Skip to main content

Hallo allemaal,


Ons oude iTV ontvanger van KPN deed het niet meer en daarom hebben we sinds een maand of twee een nieuwe ontvanger. Het is echter vanaf dag één al ellende. Toen deze 100% geïnstalleerd was hadden we geen beeld. Na nog een keer geprobeerd deed die het wel, maar toen begonnen de problemen met televisie kijken. Het beeld valt namelijk vaak weg. Soms komt het snel terug andere keren niet. We hebben af en toe een paar dagen niet of nauwelijks last en dan begint het weer.


Ik weet best veel van apparatuur en heb werkelijk alles al geprobeerd. Vervangen van alle kabels, updaten van ontvanger, resetten, terug naar fabrieksinstellingen en nog meer. Heeft iemand een idee? Een nieuw kastje of is het een internetprobleem? Netwerkkabel ook veranderd, maar geen effect helaas.


We hadden hier voor een Ares ontvanger, nu een Arcadyan HMB2260 V2.


Alvast bedankt.

 

Groeten,

Kees

Hallo @Midhorn hoe is de decoder aangesloten op het modem, met een LAN-kabel of anderszins?

Heb je de decoder al eens een 'frisse start' gegeven? Lees: fabrieks-reset, zijnde als nieuw uit de doos.

 


Hallo, is inderdaad met een LAN-kabel/netwerkkabel aangesloten. Nooit problemen met de vorige decoder, totdat die het na vele jaren begaf. Frisse start/fabrieks-reset al gedaan en vele andere dingen die in online tegenkwam, maar niets helpt helaas.


Hallo @Midhorn heb je een glas- of een koper-aansluiting?

 


Hallo, een koper-aansluiting. Glasvezel via KPN is hier helaas nog niet beschikbaar.


Hallo @Midhorn dan toch maar even contact opnemen met KPN of de reactie van een moderator hier afwachten. Dat laatste kan echter een paar dagen duren.

 


Vriendelijk bedankt JanD, dat wordt bellen dan maar.


Hoi @Midhorn en welkom op het forum! Is het bellen inmiddels gelukt? Ik ben benieuwd. 


Hallo @Sanne_M , helaas nog geen tijd voor gehad de laatste dagen. Morgen of overmorgen even voor zitten en het telefonisch uitleggen.


Geen probleem. Laat je weten hoe het verloopt? 


Wel bijzonder dat u een 2260 gekregen heeft. Die is nog ouder dan de Arris die u daarvoor had 🙈


Gisteren een monteur geweest en die constateerde dat het modem maar één signaal binnenkreeg. We hebben een koperen DSL aansluiting met twee uitgangen en die moest met een splitter worden aangesloten op ons V12 modem. Dat schijnt niet helemaal goed te werken, dus nu weer een V10 modem (helaas want signaal van de V12 was veel beter, internetsnelheid wel iets hoger op de bovenverdieping)

 

Het modem bleek echter niet de boosdoener voor de tv, want die bleef hetzelfde probleem vertonen. Monteur zei dat het dan aan de tv moest liggen, maar is een Samsung uit fabrieksjaar 2022 en de Arris ontvanger deed het altijd perfect tot dat die na vijf jaar trouwe dienst de geest gaf. Monteur bleef erop hameren dat het de tv moest zijn, maar ik stond erop dat er verder gekeken werd. Na wat aandringen toch een andere tv-ontvanger uit zijn bus gehaald (weer een Arris) en werkte perfect. Waarschijnlijk slechte HMDI uitgang van de Arcadyan HMB2260 V2.

 

Dus helemaal opgelost zo, alhoewel ik het nog jammer vind dat we nu een V10 modem hebben en geen V12 meer. Voor gamen was de V12 veel beter. De V10 heeft moeite met de meeste consoles.


Als ik uw verhaal zo lees...

Gisteren een monteur geweest en die constateerde dat het modem maar één signaal binnenkreeg. We hebben een koperen DSL aansluiting met twee uitgangen en die moest met een splitter worden aangesloten op ons V12 modem.

... dan vermoed ik dat u pairbonding heeft. Dat ondersteund de KPN Box 12 helemaal niet. Alleen de Experiabox v10 ondersteund dat. U had nooit een KPN Box 12 moeten krijgen.


@Nick83, dat is wel vreemd dan ja. Ook vreemd dat de KPN Box 12 het al twee jaar top deed. Nooit problemen met internet of interactive tv (vorige Arris ontvanger) Met de KPN Box 10 is het internet op de pc iets sneller, maar PlayStation 4 is dramatisch. Bijna drie keer langzamer dan met de Box 12. Daarom was ik twee jaar terug blij dat we de KPN Box 12 kregen na een defecte KPN Box 10. Omdat ik daar goede verhalen wat betreft gaming had gehoord ten opzicht van de V10. Maar we doen het er maar mee, want heb destijds al gezocht naar manieren om de V10 beter te laten werken met consoles.

 

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken/helpen 👍


Fijn dat de TV nu goed werkt @Midhorn! Bedankt voor het terugkoppelen, en goed dat je aangedrongen hebt op het omruilen van de ontvanger. Ik heb zelf ook nog een V10 en een Playstation 4, ik ervaar geen problemen. Je hebt al veel geprobeerd zo te lezen, maar wat bij mij werkt zijn de volgende zaken:

Sindsdien heb ik geen problemen meer met de verbinding of de snelheid, en ik gebruik ook vaak Shareplay wat ook een aardig stabiele verbinding nodig heeft. Hopelijk helpen de tips bij jou ook! 


@Sanne_M, Bedankt voor de tips, maar heb de meeste jaren geleden al doorlopen toen we de V10 al eerder hadden. Bekabeld is helaas niet mogelijk vanwege de ligging van de slaapkamer op de eerste verdieping. Met de V12 was het via wifi top en ging het downloaden van games vrij vlot. Nu duurt het bijna 5 keer langer.

 

DMZ heb ik nog nooit geprobeerd, en Upnp aanzetten ook niet. Nat type 1 en Upnp schijnt niet echt veilig te zijn volgens mij. Misschien dan DMZ nog eens proberen via het modem?


Het is het proberen waard, mits het veilig genoeg aanvoelt voor je. Op de 1e verdieping is bekabelen inderdaad lastig. Wij hadden vroeger een gat door het plafond geboord naar zolder, maar een internetkabel langs de trap wegwerken kan ook een optie zijn. Je kan op die internetkabel dan ook een switch aansluiten eventueel, en zo kun je meer apparaten boven bekabeld aansluiten. 🙂 Prettig voor de stabiliteit van de verbinding, mits bekabelen een optie voor je is. Anders is de Wifi Manager doorlopen wellicht ook het proberen waard. Die hadden we een paar jaar geleden nog niet en wellicht zorgt die ervoor dat de wifi op de PS4 beter is.