Skip to main content
Sinds vandaag, 17-2-19 heb ik geen ontvangst meer op iTV. De gids is gewoon in beeld, maar beeld blijft op zwart en er is geen geluid.

Programma terugkijken geeft ook zwart beeld. Youtube, Netflix werkt wel. Er zijn geen storingen op mijn adres bekend.

Gegevens:

UI-versie 3.64.01

SW versie: 7.3.61_1

HW versie: HMB2260



Als ik de andere ontvanger aansluit op dezelfde plaats werkt het wel. Dat is een oudere versie:

SW 7.3.60_1

HW Motorola_VIP1853



Blijkbaar ligt het aan de hardware of software. Wat kan ik hier aan doen?
Hoi! Welkom op het forum!

Goed dat je zelf al het een en ander geprobeerd hebt. Ik denk dat het nu het handigste is om een reset te doen.

Dat kan op de volgende manier: https://www.kpn.com/faq/16848 (volg het tweede proces). Mocht dat het probleem niet oplossen, laat het mij weten!
Helaas heeft een reset niet geholpen. Op twee manieren gedaan. SW en HW reset. Herstart. Het helpt niet. De software blijft trouwens onveranderd op 7.3.61_1 staan.
En werkt de hmb2260 ook op de plaats (tv) van de Motorola?
Da

En werkt de hmb2260 ook op de plaats (tv) van de Motorola?



Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
De HMB2260 werkt op beide plekken niet. De Motorola werkt op beide plekken wel. Het ligt dus duidelijk aan het apparaat.
Dit duidt op een probleem met de HDCP handshake.

Als die mislukt dan mag de TV ontvanger geen content doorgeven.

Ik vind het dan ook apart dat Netflix wel doorgegeven wordt.

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de televisie aangesloten of via een Home Theater System of een hdmi switch?
Oh. Dat is nog wel een goede toevoeging van @wjb . We kunnen dit zeker weten als je die problematische tuner met één kabel rechtstreeks met de experiabox hebt aangesloten en dan is het nuttig om de experiabox ook nog even een minuutje spanningsloos te maken. Als dit al het geval is, moeten we verder zoeken.

Als dit geen soelaas biedt stel ik voor dat ik je vandaag of morgen even bel om te kijken of een vervangende tuner de oplossing is.
Goeie ideeen. Ik zal het vanavond proberen.

De ontvanger is direct op de TV aangesloten.
We wachten het even af! Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
We kunnen dit zeker weten als je die problematische tuner met één kabel rechtstreeks met de experiabox hebt aangesloten en dan is het nuttig om de experiabox ook nog even een minuutje spanningsloos te maken. Als dit al het geval is, moeten we verder zoeken.

Ik heb het niet over de netwerkkabel tussen TV ontvanger en de Experia Box, maar over de hdmi kabel tussen de TV ontvanger en de televisie.



De ontvanger is direct op de TV aangesloten.

Ik begrijp dat dat dus al het geval is.
Helaas, niets helpt. Modem herstart / ontvanger herstart / nogmaals opnieuw WS / andere UTP-kabels eruit / modem instellingen bekeken en gevarieerd en weer terug / diverse beeldkwaliteit getest.

Beeld blijft op zwart, wel met gids zichtbaar.

Het vreemde is, dat de zender UStad wel gewoon in beeld komt(!)



Volgens mij moet ik de ontvanger omruilen. Hoe doe ik dat?
Ik zoek dat graag voor je uit en kan je eventueel ook een nieuwe tuner toesturen.

Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij hier een seintje geven?
Ok dat is mooi. Profiel is aangevuld.
Ik heb nog een laatste poging gedaan, vanaf hier, om de tuner te resetten.Kun je over een kwartiertje kijken of dit geholpen heeft? Zo niet ga ik een nieuwe opsturen.
Nee, het werkt niet.

Iets anders:

Als je een nieuwe stuurt; is het mogelijk om daarbij ook de Motorola te vervangen? Want daar werkt Netflix niet op. Of zou het wel moeten werken op de oudere hardware?
Ik heb een analyse gedaan op je defecte tuner en wil graag een monteur voor je inplannen, @pajderuiter . Schikt het dat ik daar morgen even over bel? (ik werk overdag)

Wat die verouderde tuner betreft kun je tegenwoordig zelf een gratis omruil aanvragen via deze site: https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm
@pajderuiter Ik heb niks meer vernomen. Schikt het een andere dag? Morgen werk ik ook (overdag)
Ik ben momenteel op vakantie. Ben volgende week bereikbaar.
Ik ben vanaf nu weer bereikbaar.

Zou een afspraak met een monteur nodig zijn? Het lijkt me het handigst als er een nieuwe ontvanger gestuurd wordt ter inruil.
Hoi! Leuk je even gesproken te hebben. Ik ga straks even proberen of ik de tuner al voor je kan omruilen!

Mocht onze afspraak niet lukken kun je dan tijdstip en dagdeel aangeven waarop de stroom er af gaat? 🙂
De ontvanger staat nu uit, vanaf vorige week al trouwens.
Aah! Het is gelukt. Donderdag na 14:30 ligt er bij de primera een nieuwe tuner voor je klaar. Je mag de oude in een doosje doen en dan kan je ze omruilen! Ik ben heel benieuwd of hiermee de storing tot het verleden hoort!
Heel goed, bedankt!
Welke Primera is het? We hebben hier meerdere in de buurt.

Primera De Gaard zou voor mij het handigst zijn.
Volgens mij is dat ook de Prima waar ie naartoe gaat. Ik kan het nu helaas nog niet checken want de order is nog niet in dat systeem te vinden. Morgen weet ik het zeker! Je krijgt trouwens ook een SMS en daarin staat tevens de juiste locatie. Ik kom er morgen op terug!