Skip to main content

Hallo, 

sinds december heb ik interactieve tv van kpn. Dus een vrij nieuwe ontvanger heb ik.Laatste tijd is het regelmatig bij alle zenders dat het geluid helemaal wegvalt of hapert. Iedere keer reset ik de tv ontvanger. De aansluiting zit naast de tv dus kan er ook niet aan liggen dat het signaal van ver moet komen. Soms loopt ook het beeld vast maar dat is nog niet zo vaak geweest. Wel aantal keer ook gehad dat het menu helemaal flipt alsof er iemand Continu op de knopjes drukt terwijl er niemand aan de afstandbediening zit. Ook heb ik alle kabels gecontroleerd en daar is ook niks mis mee. Ik heb ook de modem gereset mocht er eventueel sprake zijn van een slechte verbinding. Niks helpt. Kunnen jullie helpen kpn? ik hoop dat het niet aan de tv ligt die ik erbij kreeg met de actie van Black Friday....
 

met vriendelijke groet,

José deleij

 

Welkom op het forum, @Jose79! Kun je aangeven hoe de tv ontvanger is aangesloten op de tv? Is dat rechtstreeks met een HDMI kabel of zit er een versterker of home cinema set bij? En, hoe is de ontvanger aangesloten op de Experia Box? Is dat ook rechtstreeks met een kabel, of zit daar iets als een draadloze verbindingsset of switch tussen? Wil je, de tv ontvanger eens een reset geven, en voor de zekerheid de batterijen opnieuw in de afstandsbediening doen. Vul ook alvast je forumprofiel in, en laat weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik hier meekijken.


De tv is direct aangesloten op de ontvanger met de HDMI kabel die bij de ontvanger zat. De ontvanger is ook direct aangesloten op de experia box. De tv ontvanger heb ik al zo vaak gereset maar maakte niet veel verschil uit. Heb het nog een keer gedaan. Profiel is ingevuld. Batterijen opnieuw in de afstandsbediening gedaan. Het probleem is dat het niet altijd is. Het komt soms voor de problemen met het geluid en van de week kon de ontvanger ook de zenders niet vinden dus ook weer opnieuw gestart daarna deden ze het weer. 


Dank voor je reactie, Jose. Wil je de volgende dingen testen:

  • Plug de kabel die van tv ontvanger naar Experia Box loopt eens om naar een andere poort op de Experia Box. Merk je verschil?
  • Controleer of de kabel die van de Experia Box naar je aansluitpunt loopt goed zit.
  • Ervaar je ook problemen met internet?

Als de andere netwerkpoort niet helpt, en de kabels zitten verder goed, dan kan ik een melding aanmaken voor de achterliggende afdeling om hier verder naar te kijken.

Als je ook issues met internet hebt, dan gaan we eerst even wat breder kijken.


Vandaag weer gedoe met het geluid. Alle kabels gecontroleerd en in andere poort gestoken. Helpt allemaal niks helaas. Internet valt soms wel eens weg. Maar is minder vaak als het geluid bij tv kijken


Ach, dat is jammer, @Jose79. Ik heb zojuist dan ook een melding aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Daarvan krijg je bevestiging per mail en sms. Zij nemen contact met je op om dit verder te bespreken.