Skip to main content
Beantwoord

Geen ondertiteling meer op HMB 2260 ontvangers

• July 25, 2026
  • 25 reacties
  • 310 keer bekeken

Ik heb problemen sinds kpn een andere methode handteert voor ondertiteling doet dat het niet bij mij. Ik heb rwee tv ontvangers DE HDMI 2260. Ben niet blij met deze verandering zeker gezien mijn leeftijd van 70 is het erg prettig dat ik ondertiteling heb op mijn tv's Kpn help mij aub

Beste antwoord door joop2011

Beste KPN, 

Aangezien mijn tv ontvangers(2) erg verouderd zijn, wil ik graag een verzoek plaatsen om mij de nieuwere versie te sturen.

Ik ben op leeftijd en de ondertiteling is erg belangrijk voor mij.

Op dit moment is het niet prettig meer☹️

Op een forum helpen klanten elkaar.

Via het forum kan je (helaas) geen nieuwe ontvangers bestellen.

Dat kan via:

Gratis 0800-0402

MIJNKPN

Via KPN site.

Via chatten, kan je vragen of ze je willen terugbellen.

25 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 25, 2026

Wat vervelend dat het bij u nog niet werkt. 

Doorgaans brengt een FRISSE START de ontvangers weer in het juiste spoor na de wijziging. 

Verder zijn de HMB2260 ontvangers heel erg oud. 

Als u kpn belt kun ze door jongere en snellere worden vervangen. Vraag dan voor de Arris VIP5202. Er kan er echter maar één per keer omgeruild worden. Zo is het systeem bij kpn eenmaal. 

Telefoon kpn 0800-0402 

Maandag - vrijdag 8:00 - 18:00

Zaterdag tot 17:00 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

De Arcadyan HMB 2260 is zo wie zo een hele oude KPN tv ontvanger.

Het beste kan je KPN bellen en hem vervangen.

De server waar opnames opstaan is veranderd.

Dat is nu de standaard server die ook voor Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en KPN Soundbox wordt gebruikt.

Dat kan de oorzaak zijn.

Ondertitels werken nu anders op de “oude” KPN tv ontvangers en ook op de Arris VIP 5202

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Josses008K, welkom op onze community, ik zie al een paar goede tips staan.
Dit zou wel op te lossen moeten zijn als je bij het wisselen van programma opnieuw op de ondertitelingknop drukt om hem weer aan te zetten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Sorry, bij mij werkt het de helft vd tijd niet helaas☹️

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Sorry, bij mij werkt het de helft vd tijd niet helaas☹️

Bel gratis 0800-0402

Zet je abonnement om naar KPN tv+

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Vraag zo wie zo om een korting (nee heb je en ja kan je krijgen)

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+)

Dit is een Android Mediabox met een KPN sausje (tv deel)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We zien inderdaad nog wel wat problemen met de nieuwe manier van "Ondertiteling". Het is in onderzoek bij het tv-team. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 10, 2026

Beste KPN, 

Aangezien mijn tv ontvangers(2) erg verouderd zijn, wil ik graag een verzoek plaatsen om mij de nieuwere versie te sturen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Josses008K, zoals ​@PeterG al noemt kun je hierover het beste even met ons bellen. Mijn collega's kunnen de ontvangers voor je omruilen als dat nodig is en als je wilt kun je ook over op het nieuwe type TV ontvanger (TV+). 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 10, 2026

Kpn welk telefoonnummer moet ik bellen, en weet men daar van het probleem of moet ik dat weer uitleggen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 10, 2026

Beste KPN, 

Op een forum helpen klanten elkaar.

Via het forum kan je (helaas) geen nieuwe ontvangers bestellen.

Dat kan via:

Gratis 0800-0402

MIJNKPN

Via KPN site.

Via chatten, kan je vragen of ze je willen terugbellen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2026

Ik heb contact gehad met kpn en mij werd gezegd dat mijn tv ontvangers HMB 2260V2 NIETverouderd zijn. Ze hebben van hun kant een harde reset gedaan. Dat heeft wel iets verbetering gebracht maar niet voldoende. Ik voel me met een kluitje in het tiet gestuurd.☹️😡

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 17, 2026

Ik heb contact gehad met kpn en mij werd gezegd dat mijn tv ontvangers HMB 2260V2 NIETverouderd zijn. Ze hebben van hun kant een harde reset gedaan. Dat heeft wel iets verbetering gebracht maar niet voldoende. Ik voel me met een kluitje in het tiet gestuurd.☹️😡

Dat kan ik me heel erg goed voorstellen.

Het is een antieke KPN tv ontvanger, die heel erg traag is in vergelijking met de nieuwere KPN tv ontvangers.

Soms helpt opnieuw bellen.

Als je dan je abonnement omzet naar KPN tv+, dat kan altijd, dan krijg je de mediabox KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en die is echt super veel sneller en kan ook veel meer.

Wel is het wennen, want het is een mediabox.

Vaak ben je ook goedkoper uit met het abonnement KPN tv+, maar vraag in alle gevallen om korting voor de eerste maanden (6 of 12 maanden). Dat moet zeker mogelijk zijn.

