Skip to main content
Heb ondertiteling bij de zender Love Nature in HD



Maar geen ondertiteling bij de zelfde zender in 4K



Hoe komt dat...????
Ik vind het inderdaad apart. Volgens dit Canadese artikel, net voor de lancering van LoveNature UHD bij KPN, zou de zender in zee zijn gegaan met een vertaler voor NL ondertitels.



Ze zijn er echter alleen (wel) bij de HD versie op 34.
Vandaag navraag gedaan bij KPN, men had hiervan nog geen melding binnen gekregen.

Zij hebben voor mij het een en ander uitgezocht, nu blijkt dat Love Nature technisch niet in staat is om de ondertiteling mee te zenden met 4K wel met HD.

De zender Love Nature laat weten er hard aan te werken, zodat het op korte termijn wordt opgelost.
Hoi @stpltern, Goed om te weten, dit wist ik ook niet. Jouw vraag is al beantwoord, maar als ik toch nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag.
Ik heb dezelfde vraag. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Ik ben slechthorend, vandaar.
Het is al opgelost hoor

Love Nature heeft via teletext 888 ondertiteling in het Nederlands

Soms wordt het beeld zwart dat is lastig maar als je nog een keer op de teletext drukt dan blijft het beeld gewoon zichtbaar

't Is dus nog niet "einwandfrei" zoals de Duitsers er zo'n mooi woord voor hebben, maar het begin is er

Dus 2 x op de TXT knop drukken en 888 intoetsen.



Nu de zender Insight UHD nog, graag.
Huistijger heeft helemaal gelijk, DiMavV. Het lukt Love Nature op dit moment nog niet om bij hun 4K zender de ondertiteling op andere manier mee te sturen. Maar via teletekst 888 heb je ondertiteling. Die werkt nog niet helemaal vloeiend. Daar kijken ze naar om dat te verhelpen. En ze kijken of ze op andere manier alsnog reguliere ondertiteling kunnen meesturen.

Ben blij dat ze er mee bezig zijn, het is echt een prachtige zender, maar om via teletekst 888 er zo'n mooie sierlijke zwarte balk met tekst onder te plakken doet 't 4k ook niet ten goede. 

Hoop dat het snel opgelost wordt, want aangezien je maar 3 4k zenders hebt wil je er wel alles uithalen, en je geld voor dat abbonement goed investeren. 

Hopelijk krijgt insight ook snel ondertiteling, anders wordt het met deze 2 minpuntjes wel twijfelen of het het allemaal wel waard is.

Netflix in 4k en gamen in 4k kan namelijk ook via andere wegen als dit abbonement. 

Maar KPN kennende wordt dit snel opgelostÂ