Skip to main content

Ik wil oogappels terugkijken en ben hardhorend waardoor ik ondertiteling nodig heb.

Ik heb de aflevering van vorige week gevonden en kijk deze terug. In de app heb ik ondertiteling aanstaan maar ik krijg geen ondertiteling.

Wat doe ik verkeerd?

Ik hoop niet dat het antwoord is dat KPN geen ondertiteling ondersteund bij terugkijken in de app...

Hallo @slingshot ,

Helaas is er geen ondersteuning voor ondertiteling bij terugkijken in de app. 
 

Dat blijkt ook uit eerdere antwoorden: 

En ook in een eerder topic van jou: 


 


Dank je wel. Mijn andere vraag ging over opgenomen programma's. Ik vind het wel knap waardeloos moet ik zeggen.


Ben je niet in de gelegenheid het via de ontvanger terug te kijken, @slingshot ?

NB 

Dit is een van de wel meerdere redenen waarom ik er NLziet bij heb. Zelfs seizoen 1 is nog met ondertiteling terug te kijken. 


Ik wilde het terug kijken op een plaats waar ik geen ontvanger heb.

En nl ziet is weer iets extras. Ik mag toch gewoon van een een tv provider verwachten dat ze de ondertiteling goed geregeld hebben?


Op zich wel.

Maar wettelijk valt alleen de tv ontvanger daar onder. Zelfs de NPO biedt live geen ondertiteling via NPOstart/plus. Ook bij NLziet is dat live niet, maar weer wél bij terugkijken.

Ergo online kijken en ondertiteling van NL programma's:
KPN live wel, terugkijken/opnamen niet
NLziet live niet, terugkijken (langer dan een jaar vaak) wel

Vult elkaar dus op dat front prima aan.

Verder heb ik zo ook de omroep uit de regio van mijn moeder weer. Regiozenders hebben weinig ondertiteling en op NLziet al helemaal niet)