Skip to main content
Iets soortgelijks heb ik ook bij RTL7, plan ik een serieopname van bijv. "Stop politie" dan neemt hij geen enkele aflevering op; plan ik ze een voor een, dus een enkele opname dan kan ik hem wel terugkijken.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hier nog een voorbeeld: "24 uur in de E.R."(RTL5).

Ik kan deze serie niet als serie opnemen. Zowel niet op de tv-ontvanger als niet in de app. Ik moet dus de afleveringen afzonderlijk programmeren.
Ha @racinfo2 en @Katana321, wat vreemd!



@racinfo2 begrijp ik goed dat jij ze dus wel in kunt plannen, maar dat ze vervolgens niet opgenomen worden?

@Katana321 jij kunt de serie helemaal niet serieopnemen?



Willen jullie in beide gevallen eens controleren dat er geen oudere seizoenen meer staan onder 'geplande opnames'? Ik kan namelijk beide series wel als serieopname inplannen. Het is mogelijk dat jullie de opname niet kunnen doen, omdat er een eerder/ouder seizoen als serieopname geregistreerd staat. Ik hoor het graag!
Ha @racinfo2 en @Katana321, wat vreemd!



@racinfo2 begrijp ik goed dat jij ze dus wel in kunt plannen, maar dat ze vervolgens niet opgenomen worden?

@Katana321 jij kunt de serie helemaal niet serieopnemen?



Willen jullie in beide gevallen eens controleren dat er geen oudere seizoenen meer staan onder 'geplande opnames'? Ik kan namelijk beide series wel als serieopname inplannen. Het is mogelijk dat jullie de opname niet kunnen doen, omdat er een eerder/ouder seizoen als serieopname geregistreerd staat. Ik hoor het graag!



@Marcia_ Nee, op de ontvanger waarop ik de serie seriematig wil inplannen staat géén ouder/eerder seizoen geregistreerd. Ook niet op de site en ook niet in de app.

Maar... ik zie nu dat op de andere ontvanger wél een eerdere serieopname staat geregistreerd. Blijkbaar weer eens een sync-probleem? (Ik word onderhand errug moe van die sync-problemen, zie mijn andere topics.)

Eens kijken wat er gebeurt als ik op de andere ontvanger die eerdere serieopname verwijder...


Nee, op de ontvanger waarop ik de serie seriematig wil inplannen staat géén ouder/eerder seizoen geregistreerd. Ook niet op de site en ook niet in de app. Maar... ik zie nu dat op de andere ontvanger wél een eerdere serieopname staat geregistreerd. Blijkbaar weer eens een sync-probleem? (Ik word onderhand errug moe van die sync-problemen, zie mijn andere topics.) Eens kijken wat er gebeurt als ik op de andere ontvanger die eerdere serieopname verwijder...




Zojuist op de 2e ontvanger de eerdere serieopname verwijderd. Hierna kon ik probleemloos op de 1e ontvanger het programma als serieopname programmeren.

Dus toch weer een sync-probleem...

@Marcia_ Weet jij wanneer de sync-problemen definitief opgelost worden? Kun je een precieze datum noemen?
Heel fijn dat het opgelost is! Ik heb helaas geen datum wanneer het opgelost gaat worden 😞. Het blijft een lastig iets, waar niet heel veel klanten tegenaan lopen. Ook in dit geval geldt absoluut dat elke klant er één teveel is, maar vooralsnog is het niet iets waar met hoge prioriteit aan gewerkt wordt, ben ik bang.
Ha @racinfo2 en @Katana321, wat vreemd!



@racinfo2 begrijp ik goed dat jij ze dus wel in kunt plannen, maar dat ze vervolgens niet opgenomen worden?

@Katana321 jij kunt de serie helemaal niet serieopnemen?



Willen jullie in beide gevallen eens controleren dat er geen oudere seizoenen meer staan onder 'geplande opnames'? Ik kan namelijk beide series wel als serieopname inplannen. Het is mogelijk dat jullie de opname niet kunnen doen, omdat er een eerder/ouder seizoen als serieopname geregistreerd staat. Ik hoor het graag!




@Marcia_ , aangezien RTL7 maar op 1 laptop (geen TV) wordt bekeken en daarop staan geen dubbele of oudere seizoenen. Momenteel heb ik zelfs alle serieopnamen opdrachten verwijderd aangezien ik ze nu per dag / per stuk opneem.

