Skip to main content
Vraag

Geen ondertiteling via teletekst bij terugkijken interactieve TV

  • June 23, 2026
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds een paar dagen werkt bij Interactieve TV de ondertiteling (met teletekstknop) bij ons anders. Voorheen via opzoeken teletekst pagina 888 (of 150, 777 andere zenders). Nu zet je de ondertiteling met teletekstknop aan of uit. Echter bij Terugkijken werkt ondertiteling helemaal niet meer?  Wat te doen?

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Hmm. Net even journaal 1500 uur npo 1 stukje terug gekeken.

Nu zet je de ondertiteling met teletekstknop aan of uit.

Via teletekst knop gewoon volledige teletekst. 

En via 888 gewoon ondertiteling van dat journaal. 

 

Welke interactieve tv ontvanger heb je? HMB2260, VIP2952 of VIP5202?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2026

… gaat in mijn geval om HMB2260. Heb zelf ook Journaal van 15.00 uur teruggekeken. De teletekstpagina´s komen niet hier niet in beeld bij drukken teletekstknop. Wel de de melding Ondertiteliong aan. Zag net dat er nu wel ondertitels verschijnen, wel anders (kleur en verspringen permanent) dan eerder via teletekstpagina 888. Kan deze ook niet instellen via menu. Althans is mij niet duidelijk hoe met deze ontvanger.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

De HMB2260 is meer dan 14 jaar oud. Grote kans dat er een defect in is opgetreden. Hij wordt ook niet meer actief ondersteund. 

Het beste kun je deze (laten) omruilen voor de Arris VIP5202. 

Maak hiervoor een belafspraak (zie onderaan) en geef daarbij aan dat je Arcadyan HMB2260 defect is.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

Beste PeterG,
Ja inderdaad de ontvanger is al gedateerd want ging tot nu toe zonder problemen.
Goed advies om op te volgen in de hoop dat het na vervanging dan wel goed zal komen.
Bedankt!


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

Zie ook hier.

De Arcadyen HMB 2260 en de Arris VIP 2952 worden zo wie zo beide vervangern.

 

Ondertitels op de Arcadyan en de Arris (ook de 5202) gaat via teletekst pagina 888.

 

Op de nieuwe mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de KPN Soundbox gaat het op een andere manier (niet meer via Teletekst)


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

… oké goed om te weten!


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

De Arcadyen HMB 2260 en de Arris VIP 2952 worden zo wie zo beide vervangern.

> Dit is alleen het geval indien de klant Netflix via kpn betaalt / afneemt. De Netflix app in deze ontvangers komt te vervallen. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

De Arcadyen HMB 2260 en de Arris VIP 2952 worden zo wie zo beide vervangern.

> Dit is alleen het geval indien de klant Netflix via kpn betaalt / afneemt. De Netflix app in deze ontvangers komt te vervallen. 

 

Erg onlogisch van KPN.

Kunnen beter alles vervangen.

En daarna meteen overgaan op H265

 

Maar ik denk dat de Arcadyan HMB2260 zonder problemen door KPN wordt omgeruild.

Dat lijkt me zo wie zo logisch.

Is ondertussen een klassieker.

 

Ik vind de Arris VIP 2952 ook vervangen moet worden.

 

Beide voor iedereen.

 

P.S.

En als de klant Netflix zelf afneemt?

En via de KPN ontvanger kijkt?

Wordt die dan ook vervangen? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

En als de klant Netflix zelf afneemt?

En via de KPN ontvanger kijkt?

Wordt die dan ook vervangen? 

Dat weet kpn niet. En zal dus niet vanzelf gaan. ​@joop2011 .