cases op datum en tijd van binnenkomst. Als diensten helemaal niet meer werken, pakken we dit meteen op. Jasper zijn vraag wordt zoals het lijkt vanmiddag/vanavond nog opgepakt.
Goedemiddag allen, Zojuist een privébericht ontvangen van @Jasper1290. Het is ontzettend druk op het forum, maar uiteraard doen we ons best om de cases z.s.m. op te pakken. Door een Moderator te mentionen of een privébericht te sturen, krijgen topics geen voorrang. We behandelen alle cases op datum en tijd van binnenkomst. Als diensten helemaal niet meer werken, pakken we dit meteen op. Jasper zijn vraag wordt zoals het lijkt vanmiddag/vanavond nog opgepakt.

Oké top hartstikke bedankt alvast 👍
Goedemiddag @Jasper1290, bedankt voor jouw bericht!



Daar ben ik dan 😉 Ik help je graag verder met het HD probleem! Ik zie dat je twee tv-ontvangers thuis hebt, speelt dit probleem op beide tv-ontvangers? Dan ligt het denk ik aan het profiel. Maar speelt het op 1 tv-ontvanger, dan ben ik wel benieuwd of het probleem meeverhuisd als je die tv-ontvangers van plek wisselt. Zou je dat eens willen controleren? Mocht het probleem meeverhuizen dan ontvang ik graag het serienummer van die tv-ontvanger.



Daarnaast ben ik benieuwd naar de instellingen op die tv-ontvanger. Wil je een controleren wat je hebt ingesteld bij beeldscherminstellingen?
Goedemiddag @Jasper1290, bedankt voor jouw bericht!



Daar ben ik dan 😉 Ik help je graag verder met het HD probleem! Ik zie dat je twee tv-ontvangers thuis hebt, speelt dit probleem op beide tv-ontvangers? Dan ligt het denk ik aan het profiel. Maar speelt het op 1 tv-ontvanger, dan ben ik wel benieuwd of het probleem meeverhuisd als je die tv-ontvangers van plek wisselt. Zou je dat eens willen controleren? Mocht het probleem meeverhuizen dan ontvang ik graag het serienummer van die tv-ontvanger.



Daarnaast ben ik benieuwd naar de instellingen op die tv-ontvanger. Wil je een controleren wat je hebt ingesteld bij beeldscherminstellingen?


Hallo Susan,



Het klopt dat ik 2 ontvangers heb, het probleem is op alle 2 de ontvangers aanwezig. Qua instellingen staat ook alles goed. Heb ook meerdere malen een reset geprobeerd, echter zonder resultaat. Op het forum kwam ik zelfde soort problemen tegen, en daar lag het waarschijnlijk aan een administratieve fout in het kpn profiel.



Mvg, Jasper
@Jasper1290, ik heb een ticket aangemaakt voor jouw probleem! Achter de schermen gaan we hier zo snel mogelijk mee aan de slag, en mocht het nodig zijn nemen we contact met je op.
@Jasper1290, ik heb een ticket aangemaakt voor jouw probleem! Achter de schermen gaan we hier zo snel mogelijk mee aan de slag, en mocht het nodig zijn nemen we contact met je op.

Oké alvast bedankt voor je hulp, dan wacht ik dat even af. Kan het niet zo zijn dat het een 't type tv ontvanger ligt? Of de combinatie glasvezel/ontvanger. Kwam gister een topic tegen van iemand exact dezelfde setup heeft. Modem, tv ontvangers en glasvezel 200/200.



Mvg, Jasper
@Jasper1290, dat is een optie. In het ticket zie ik inmiddels dat je een dag later wel HD zenders had. Klopt dat? En is het daarmee dan ook opgelost of nog in onderzoek? 🙂

Reageer