Het is bij mij uitsluitend bij RTL7 zo, alle andere zenders werken zonder enig probleem bij serieopnamen.

Bij RTL7 betreft het meerdere programma's, ook Allo allo, Flightcrass's en dus Stop Politie nemen niet op als je keuze serieopnamen kiest. Wellicht is het bij alle programma's van RTL7. Misschien een commercieele oorzaak? Overslaan van reclameblokken wellicht?
Heel vreemd. Ik heb het net even getest en kan al deze programma's wel gewoon serieopnemen. Er komt ook een 'R' met een groen rondje bij te staan. Gebeurt dat bij jou ook niet? Wat gebeurt er bij jou wel? Heb je de mogelijkheid om een ontvanger aan te sluiten en te testen of dat wel werkt? Begrijp ik goed dat er bij jou onder 'gepland' nu helemaal niets staat?


Heel vreemd. Ik heb het net even getest en kan al deze programma's wel gewoon serieopnemen. Er komt ook een 'R' met een groen rondje bij te staan. Gebeurt dat bij jou ook niet? Wat gebeurt er bij jou wel?



Op laptop staat er in de gids een rood rondje, groen is bij tv reciever meen ik!







Heb je de mogelijkheid om een ontvanger aan te sluiten en te testen of dat wel werkt?



Nee, ik gebruik op mijn locatie alleen de laptop.







Begrijp ik goed dat er bij jou onder 'gepland' nu helemaal niets staat?


Dat klopt, er staan wel programma's van RTL7 gepland die dus wel werken, maar Aircrash Investigation en Stop Politie staan daar niet bij terwijl in de gids deze wel gemerkt (rood rondje) staan als geprogrammeerd voor opname !! (dus niet in gepland te zien)







Terzijde;

Ik heb de openstaande verbinding naar de smartphone nu uitgeschakeld. Wellicht dat dat een verschil maakt. Vandaag komen de 2 programma's weer voorbij en kan ik vanavond zien of ze wellicht dan wel zijn opgenomen.


Ik heb de openstaande verbinding naar de smartphone nu uitgeschakeld. Wellicht dat dat een verschil maakt. Vandaag komen de 2 programa's weer voorbij en kan ik vanavond zien of ze wellicht dan wel zijn opgenomen.


Hier ben ik heel benieuwd naar!



Verder kan ik geen andere reden bedenken waarom het niet wil, behalve misschien nog dat er toch een oude opname op de ontvanger staat. Als je toch nog een gelegenheid hebt om die aan te sluiten, dan zou ik dat adviseren.
@Marcia_ , helaas (voor mij) geen verschil, ze zijn dus niet opgenomen.



Ik heb nu in de geplande serie opnamen door het betreffende programma op te roepen (staan niet in gepland) voor morgen en alles geannuleerd, uitgestuft. Dus in de gids staat nu nergens meer bij Allo Allo en Stop Politie dat rode tekentje met een o erin.

nb. Aircrash Investigation bij NatGeo ook uitgezet.



Ik wacht nu een paar dagen en probeer dan opnieuw serieopnamen te kiezen. (wordt vervolgt)



Verder kan ik geen andere reden bedenken waarom het niet wil, behalve misschien nog dat er toch een oude opname op de ontvanger staat. Als je toch nog een gelegenheid hebt om die aan te sluiten, dan zou ik dat adviseren.



Daarvoor moet ik bij moeders tv kijken, zal ik eens doen. Zojuist gedaan en wat schetst mijn verbazing? Wel op 6 plaatsen stond Allo Allo en Stop Politie geprogrammeerd. Hoe wonderlijk dat die bij mijn ''gepland'' (op de laptop) dan niet ziet of in beeld komen?!?



Alle programmeringen op de TV tuner nu verwijderd en nu ga ik ze op mijn laptop weer aan zetten. Morgen weet ik meer.



NB

Wel gek dat programma's, op tv tuner geprogrammeerd NIET in keuze gepland op de laptop in beeld komen, dat riekt toch naar een bugje 🤓.
Edit

Zojuist programma's Allo Allo en Stop Politie op de laptop geprogrammeerd en nu verschijnen ze WEL bij geplande opnamen.

Het ziet er dus naar uit dat het nu gaat werken! 😍
Dan is de ontvanger inderdaad niet juist gesynchroniseerd, dit komt helaas wel eens voor. Fijn dat het nu opgelost lijkt! Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten!