Skip to main content

Na heel wat jaren Ziggo, vanmorgen overgestapt op KPN glasvezel. Vooraf had ik me goed ingelezen. Ik zou ook het nieuwste Arris tv-kastje krijgen.

Maar wat valt dit tegen! Ik was de Ziggo Next gewend, waar je met 1 druk zowel ontvanger, versterker als tv aan kunt zetten. Ik moet nu twee knoppen indrukkken en krijg met geen mogelijkheid de versterker ook automatisch aan. Al vanalles geprobeerd. TV-versterker via ARC aansluitingen. iTV>versterker>tv en ook iTV>TV en via arc terug naar versterker. Als ik het forum nu zo lees, dan lijkt het erop dat dit nieuwste Arris kastje nog geen HDMI-CEC ondersteund. Dit had ik nooit verwacht.

Nog even een paar dagen testen, anders snel terug naar Ziggo. Een 500/500 internet van KPN is natuurlijk veel mooier dan de 250/25 van Ziggo, maar mijn tv moet natuurlijk wel goed werken.

Hoi @Henk23. Welkom bij KPN en op het KPN Forum. Het klopt dat onze tv-ontvanger geen HDMI-CEC ondersteunen. Wanneer jouw versterker en TV dit wel ondersteunen, dan zou ik je willen adviseren om deze apparaten op deze manier met elkaar te verbinding. Dat scheelt één handeling. Jouw versterker zal dan worden ingeschakeld wanneer de tv wordt aangezet.  

Je kan er ook voor kiezen om een universele afstandsbediening aan te schaffen waarmee je alle apparaten kan bedienen. 

@PeterG Weet jij nog andere mogelijkheden?


Ik moet nu twee knoppen indrukkken en krijg met geen mogelijkheid de versterker ook automatisch aan.

Die 2 knoppen om aan te zetten, op de afst.bed. van KPN, ontkom je niet aan.

Echter:

Heb je wel een HDMI (CEC / ARC) verbinding tussen je TV en je versterker? Want zo heb ik 't en als ik de TV aan zet gaat daardoor ook de versterker aan. Vervolgens werkt het volume van de versterker op de volumeknoppen van de KPN afst.bed. (ingesteld op de TV)

Je dient de HDMI uitgang van de versterker met een HDMI ingang v.d. TV te verbinden.