Skip to main content
Beantwoord

Geen hoge tonen en dof geluid op de Soundbox

• January 25, 2026
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik zie de klachten en beoordelingen van de sound box had er meer van verwacht amper hoge tonen en op bijna alle instellingen geen verschil dof geluid! Met groet Guillaume 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste ​@Elionora, welkom terug! Wat jammer om te lezen dat het je nog niet zo goed bevalt! Op de community lees je natuurlijk vooral vragen en opmerkingen over onze producten. Het gebeurt wat minder vaak (maar gelukkig ook wel eens) dat mensen speciaal een topic aanmaken om aan te geven hoe goed alles werkt. Dat gezegd hebbende: het moet natuurlijk goed werken. 

Kan je iets meer vertellen over hoe de Soundbox staat (in een kast, op een kast, onder de tv, voor de tv, etc.), hoe deze is aangesloten (bekabeld, via wifi, via een switch) en wat je nog meer op je netwerk hebt aangesloten? Daarnaast ben ik benieuwd wat je verstaat onder ‘dof’ geluid. Is dat als het ware alsof de Soundbox in een vissenkom staat? En ik begrijp dat dit bij alle geluidsinstellingen hetzelfde is?

Ik deel ook even een linkje naar ons kennisbankartikel over de geluidsinstellingen van de Soundbox, wellicht haal je hier toch nog iets uit wat je nog niet geprobeerd hebt. Ik hoor het graag van je!

Geluidsinstellingen TV+ Soundbox | KPN Community

5 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 30, 2026

Beste ​@Elionora, welkom terug! Wat jammer om te lezen dat het je nog niet zo goed bevalt! Op de community lees je natuurlijk vooral vragen en opmerkingen over onze producten. Het gebeurt wat minder vaak (maar gelukkig ook wel eens) dat mensen speciaal een topic aanmaken om aan te geven hoe goed alles werkt. Dat gezegd hebbende: het moet natuurlijk goed werken. 

Kan je iets meer vertellen over hoe de Soundbox staat (in een kast, op een kast, onder de tv, voor de tv, etc.), hoe deze is aangesloten (bekabeld, via wifi, via een switch) en wat je nog meer op je netwerk hebt aangesloten? Daarnaast ben ik benieuwd wat je verstaat onder ‘dof’ geluid. Is dat als het ware alsof de Soundbox in een vissenkom staat? En ik begrijp dat dit bij alle geluidsinstellingen hetzelfde is?

Ik deel ook even een linkje naar ons kennisbankartikel over de geluidsinstellingen van de Soundbox, wellicht haal je hier toch nog iets uit wat je nog niet geprobeerd hebt. Ik hoor het graag van je!

Geluidsinstellingen TV+ Soundbox | KPN Community

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Na vele instellingen uitgeprobeerd vinden wij het geluid nog steeds te dof, de plaats van de BOX onder de TV is vrij. 

Niet echt tevreden 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Elionora zou je de andere vragen nog willen beantwoorden:

• hoe is de Soundbox aangesloten (bekabeld, via wifi, via een switch)?
  • wat heb je nog meer op je netwerk aangesloten?
  • wat versta je onder ‘dof’ geluid? Is dat als het ware alsof de Soundbox in een vissenkom staat?

We helpen je graag verder!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

De soundbox staat helemaal vrij onder een aparte schap onder de TV op vele manieren uitgetest maar ik mis een echte EQUALIZER om meer hoge tonen toe te voegen. Misschien een update nodig om de software bij te werken ? Ik dat veel mensen dezelfde klacht hebben ik wacht af op een beter resultaat.

Jan Klasen

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dan staat deze inderdaad goed. Ik geef je feedback graag door aan de ontwikkelaars, maar daarvoor is het ook nog goed om te weten:

• wat heb je nog meer op je netwerk aangesloten?
  • wat versta je onder ‘dof’ geluid? Is dat als het ware alsof de Soundbox in een vissenkom staat?

Des te meer concrete informatie, des te beter we het kunnen onderzoeken.