Skip to main content

Geachte KPN, 

Mijn schoonouders (beide in de 80)wilde voor de corona crisis graag Netflix, omdat het niet lukte via de modem. 

Gebeld met Kpn, en zal gelijk maar melden dat mijn schoonmoeder het 0900 nummer belde.

Dat was niet handig, na een tijdje gepruts kon de medewerker het niet oplossen. 

Waarna mijn schoonouders na een minuut of tien zeiden, "dit duurt te lang dit kost te veel, laat maar" ! 

Medewerker, had ze even op het gratis nummer kunnen attenderen, maar koos ervoor te zeggen "ik zet dit gesprek op 0 hier krijg u geen rekening van" 

Het koppelen van Netflix is ook nog niet eens gelukt, maar wel een paar weken later, een rekening op de mat van bijna €200 

Bij de KPN winkel, was de anti service gerichte boodschap had u maar het gratis nummer moeten bellen! 

Omdat mijn schoonouders beide getroffen waren door Corona incl ziekenhuis opname etc. geen zin om een discussie aan te gaan dus maar betaald. 

Nu ben ik van mening dat je niet zo omgaat met klanten, en hoop op een nette oplossingen? 

Groet, Bob 

 

Helaas is er gebeld via een belbedrijf. Dat zijn bedrijven die dan het nummer voor je bellen en dat kost veel geld helaas. De medewerker kan dat nist zien uiteraard.KPN kan hier niets aan doen. Wellicht dat ze je iets tegemoet kunnen komen maar dat is dan puur uit coulance. 


Hi @Boze schoonzoon, als er een rekening van €200,- op de mat valt, snap ik dat jullie daar niet erg blij mee zijn :slight_frown: 

Sinds 1 september 2012 hebben wij als enige klantenservicenummer 0800 - 0402 dat volledig gratis is. We hebben géén 0900 nummer, dus ik gok dat je schoonouders via een externe partij hebben aangegeven met KPN te willen bellen en vervolgens zijn doorgeschakeld. De kosten voor zo'n gesprek, worden benoemd zodra er contact wordt gemaakt met het 0900 nummer. Ook als vanuit daar wordt doorgeschakeld naar een gratis nummer van het bedrijf waar iemand contact mee zoekt, blijven die belkosten doorlopen.

Als een KPN medewerker een gesprek binnenkrijgt, is niet te zien dat dit via een externe partij door is gezet. Een deel van de medewerkers zal zelfs niet eens op de hoogte zijn van het bestaan van dit soort nummers, aangezien de nieuwere generatie gewend is om alles via internet op te zoeken :wink:

Dat iemand er voor kiest om niet ons eigen nummer te bellen maar gebruik te maken van een betaald servicenummer, is niet iets waar wij wat aan kunnen doen, we zijn zodoende ook niet verantwoordelijk voor de kosten. Ik moet verder bekennen dat ik een factuur van €200,- voor een gesprek van 10 minuten ook wel erg hoog vind, staat er verder niet extra's op de factuur wat het hoge bedrag kan verklaren?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu duidelijk is hoe het zit met de kosten. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!


Hoi Maja, 

Heb liever even contact buiten het forum om? 

Het was niet een gesprek van tien minuten, mijn schoonmoeder heeft na tien minuten gezegd op te willen hangen vanwege de kosten. 

De medewerker van Kpn vertelde dat hij de kosten op 0 zou zetten, dus bleef zij hangen. 

Groet, Bob 


Ik ben bang dat, als er inderdaad via een belbedrijf gebeld is, KPN hier geen oplossing voor heeft. 

Ik neem bijvoorbeeld een adviseur (lees belbedrijf) in de hand omdat ik een huis wil kopen. Die adviseur leidt mij door naar een hypotheekverstrekker (lees KPN). Ik ga vervolgens in gesprek met de hypotheekverstrekker (KPN) in die zeggen mij verder geen kosten in rekening te brengen. Vervolgens krijg ik een rekening van de adviseur (belbedrijf). Ik kan dan niet bij de hypotheekverstrekker (KPN) vragen om compensatie omdat de hypotheekverstrekker (KPN) gezegd heeft dat ze niets in rekening brengen.

Het is zeer vervelend voor uw ouders maar dit wordt een lastige..