Skip to main content
Vraag

Geen internettoeggang melding op TV+ box (Wifi)

• June 3, 2026
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

ik heb hetzelfde probleem met melding “Je hebt geen internettoegang, herstart je modem”  Alles al gedaan, fabrieksinstellingen, glasvezel herstart en uiteindelijk maar gebeld. Helaas ook geen succes, want kwam volgens helpdesk uiteraard door mijn eigen deco Mesh Netwerk. en ik moest het maar bekabeld aansluiten (wat niet te doen is) of via de KPN wifi aansluiten (wat niet voldoende bereik heeft naar boven)

Grappig punt alleen is geen enkel ander wifi-apparaat last heeft, sterker nog, er is ook een oude Chromecast in de tv ….en je snapt het: die doet het vlekkeloos.

Maar ja ligt toch aan mijn mesh…….. ga maar eens kijken bij een oude powerline wat ook idioot is. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Hoi ​@j-k . Het probleem met de wifi is in onderzoek. Inderdaad las ik elders ook iemand die 'maar’ een powerline had gebruikt.

Ook met draad via SuperWifi is een optie.

Dus met kabel op de dichtsbijzijnde mesh schotel inpluggen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@j-k,

Excuus voor de late reactie, jouw topic is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor we hem nu pas zien 🙁

Hoe staat het er nu voor met deze melding? Zie je die nog steeds of heb je er een oplossing voor weten te vinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2026

was er klaar mee dus ben op de powerline blijven draaien. Trager dan wifi maar wel stabiel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2026

Ach. 15 Mbps is de maximale stream van kpn. En Netflix is lager. Via de LAN poort is het begrensd op 100 Mbps. RUIM voldoende dus.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah ja, dat het stabiel is, dat is toch wel het meest belangrijke ​@j-k, fijn dat het via deze weg wel lukt om goed tv te kijken.

Wel heb ik nog een aanvullende vraag over je deco's, heb je die wel als acces point ingesteld? Zo nee, zou je dat nog eens willen proberen? De kans is aanwezig dat dit voor verbetering zorgt en je de powerline adapters toch niet nodig hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2026

Decos staan vanaf dag één in access point-modus . Had al gelezen dat KPN TV anders problemen zou kunnen geven voordat ik naar KPN overstapte. maar ja daarvoor heb je niet supersnel internet en wifi om alsnog met kabels te moeten klooien

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ok duidelijk, dan maakt dat bij jou dus niet het verschil ​@j-k 
Je geeft aan dat je dit hebt bij de tv boven, gaat alles wel goed bij de tv beneden als je die via je deco netwerk hebt verbonden? Zo ja, wat gebeurt er als je de ontvangers van plek verwisselt?