Skip to main content
Goede morgen,



Sinds een paar weken zijn wij overgestapt van Ziggo naar Kpn ivm verhuizing + glasvezel aansluiting, nou ging ik er van uit dat het beeldkwaliteit wel hetzelfde zou zijn.



Ik kom van een koude kermis thuis.



Ik heb totaal geen HD zenders (het lampje HD brand niet op mijn Arris kast)

Dan wil je een voetval wedstijd gaan kijken op fox sports (betaalde versie) dan lijkt het alsof ik naar het vroegere canal + kijk (zo een bar slechte kwaliteit)

Een monteur van KPN heeft alles bij ons aangesloten (zou dus goed moeten zijn) ik heb glasvezelf 200/200 intertnet moet meer dan voldoende zijn.

Ik heb ergens gelezen dat er glasvezel zenders zijn op 661 (niet bij mij)



Gaat er iets fout bij kpn? of is dit de beeldkwaliteit die KPN levert?

Dan zal het bij een 1 jarig abbo blijven ben ik bang want dit is totaal NIET acceptabel.



Graag zie ik een oplossing tegemoet.



Gr, Bas



Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Ik vermoed een administratief foutje. Komt goed. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Ben benieuwd, ik wacht het af.

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel ingevuld.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook kpn glasvezel 200/200, maar geen hd zender te zien. Gisteren een aantal keer contact gehad met een medewerker via de chat. Alleen dan krijg je alle standaard antwoorden, of de instellingen wel goed staan en of je 't modem gereset hebt.. Zover was ik natuurlijk zelf ook al, hier op het forum las ik ergens anders al dat het waarschijnlijk om een administratieve fout gaat inderdaad. Heb zelf ook een topic aangemaakt, alleen tot op heden geen reactie van een KPN medewerker. Dus hopelijk komt er nu wel snel 1 langs om ons probleem op te lossen!



Groet, Jasper
@Jasper1290 ook jouw topic wordt opgepakt. Maar het is vakantietijd dus misschien duurt het nu iets langer. Even geduld nog.
Staat de HD functie wel aan op de TV ontvanger?

Staat de beeldkwaliteit op de TV ontvanger wel op 1080i?

Kan je kanaal 661 kiezen?
Staat de HD functie wel aan op de TV ontvanger?

Staat de beeldkwaliteit op de TV ontvanger wel op 1080i?

Kan je kanaal 661 kiezen?




Ja dat staat allemaal goed.



Nee die kan ik niet kiezen, zoals ik ook aangegeven heb in mijn verhaal.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook kpn glasvezel 200/200, maar geen hd zender te zien. Gisteren een aantal keer contact gehad met een medewerker via de chat. Alleen dan krijg je alle standaard antwoorden, of de instellingen wel goed staan en of je 't modem gereset hebt.. Zover was ik natuurlijk zelf ook al, hier op het forum las ik ergens anders al dat het waarschijnlijk om een administratieve fout gaat inderdaad. Heb zelf ook een topic aangemaakt, alleen tot op heden geen reactie van een KPN medewerker. Dus hopelijk komt er nu wel snel 1 langs om ons probleem op te lossen!



Groet, Jasper






Laten we het hopen dat het nu snel wordt opgepakt.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook kpn glasvezel 200/200, maar geen hd zender te zien. Gisteren een aantal keer contact gehad met een medewerker via de chat. Alleen dan krijg je alle standaard antwoorden, of de instellingen wel goed staan en of je 't modem gereset hebt.. Zover was ik natuurlijk zelf ook al, hier op het forum las ik ergens anders al dat het waarschijnlijk om een administratieve fout gaat inderdaad. Heb zelf ook een topic aangemaakt, alleen tot op heden geen reactie van een KPN medewerker. Dus hopelijk komt er nu wel snel 1 langs om ons probleem op te lossen!



Groet, Jasper


Laten we het hopen dat het nu snel wordt opgepakt.


Ja inderdaad 👍
@Jasper1290 ook jouw topic wordt opgepakt. Maar het is vakantietijd dus misschien duurt het nu iets langer. Even geduld nog.

Laten we het hopen 👍
Nog wat aanvullende informatie, ik heb 2 ontvangers op twee verschillende TV’s en heb op beide geen HD.



Beeldscherm instellingen staan op HD standaard, 1080i



Heb meerder instellingen geprobeerd, resetten etc.. niks werkt.
Nog wat aanvullende informatie, ik heb 2 ontvangers op twee verschillende TV’s en heb op beide geen HD.



Beeldscherm instellingen staan op HD standaard, 1080i



Heb meerder instellingen geprobeerd, resetten etc.. niks werkt.


Ik heb echt precies hetzelfde...
Hey Bas, welkom! Het is inderdaad een gevalletje verkeerd profiel. Ik heb dit bij dezen voor je aangepast. Kan zijn dat je even de ontvangers moet herstarten, maar dan zou je op alle ontvangers HD moeten zien, inclusief de glasvezelkanalen vanaf 661.



Jasper, ik zie dat jouw topic inmiddels in behandeling is genomen door Susan.
Hey Bas, welkom! Het is inderdaad een gevalletje verkeerd profiel. Ik heb dit bij dezen voor je aangepast. Kan zijn dat je even de ontvangers moet herstarten, maar dan zou je op alle ontvangers HD moeten zien, inclusief de glasvezelkanalen vanaf 661.



Jasper, ik zie dat jouw topic inmiddels in behandeling is genomen door Susan.


Beste Erik,



Bedankt voor het oplossen!



HD + glasHD werkt.



gr, Bas
Hey Bas, welkom! Het is inderdaad een gevalletje verkeerd profiel. Ik heb dit bij dezen voor je aangepast. Kan zijn dat je even de ontvangers moet herstarten, maar dan zou je op alle ontvangers HD moeten zien, inclusief de glasvezelkanalen vanaf 661.



Jasper, ik zie dat jouw topic inmiddels in behandeling is genomen door Susan.


Beste Erik,



Ik denk dat dit bij mij ook het geval was(verkeerd profiel) had een telefonische afspraak met kpn medewerker om het probleem op te lossen. Maar vanochtend deden de hd kanalen het ineens 👍 de medewerker aan de telefoon kon niet vertellen wat er aangepast is, in ieder geval is er iets gebeurt. Maar ben allang blij dat alles goed werkt 👍



Mvg, Jasper
Goed om te horen, Bas!



En ik vermoed het inderdaad ook, Jasper. Een van de technische systemen die we gebruiken is relatief slim. Die meet het profiel uit als wij aangeven dat er iets met de HD zenders aan de hand is. En als dat profiel dan niet klopt dan past hij het ook gelijk aan. Dat gaat alleen soms zo snel dat je als medewerker het kunt missen als je niet weet dat hij dat gelijk doet 🙂
Goed om te horen, Bas!



En ik vermoed het inderdaad ook, Jasper. Een van de technische systemen die we gebruiken is relatief slim. Die meet het profiel uit als wij aangeven dat er iets met de HD zenders aan de hand is. En als dat profiel dan niet klopt dan past hij het ook gelijk aan. Dat gaat alleen soms zo snel dat je als medewerker het kunt missen als je niet weet dat hij dat gelijk doet :)


Oké dan zal dat het inderdaad zijn geweest. Ben blij dat alles nu naar behoren werkt 👍 bedankt voor jullie hulp.