Skip to main content

Ik gebruik altijd de app in het buitenland en het heeft altijd gewerkt maar nu op geen van mijn beide mobiele telefoons ("Fout bij het starten van de videoā€¯), een S8 en een S9, ook niet na uit- en weer inschakelen van de telefoon en verwijderen en weer downloaden van de app. En ook geen succes op de laptop.
Mijn man heeft geen problemen in Nederland.Ā Ā 

Hoi @Mictap, welkom hier.Ā 

Wat gek dat ITV Online in Luxemburg niet werk. Dit zou wel moeten werken. Je hebt de stappen ook al doorlopen om het op te lossen, maar tevergeefs. Heb je via de laptop verschillende browsers geprobeerd? En hoe kijk je? Is dat via de WiFi of via mobiele data?Ā 


Beste Bart,
Dank voor het meedenken. Excuses voor het late antwoord. Ik ben inmiddels weer terug.
Ik heb daar twee browsers op de laptop geprobeerd.
En alleen via wifi (en ook alleen op Ć©Ć©n plek, namelijk het huis van mijn zoon en schoondochter). Het ligt ook niet aan de snelheid van de verbinding want ik kon bijvoorbeeld wel de Franse televisie (waar ik nog een abonnement op heb omdat ik daar vandaan verhuisd ben) bekijken. Het is een 1-jaar oudeĀ installatie.
Inmiddels hoorde ik van mijn schoondochter dat ook zij bijvoorbeeld niet op NPO kan komen, tenminste ze krijgt geen beeld,Ā op wifi maar wel via via het 4G netwerk. Wat raar toch!!!
Ik had geen tijd meer om het op een andere plek te proberen.


Dus jouw schoondochter kan het ook niet. Klinkt alsof hun IP adres ergens buiten Europa geregistreerd staat. Dat zouden ze eens kunnen nakijken via bijvoorbeeld deze site. Als het daadwerkelijk een adres is van buiten de Europese Unie, dan kan het niet, daar kunnen wij dan ook niets aan doen. Onze ITV app kijkt namelijk naar locatie. Als deze zich binnen de Europese Unie bevindt, dan krijgt deze toestemming.Ā 


Aha, ja, aan zoiets had ik ook zitten denken, het lijkt wel alsof je niet herkend wordt binnen Europa.
Maar (ik heb geen idee hoe dat werkt met IP-adressen), verhuist zo'n adres niet mee naar het land waar je naartoe gaat (in hun geval van Nederland naar Luxemburg al een tiental jaren geleden)? Sowieso heeft geen van beide buiten Europa gewoond.
Mijn zoon is inmiddels ook weer terug daar. IkĀ zal eens vragen of hij weet hoe dat zit.
Dank wederom!


Dat vermoeden heb ik ook. Een ip adres is eigenaar van een provider en kunnen ook veranderen. Zo heb heb je bij ons geen vast ip adres.Ā Het zijn reeksen die ingekocht worden. Te vergelijken met telefoonnummers. Alleen worden telefoonnummers binnen een land gebruikt en ip adressen wereldwijd.Ā 

Dus het IPĀ isĀ in eigendom bij de provider waar jouw zoon en schoondochter internet afnemen. Als blijkt dat het ip adres in het buiten Europa geregistreerd staan, is het aan de provider dit aan te passen.


Hebben ze het al kunnen testen? Ik ben wel benieuwd namelijk.Ā 


Beste Bart,
Ik heb nog geen antwoord (twee kleine kinderen en fulltime banenā€¦. 😉 ) maar mijn schoondochter zou het uitzoeken. Als ik antwoord krijg geef ik dat zeker aan je door!


Het gaat mij niet aan hoor. Maar ik ben wel benieuwd. Want het zou de boel verklaren. :)


Ik geef het graag door maar kan even duren vrees ikā€¦. ;-)