Skip to main content
Beantwoord

Geen internettoegang foutmelding op TV+ Box (kbx-apk-1002)'

• May 2, 2025
  • 8 reacties
  • 182 keer bekeken

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

De laatste 2 weken heb ik meerdere keren per dag dat ik de melding krijg dat er geen internettoegang is op de KPN TV+ box.

Eerst komt de melding zoals op de foto. 

Vervolgens een zwart scherm met de melding: "Geen internettoegang (kbx-apk-1002)" met de aanvulling om de Experiabox (v10) te herstarten. 

De Wifi valt vervolgens weg (verbonden SuperWifi 2 knippert eerst groen, dan rood) 

De lampjes op de V10 blijven keurig groen branden, daar zie je dus niets aan. 

Als ik de V10 dan herstart werkt alles weer. 

Ik heb de V10 ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen. 

De 'Servicetool geen internet' heb ik ook een aantal keer gebruikt maar van de 5x was er 4x niks aan de hand van volgens de tool 🤷🏼‍♂️

Beste antwoord door RonaldM01

Helaas voor mij geen "supergoede wifi voor in je hele huis".

Na veel gedoe met de SuperWifi 2 punten in combinatie met de V10, dagelijks meerdere keren wifi uitval in 2 smaken; prima verbinding maar geen internettoegang, en helemaal geen verbinding kunnen maken.

Maar blijkbaar is ook de foutcode van de KPN TV+ box er een onderdeel van. 

Ik heb nu al 3 dagen redelijke wifi en kijk TV zonder foutcode, hoe? De 2 SuperWifi teruggezet naar fabrieksinstellingen (paars lampje) en afgekoppeld/uit gezet. De V10 terug gezet naar fabrieksinstellingen en als enig wifi punt in gebruik.

Onbegrijpelijk maar zo lijkt het goed te gaan 🤷🏼‍♂️

Ik zal de firmware updates blijven volgen, en als de versie online is voor de SuperWifi punten en de V10, die naar tevredenheid werkt voor de meeste hier probeer ik het wel weer. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@RonaldM01 .  Kun je voor mij beschrijven hoe je de ontvanger(s) hebt aangesloten?

En weet je ook of de v10 en de SW2's  allemaal al voorzien zijn van de KPN software?

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 6, 2025

Hi ​@Erwin van KPN, Ik heb de KPN TV+ box direct aangesloten op de V10 en die zit weer direct naast/voor het KPN is/ra punt.

Een van de SW2's zit aan de V10 en de 2e staat draadloos in een andere kamer. 

Wat betreft firmware:
V10.C.24.12.15
SW2.C.25.02.02 2x

Voor de KPN TV+ box zijn er geen updates beschikbaar.

Aan de gehele opstelling zelf is ook de afgelopen weken niets veranderd. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@RonaldM01 . Om eerlijk te zijn klinkt dat allemaal nagenoeg perfect. 

Ik denk dat iemand jouw lijn moet doormeten want het lijkt niet direct verband te houden met de manier waarop je het hebt aangesloten.

Bij de community pakken we geen één op één issues op. Dit kanaal is bedoeld voor klanten die elkaar helpen. Je kunt het beste een terugbelafspraak maken:

Contact en klantenservice | KPN

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Zo'n 2x in de week krijg ik de foutmelding kbx-apk-3025 (pe_no_valid_backend_response) op de TV+ Box ontvanger.

De oplossing is om de box te herstarten (probleemoplosser) alleen is dat geen definitieve oplossing. Samen met de telefonische helpdesk heb ik ook de V10 waar de box rechtstreeks op aangesloten zit teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat was het dus ook niet.

Probleem:

Tijdens TV kijken foutmelding kbx-apk-3025

TV programma 'loopt vast' 

V10 ziet er gewoon uit, alles wat groen moet branden brand groen. 

Vreemd genoeg gaat de SuperWifi 2 (ook direct op de V10 groen knipperen, vervolgens rood branden) 

Na het herstarten van de TV+ Box werkt alles weer 🤷🏼‍♂️

Ik heb de KPN TV+ box direct aangesloten op de V10 en die zit weer direct naast/voor het KPN is/ra punt.

Een van de SW2's zit aan de V10 en de 2e staat draadloos in een andere kamer. 

Wat betreft firmware:
V10.C.24.12.15
SW2.C.25.02.02 2x

KPN TV+ box geen update beschikbaar 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Opnieuw begonnen in de categorie TV

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hier een nieuw topic voor aanmaken is niet nodig, ​@RonaldM01. Ik heb je losse topic weer samengevoegd hiermee, en dit in z'n geheel verplaatst naar de TV categorie :)

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Kijk dat soort handige features heb ik als eenvoudige gebruiker niet ​@Erik van KPN 😉

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Helaas voor mij geen "supergoede wifi voor in je hele huis".

Na veel gedoe met de SuperWifi 2 punten in combinatie met de V10, dagelijks meerdere keren wifi uitval in 2 smaken; prima verbinding maar geen internettoegang, en helemaal geen verbinding kunnen maken.

Maar blijkbaar is ook de foutcode van de KPN TV+ box er een onderdeel van. 

Ik heb nu al 3 dagen redelijke wifi en kijk TV zonder foutcode, hoe? De 2 SuperWifi teruggezet naar fabrieksinstellingen (paars lampje) en afgekoppeld/uit gezet. De V10 terug gezet naar fabrieksinstellingen en als enig wifi punt in gebruik.

Onbegrijpelijk maar zo lijkt het goed te gaan 🤷🏼‍♂️

Ik zal de firmware updates blijven volgen, en als de versie online is voor de SuperWifi punten en de V10, die naar tevredenheid werkt voor de meeste hier probeer ik het wel weer.