Veel succes.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2026

Ik ga niet meer opnieuw bellen, heb het helemaal gehad. Heb een half uur aan de lijn gehangen vorige week omdat ze alles aan het uitzoeken was en alles werd teruggekoppeld naar een leidinggevende die geen toestemming gaf voor niruwe tv ontvangers. Dus schiet hier niks mee op. Wordt niet opgepakt door de kant van kpn en ik heb ondertiteling echt hard nodig. Dusnoverweeg nu om over te stappen naar andere provider na ontzettend lang al klant van kpn te zijn geweest😡☹️

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 17, 2026

Waarom moet iets wat al jaren werkt dusdanig 'vernieuwd’ worden dat er problemen ontstaan.

Met andere woorden: Waarom moet er iets aan de server veranderd worden?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2026

JanBar, wat bedoel je. Graag even uitleg😊

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 17, 2026

Wat ik bedoel is: Waarom heeft KPN een verandering aangebracht in de ondertiteling waardoor slechthorenden in de problemen komen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 17, 2026

De oudere ontvangers zijn voor terugkijken en opnemen overgezet naar het platform wat al voor TV+ gebruikt wordt.

Het oude platform stond echt op instorten. Verdwijnen van opnames en dergelijke. 

De ondertiteling is nu gelijk aan TV+. Ik constateer dat het vooral op de hoogbejaarde HMB2260 vaak toch nog niet helemaal goed gaat met het uit de stream halen van de ondertiteling. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 17, 2026

Als het oude platform op instorten staat dan zorg je eerst dat oude ontvangers goed werken op een nieuw platform voordat je het oude platform uitschakelt.

Of je stuurt alle abonnees met een oude ontvanger eerst een nieuwe ontvanger. Dan pas schakel je het oude platform uit.

Dan denk je aan de klant i.p.v. de techniek .

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2026

Dank voor het antwoord. IK zit namelijk met dat probleem dat mijn ondertiteling vaak wegvalt. Al contact gehad en er wordt gezegd dat mijn ontvangers niet verouderd zijn HMB 2260v2. Ik las dat deze wel verouderd zijn, maar ik wordt niet gehoord door kpn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 17, 2026

Bij kennissen die de HMB2260 toendertijd nieuw kregen kreeg ik al kromme tenen (of vingers?) zo traag als die toen al was. Veel trager dan de toen al oude Motorola VIP1963.

Maak nog eens een terugbelafspraak. Dan acht ik de kans groter voor omruil.

NOTA BENE

Er kan één ontvanger per keer omgeruild voor de Arris VIP5202. 

Tenzij je kiest voor wijzigen van ITV naar TV+.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Waarom moet iets wat al jaren werkt dusdanig 'vernieuwd’ worden dat er problemen ontstaan.

Met andere woorden: Waarom moet er iets aan de server veranderd worden?

Die server is defect, dat is de reden.

En omdat de “oude” KPN ontvangers vervangen gaan worden, wordt die server niet meer vervangen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 18, 2026

Zolang de oude ontvangers nog bij de klanten staan moet KPN een nieuwe server neerzetten. Niet de klant de dupe laten worden.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Er waren al een flink aantal opnames niet meer afspeelbaar vanaf de oude opnameserver. (Gewist? Gecorrumpeerd? Wie het weet mag het [waarschijnlijk niet] zeggen…)

Vervanging door een nieuwe server zou dat niet hebben opgelost, dat zou de oude opnames niet hebben teruggebracht. En daar wordt je als klant ook niet blij van.

Effectief heeft kpn nu de oudere ontvangers aangesloten op het nieuwe opnemen platform dat ze al hadden staan voor TV+, zodat ook de verdwenen opnames weer af te kijken zijn op de oude tv ontvangers. Helaas heeft dat op sommige ontvangers onvoorziene effecten.

Voor wat het waard is: Bij mij werkt ondertiteling wél op de (iets minder oude) Arris VIP 2952v2 bouwjaar 11-2018.

Heb je nu al eens een frisse start geprobeerd, zoals ​@PeterG eerder opperde? Dat lees ik niet terug in je reacties.

Verder is  KPN bezig de oude ontvangers Arcadyan HMB 2260 en Arris VIP 2952 uit te faseren en te vervangen door (refurbished) Arris VIP 5202. Daarbij hebben klanten die de Netflix app gebruiken vanaf de ontvanger voorrang, omdat die app binnenkort niet meer werkt, maar het is de bedoeling dat uiteindelijk alle oude ontvangers worden uitgefaseerd. Daarom verbaast het me dat klantenservice bij jou zo moeilijk doet over vervanging, zeker van de HMB 2260 wat de meest aftandse is van de ontvangers die nog in gebruik zijn.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 18, 2026

Ja, ik heb wel een frisse start uitgevoerd en van kpn zijde is een harde reset uitgdvoerd wat allemaal niet veel heeft opgelost helaas😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Ja, ik heb wel een frisse start uitgevoerd en van kpn zijde is een harde reset uitgdvoerd wat allemaal niet veel heeft opgelost helaas😊

Zoals ik al aangaf, de Arcadyan HMB 2260 was in 2011 goed, maar is nu echt antiek.

Ik vind dat KPN deze zonder problemen moet omruilen.

De actie van de klantenservice is ook niet netjes.