Skip to main content
Vraag

Geen icoon in de gids na inplannen opname

• April 28, 2026
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

Len B
Helper

Gewoon nieuwsgierigheid !

Wat is de reden of oorzaak dat regelmatig het opname-teken ontbreekt in de EPG ?

Bij de info van het programma of film staan b.v. wel 16 jaar , dat er gescholden wordt etc etc maar ook hier geen teken dat deze geprogrammeerd is.

Wie het weet mag het zeggen.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 28, 2026

Ik denk omdat het startmoment net buiten dat beeld valt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 28, 2026

Ik heb even op mijn tv+ box gekeken. De linkerkant van de tijdbalk in jouw afbeelding is 21:00. Dus ja, het startmoment is maar liefst een half uur eerder dan wat je ziet in jouw afbeelding.

Len B
Helper
  • Auteur
  • April 28, 2026

Ik heb even op mijn tv+ box gekeken. De linkerkant van de tijdbalk in jouw afbeelding is 21:00. Dus ja, het startmoment is maar liefst een half uur eerder dan wat je ziet in jouw afbeelding.

Dat is mij bekend ​@Katana321 van de aanvangstijd en zou best wel eens de reden kunnen zijn omdat de aanvang buiten beeld valt terwijl er ruimte genoeg voor is.

Misschien komen we het ooit te weten.

.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 29, 2026

Scrol iets naar links en je ziet het opname symbool.

Het symbool staat alleen helemaal aan het begin van de opname.

Dus als het begin eerder is dan waar je nu staat, klopt het inderdaad dat je het symbool niet ziet.

Dus even naar links (terug in de tijd)

Dit is zo geregeld op verzoek van gebruikers.

Zie hier.

In het begin van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) stond het opname symbool aan de rechte kant.

Mooiste is als het symbool mee zou gaan, maar ik denk dat dat technisch niet mogelijk is.

Len B
Helper
  • Auteur
  • April 30, 2026

Ff ter info ​@Katana321.

Ik zag het ook later pas van de door jou aangegeven tijd links van de tijdbalk , die blijkt 21u30  te zijn , tussen de 2 streepjes is 15 min. en geen 30 zoals ik ook dacht in eerste instantie.

Hierbij een vergelijkbare situatie.maar dan met het teken van niet terug kunnen kijken.

Of het moet aangepast zijn sinds kort natuurlijk.