Skip to main content

Ik luister graag naar de radio en kon dit voorheen prima met mijn Bose Wave system. Heb nu plotseling geen ontvangst meer. Wat kan ik daar aan doen? Bovenstaande antwoorden kan ik niks mee.

*admin: afgesplitst

Ik luister graag naar de radio en kon dit voorheen prima met mijn Bose Wave system. Heb nu plotseling geen ontvangst meer. Wat kan ik daar aan doen? Bovenstaande antwoorden kan ik niks mee.


Met deze vraag kunnen we ook niks mee aangezien we niet weten hoe je radio luisterde voorheen en hoe de situatie voor “plotseling” was.

En denk dat je dit beter in een nieuw topic kan plaatsen dan in een oud topic van iemand anders.


Analoog, FM


KPN heeft nog nooit radio aangeboden analoog via FM.
Nu doe ik even een aanname en dat is dat je wellicht je radio nog had aangesloten via de coax van Ziggo. Bij het opzeggen van Ziggo blijft deze regelmatig nog actief ook al betaal je er niet voor.

Dat deze dan plotseling er mee is opgehouden kan zijn dat
1) Ziggo in de straatkast toch je verbinding heeft afgesloten
2) Je zit in een gebied waar Ziggo het analoge radio signaal heeft uitgeschakeld (wat ze door het gehele land doen)

Oplossing: Sluit een FM antenne aan voor ontvangst via de ether of kijk naar mogelijkheden de KPN ontvanger of wellicht een internet radio aan te sluiten op je systeem.

De situatie zoals die was zal je niet terugkrijgen en zoals gezegd ook nooit geleverd door KPN.