Skip to main content
Goedenavond,



Sinds enige tijd zijn de hd zenders van 701 etc weg en zouden deze worden overgezet naar Ned 1 etc.

Nu merk ik dat dit bij ons thuis niet het geval is. Wij hebben een Alles in 1 instap pakket met 2 interactieve tv ontvangers( zouden hd tv ontvangers moeten zijn), plus pakket en een duits pakket. Nu las ik online dat er op meerdere manieren te zien was of het een HD zender is ( rood lampje op kastje- zichtbaar in gids), alleen zie ik die niet terug tijdens het tv gebruik? Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?



Veel dank!
GOEDEMORGEN WEL KOMEN OP HET FORUM MOLINGM HEEFT U heeft u bij instellingen DE HD OP standaard gezeten BIJ de vinkjes OP drukke EN dan bewaar instellingen OP dan drukke 👍😉
Allereerst dank voor de reactie, alleen heb ik dit al gedaan en dit heeft het niet verholpen.
heeft U de decoder ook een Rezet gegeven misschien helpt dat. 👍😉
Hallo @MolingM, welkom! Begrijp ik nu goed dat je de kanalen vanaf 701 niet meer hebt, maar dat je op 1 geen rood HD lampje ziet? Als je op je ontvanger via 'instellingen' naar 'beeldscherm en kwaliteitsinstellingen' gaat, zie je dan HD staan? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik vanaf hier ook even met je mee.
Excuses voor de late reactie, maar ik zie inderdaad geen rood lampje bij de hd zenders. Ik heb de gevraagd gegevens aangevuld op mijn forumprofiel. Hoor graag van je @Marcia_ !
Geen enkel probleem! Ik zie op dit moment dat je maximaal 10 Mbit/s kunt halen. Dat is de reden dat jouw tv-ontvangers op SD staan. Dan verbruik je namelijk minder bandbreedte. Je kunt proberen om via de instellingen, zoals ik hierboven noemde, je ontvanger naar HD te zetten. De kans is dan wel aanwezig dat je problemen met je verbinding gaat ervaren en bijvoorbeeld niet op twee ontvangers tegelijk tv kunt kijken en/of niet tv kunt kijken en daarnaast streamen op je laptop.
Dank voor je reactie @Marcia_ . De instellingen aanpassen heb ik al geprobeerd. Wat zou een andere oplossing zijn? De internetsnelheid verhogen of bijvoorbeeld maar op 1 ontvanger tv kijken? Hoor graag van je!
De internetsnelheid wordt op korte termijn niet verhoogd, ben ik bang! Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL. Als er iets gaat veranderen op jouw adres qua snelheid, zal je de eerste zijn die er bericht van krijgt. Welke ontvanger gebruik je het meest? Is dat degene met het serienummer eindigend op -936 of op -440? Dan zet ik die hier eens om en dan kijken we hoe het gaat. Als het goed gaat, laten we het zo en als je merkt dat het niet lekker loopt, zet ik het weer terug voor je.
936, wordt het meeste gebruikt. Als je dat zou willen proberen zou dat heel fijn zijn. Geef me een seintje als het gebeurt is, dan ga ik het in de gaten houden. Dank alvast!
Nog even terugkomend op de internetsnelheid.. is het niet gewoon een kwestie van een duurder abonnement nemen met een hogere internetsnelheid of is dat onnodig en moeten we wachten totdat er nieuwe aansluitingen zijn in de omgeving?
Dat laatste is het geval. technisch is een hogere snelheid niet mogelijk helaas.
@Marcia_ 936, wordt het meeste gebruikt. Als je dat zou willen proberen zou dat heel fijn zijn. Geef me een seintje als het gebeurt is, dan ga ik het in de gaten houden. Dank alvast!..



Nog even terugkomend op de internetsnelheid.. is het niet gewoon een kwestie van een duurder abonnement nemen met een hogere internetsnelheid of is dat onnodig en moeten we wachten totdat er nieuwe aansluitingen zijn in de omgeving?
Het omzetten naar HD lukt niet, omdat het systeem vindt dat de ontvangers al op HD staan. Ik zie echter dat dat niet zo is. Beetje verwarrend, maar dat lossen we ook ongetwijfeld op. Wil je de ontvanger eens resetten, zoals bij punt twee op onze website benoemd wordt? Ik ben benieuwd of jij dan wel een rood lampje ziet óf dat we dan SD zien staan aan onze kant.



Voor wat betreft de snelheid: het klopt wat Joep zegt. Dit is het maximaal leverbare op jouw adres en ook door het aanvragen van een hoger pakket gaat dit niet omhoog helaas.
10 Mb/s is wel heel laag voor HD. Eén HD stream is 7,5 Mb/s en tijdens wisselen van een zender worden er héél eventjes 2 gebruikt. Daar zal 't dan op vast lopen.



Enige mogelijkheid om HD te krijgen is via Digitenne. Hoewel ook dat niet overal bereik heeft.



Een digitenne kan erbij genomen worden i.c.m. ITV mits je abonnement niet ouder dan (ik geloof) 2014 is.
@Marcia_ Ik heb 936 en 440 gereset. Alleen ik zie geen rood lampje helaas.. @PeterG Is dit een uitbreiding van KPN of weer een ander abonnement?
Dat is gewoon een extra ontvanger bij je ITV abonnement. Alleen kies je dan voor een Digitenne ontvanger en niet voor een interactieve ontvanger.

Als dat binnen je abonnement kan dan kun je dat aangeven in MijnKPN. (heel oude abonnementen ondersteunen dat niet, dan moet je moderniseren)
@PeterG Ik kan die idd wel toevoegen bij het abonnement. Begrijp ik het goed dat dit alleen maar wordt opgelost voor 1 tv en de andere tv's gebruiken dan de andere ''hd'' ontvangers van kpn..klopt dat?
Ja, de andere tv's zijn aangesloten op de interactieve ontvangers die bij jouw dus geen HD signaal kunnen krijgen.

Overigens kun je bij minimaal één interactieve ontvanger tot 3 digitenne-ontvangers erbij nemen. In totaal dus 4.



Digitenne kan niet opnemen; pauzeren; terugkijken e.d. Alleen live kijken.
@Marcia_ Ik heb 936 en 440 gereset. Alleen ik zie geen rood lampje helaas.. @PeterG Is dit een uitbreiding van KPN of weer een ander abonnement?

Dan is de snelheid inderdaad toch echt te laag om HD te kunnen ontvangen. Ik zie dat Digitenne op jouw adres aanwezig is, dus het is zeker een optie om je betaalde HD-ontvanger om te ruilen naar een Digitenne ontvanger. Je kunt dat zelf gemakkelijk in MijnKPN doen. Hou inderdaad wel in je achterhoofd dat je alleen live televisie kunt kijken. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
@Marcia_ Dat is jammer. Dank iig voor de reacties!