Skip to main content

Hallo, 

Ik heb exact hetzelfde probleem als Fedde, geen NPO 1. Zenders beginnen bij 2 en voor NPO 1 kijken we dan maar naar 191, maar dit is zeer onhandig navigeren. In de app begint hij wel gewoon bij de 1. 

Ik heb dit eigenlijk al heel lang, maar omdat ik een nieuwe TV heb en toch wat fora aan het lezen ben, heb ik dit probleem ook maar eens opgepakt. 

Is er al een oplossing bekend?

 

Gr. 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Wat een apart probleem, @Froooh . Allereerst welkom op het forum! :bouquet:

NPO 1 kan er echter 2 tot 3 x zijn.

Bedoel je die op 1 of heb je glasvezel en mis je 661?

Heb je al eens bij de "verborgen zenders” gekeken, onder instellingen?

Welke ontvanger** heb je en indien meer heb je het op alle ontvangers?

**Motorola 1903, 1910-9, 1963 of 1853, Arris 2952 of 5202, Arcadyan 2260


Beste Peter,

 

Het is net als bij Fedde. Op de app zit NPO gewoon op zender 1 (en ook op meerdere, maar daar vraag ik het niet voor). Op mijn beide tv’s kan ik niet schakelen naar zender 1. Hij springt dan direct op kanaal 2. (ik heb geen glasvezel) Voor Ned 1 moet ik dus altijd naar 191 en dat is totaal niet handig, want ik hoef daar verder niet te zijn.

 

Dus heeft niks te maken met verborgen zenders en alles wat Fedde gedaan heeft (opnieuw starten e.d.) heb ik dus ook gedaan.

 

Ik heb op beide toestellen de Arris


@Froooh , hoe kijk je televisie?

Je zegt app, is dat via de app op de Smart TV of de app via de telefoon of tablet? 

 

En Fedde zegt mij helaas helemaal niets. 

 


Joop2011, dit is Fedde en die had ook een topic over het niet werken van NPO 1 op 1.

Froooh, dat topic van Fedde is geplaatst onder de oude software.

Heb jij wel de nieuwe software (bij instellingen zie je dan bijvoorbeeld een blokjes-indeling)?

Doe eens, eerst op één ontvanger, een Frisse start. Menu: instellingen → Systeem.


Dank je PeterG, dat wist ik niet.

Hij verwijst ook helaas verder nergens na.

Hoop dat het probleem snel voor hem is opgelost.


Beste Peter,

 

De frisse start doet helemaal niks. Blokjes indeling heb ik ook uiteraard.