Skip to main content

Mijn man heeft iets gedaan met de tv en nu is de KPN button weg en kunnen we geen tv meer kijken.

Heeft iemand een idee?

 

*admin edit: opmaak

Hallo @Bojoura ,

Even de ontvanger en de TV helemaal uitdoen en daarna weer aanzetten. Zie je dan nog steeds geen KPN TV? Ga dan met de sourcetoetst van de afstandsbediening van jouw TV de diverse mogelijkheden af. (HDMI 1, HDMI 2, etc...)    


Dank je wel voor je super snelle reactie. Ik had nu wel even tv, maar de kpn button staat nog niet op de balk onderop en als ik dan een van de andere programma's zoals netflix aan klik, dan ben ik de tv kwijt en moet ik weer alles uit schakelen en inschakelen. 

De source toets doet niets, alleen een rode knipper. Hij is wel aangesloten op HDMI1 volgens mij.


Kijken jullie televisie via de smart-TV app?


Wel een smart tv. Of het een app is…?

Zo handig ben ik er niet mee. Ik leer wel steeds meer.


Heb jij een app die "TV" heet?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Hoi @Bojoura, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad dat je de app gebruikt zoals wjb al noemt. Je beschrijft dat het een knop is in dezelfde rij als Netflix etc, als je een tv-ontvanger van ons gebruikt zou het een fysiek kastje bij de tv zijn. 

Je hebt niet wjb's laatste vragen gereageerd, betekent dat dat het gelukt is om weer tv te kijken, of nog niet? Als het nog niet gelukt is kan je zijn vragen beantwoorden, dan denken we vanaf daar met je mee.


Hoi @Bojoura 
De TV updaten lijkt me ook een goed plan, even nieuwe software ophalen van de TV zelf.
(Philips? LG? Samsung?)
Het kan ook zo zijn dat hij onbedoeld verplaatst is naar de algemene apps, klik dan bij Philips op het huisje op de afstandsbediening en zoek hem op, bij de andere merken kan dat ook alleen weet niet hoe het daar gaat


We hebben geen reactie meer van je gezien @Bojoura, is het gelukt om weer tv kijken na de laatste berichten?


Bedankt voor alle berichten. Ik kan wel tv kijken, maar zonder die app, die ik dus knop noemde. Idd naast Netflic, samsung tv plus internet etc.

Die app staat niet meer in het rijtje als ik het huisje(is menu zeker?) indruk.

De tv zelf is nog nieuw. Dit jaar gekocht, dus moet erg wennen, maar moet ik het dan al updaten?

Ik heb een fysiek kastje van KPN die ik aan moet zetten om te willen kijken. Kijken lukt wel via een omweg dus. Via Multi view en opgeslagen HDMI, maar daar zit nog een of andere zender, dus ik moet nogal wat handelingen uitvoeren om de juiste tv te bekijken. Ik ben nog op zoek waar mijn man die app heeft laten verdwijnen. Hij weet niet meer wat hij gedaan heeft, dat het nu weg is.

 

 


Is het een TV met voicecontrol?
Spreek dan in "KPN  app" of alleen "KPN", dan zoekt hij hem zelf op.


Gelukkig lukt het via die weg wel om tv te kijken @Bojoura. Wanneer de tv gekocht is en wanneer een update beschikbaar is staat los van elkaar. Samsung maakt al langer tv's en updates blijven komen, los van wanneer er een verkocht is. Controleren op een update kan nooit kwaad. 

Als onze TV app niet meer te vinden is kan je de tip van huistijger proberen, of even in de store op de Samsung zoeken naar onze app. Mogelijk moet die opnieuw geïnstalleerd worden.


Gaat het om de ‘knop’ hier linksonder op het scherm @Bojoura ?

Dan is (met dank aan @PeterG in dit topic) het onderstaande mogelijk ook voor jou de oplossing  

Oh, je bent niet de app kwijt. Maar de instelling/koppeling om de kpn ontvanger met de Samsung afstandsbediening te kunnen bedienen.

Om het weer terug te krijgen:

Selecteer met de Samsung ab. 'bron’. Ga daar één stap naar boven. Dan naar rechts helemaal rechts kiezen voor ‘Instellen univ….’. Voluit is dat namelijk Instellen universele afstandsbediening..

 


Super. Dit was het. Heel erg bedankt voor de reacties allemaal.

 

Misschien dan nog een vraag voor jullie handige slimme mensen.

Ik kon F1 tv op tv kijken via de internetknop/button/app, maar op een gegeven moment niet meer. Hij zegt nu dat we een niet ondersteunende browser hebben, terwijl we het wel zo hebben kunnen kijken.

 

Nu kijken we dat via de laptop naar de tv toe of op de computer. Enig idee:)

 

Groetjes Bojoura


@Bojoura. F1 TV Pro ondersteunt geen smart-tv's. Ook niet met de internet-browser daarin. Een app is er voor smart-tv's al helemaal niet. Dus als het toevallig wel werkt(e)…. en nu niet meer is het helaas.

Wil je het op TV zien dan kan dat met een losse streamingbox.

Je kunt ook je laptop met een hdmi kabel met je tv verbinden.

Met de eenvoudige Chromecast V3 kun je het al casten van af de app in je smartphone of tablet en het zo dus op je televisie zien.

Bron:

https://support.f1.tv/s/article/2022What-platforms-can-I-watch-F1TV-on?language=nl_NL


Goed om te zien dat het logootje weer terug is! F1TV werkt niet lekker in smart tv browsers inderdaad, ik heb dat zelf ook gemerkt met de PlayStation 4 browser toen ik het daar een paar jaar geleden op probeerde. Sinds ik een Chromecast heb is dat een uitkomst. Dat kan voor jou ook een uitkomst zijn denk ik.


PeterG en Jasper. Heel erg bedankt weer voor de reacties. We kijken het nu idd via de laptop. Ik zal eens kijken naar de Chromecast. Mijn dank is groot.


Deze Chromecast heb je nodig om het te casten van af je smartphone of tablet.

Of F1 TV Pro ook casten van de laptop ( met browser Google Chrome ) ondersteunt weet ik niet.


Of F1 TV Pro ook casten van de laptop ( met browser Google Chrome ) ondersteunt weet ik niet.

Dat zou moeten kunnen volgens deze F1TV hulppagina: Chromecast | F1TV.