Skip to main content

Waarom is er nog geen NHL ijshockey op de Fox sports kanalen te zien..??

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid en verplaatst naar juiste categorie

De reden daarvoor is dat er nog geen overeenstemming is tussen Fox Sports en de NHL over de uitzendrechten. 
 

Volgens Totaal TV lopen de onderhandelingen nog, maar bestaat de kans dat er geen overeenstemming wordt bereikt.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/fox-sports-onderhandelt-over-uitzendrechten/

 

 

 


Dat vind ik nogal apart want voorheen was er altijd NHL op Fox... Vorig seizoen kon je de hele competitie gewoon volgen zowat met Playoffs en alles. Ik zou het heel jammer vinden als het niet meer uitgezonden zou worden.

In ieder geval dank voor je reactie 👍🏼👋

 

Dezelfde vraag heb ik ook over NBA basketball, maar dat was er voorheen ook nooit.. 


Graag gedaan. :thumbsup_tone2:

En wat betreft NBA Basketbal. Dat wordt in Nederland uitgezonden via Ziggo Sport. 

 

Bloedstollend basketbal

Volg het NBA-seizoen 2019-2020 bij Ziggo Sport

De grootste. De langste. En de hardste. We hebben het natuurlijk over de sterren uit de NBA! Volg de wedstrijden uit de Amerikaanse basketbalcompetitie bij Ziggo Sport (Totaal). 

 

 


Hoi @Wolff87, welkom hier op het forum! 

Jammer dat je nu bepaalde competities zoals NHL mist op Fox Sports. Ik zie dat @Noordzee je hier al uitleg over gegeven heeft, dat is fijn. Het heeft inderdaad te maken met de contracten die Fox Sports heeft. Ik hoop dat ze eruit komen met de onderhandelingen, waar Noordzee naar verwijst. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.


Dat vind ik nogal apart want voorheen was er altijd NHL op Fox...

tja, maar als het contract afloopt volgen er nieuwe onderhandelingen. Als beide partijen er niet uitkomen met het nieuwe contract vóór het aflopen van het oude krijg je dus deze situatie.

Apart trouwens dat je het hier vraagt. Het betreft tenslotte Fox Sports. Je kan beter dáár even informeren natuurlijk. 😉


Dat vind ik nogal apart want voorheen was er altijd NHL op Fox...

tja, maar als het contract afloopt volgen er nieuwe onderhandelingen. Als beide partijen er niet uitkomen met het nieuwe contract vóór het aflopen van het oude krijg je dus deze situatie.

Apart trouwens dat je het hier vraagt. Het betreft tenslotte Fox Sports. Je kan beter dáár even informeren natuurlijk. 😉

Nouw ja... Vanuit mijn perspectief is het op z'n plaats dat ik het hier vraag. Want Fox Sports word tenslotte via KPN uitgezonden en daar betaal ik centjes voor natuurlijk he.. Buiten dat om waar moet ik het in Godsnaam anders vragen..?? Aan Fox Sports zelf.. Die hebben geen Forum zoals KPN hier heeft hoor denk ik,

Dus om lang verhaal kort te maken,

Dank voor je reactie maar ik kan beter HIER informeren 👋✌️


 

Dank voor je reactie maar ik kan beter HIER informeren 👋✌️

 

Zeker, geen probleem. Ik heb het graag voor je uitgezocht. :ok_hand_tone2:

 

Het niet meer uitzenden via een TV-provider is wel een tendens die je in de komende jaren steeds vaker gaat terugzien. Je ziet het nu al steeds vaker bij films. Denk aan Disney en Apple-TV. Exclusieve sportrechten zul je in de toekomst steeds vaker online kunnen bekijken tegen betaling. (Rechtstreeks bij de belanghebbende organisatie.) 


Weet iemand of er al meer bekend is over de onderhandelingen? En of de NHL nog op Fox gaat komen.. Ik kan er niks over vinden.


Heb je al met Fox zélf contact opgenomen? Zij zijn de enigen die je kunnen vertellen hoe het zit denk ik zo. Dit is het mailformulier voor Fox Sports. Ik ben benieuwd naar hun antwoord. (ook al heb ik Fox Sports voor voetbal en tennis :wink: ).

Als ik Google “NHL in Nederland” zie ik allemaal berichten van minstens een jaar oud m.b.t. Fox Sports.
Via de Fox Sports site zelf zie ik het ook niet in de programmering.