Skip to main content

Gisteren werkte KPN TV nog wel, vandaag krijg ik weer de foutmeldingen die waar ik al eerder over met de service medewerkers van KPN gebeld heb op 0800-0402. Internet werkt prima en de apps zoals Netflix of Disney+ werken wel via KPN TV. Alleen live TV kijken geeft deze melding, Modem en KPN TV meerdere malen herstarten hebben niet geholpen. Iemand enig idee?

 

 

 

Hoe is je itv kastje aangesloten?  Ik denk dat je óf een eigen router gebruikt die niet goed geconfigureerd is of dat er een switch tussen zit.  Alle info is welkom.


@Sijsmago 

Aan het scherm te zien heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit er allemaal tussen)

 

Bijvoorbeeld een switch en vooral een DVS kan voor dit soort problemen zorgen. 


Die foutmelding (...3012) op het scherm heeft idereen met de 7022 volgens mijn, ik heb het ook al dagen.


Die foutmelding (...3012) op het scherm heeft iedereen met de 7022 volgens mij, ik heb het ook al dagen.

 

Nee, nog nooit gehad zelfs.


@Sijsmago

Ik zie jouw foutcode kbx-apk-1002

Zie ook hier.

Dan zie je deze melding: Deze foutcode los je op door in te loggen met je KPN ID. Dan kijk je zo weer tv!


Er zit een Teleste tussen die het signaal direct na de KPN Box 12 omzet (en bij de KPN TV weer terug) zodat deze door een coax kabel kan.  Dit voorkomt dat ik 15m netwerkkabel door de woonkamer moet trekken.

Live tv hapert continu. Wat overigens wel werkt is de KPN TV even een paar seconden pauzeren en dan het programma vertraagd verder kijken. Programma’s terugkijken of via apps kijken is ook geen probleem. 


@Sijsmago 

Het beste en mooiste en voordeligste is om de coax kabel te vervangen door een UTP kabel.

Heb ik ook destijds gedaan.

Veel werk, maar nog steeds plezier van.

Want die Telester verbruikt volgens mij nog aardig wat energie (volksmond stroom). 


Ik ken die telester niet . Kwestie van uitsluiten. Als die er tussenuit is, is het dan goed? Dan heeft het iets met die verbinding te maken. Ik zou, om het zeker te weten, tijdelijk een lange ethernetkabel trekken en het uitproberen.Â