Skip to main content

Hallo,

Na de omruil van 2 Motorola TV kastje naar Arris VIP2952V2 TV kastje hebben we dagelijks problemen met de programma informatie.

Het is aangesloten op een Experiabox V8 VGV7519

Rechtstreeks aansluiten op de modem lost niets op en het heeft altijd in mijn netwerk gewerkt.

Problemen zijn met beide Arris kastjes.

In plaats van de programma informatie krijg ik nu 'geen informatie beschikbaar'

Naar originele instellingen gereset, software updates uitgevoerd, probleem blijft.

Pas als ik de modem reset en de TV kastjes opnieuw inschakel is de programma informatie voor een paar uur weer zichtbaar om vervolgen na een tijdje weer 'geen informatie beschikbaar' aan te geven op alle zenders, dus bekabeling is sowieso in orde.

Terugkijken dmv de groene knop is dan ook niet mogelijk totdat ik alles weer opnieuw opstart.

Tevens is het overschakelen naar andere zender soms heel traag sinds ik de Arris kastjes heb.

Ik ben opzoek naar een oplossing omdat ik nu niet meer kan zien waar ik naar kijk en niet meer terug kan kijken en ik nu dagelijks bezig ben met alles opnieuw op te starten.

Had bij de omruilactie via jullie website ook modernere kastjes verwacht V5202. Dat ik Arris kastjes kreeg was voor mij een verrassing + ze waren ook niet nieuw, 1 miste sowieso de bescherming folie welke over het display geplakt zit.

Gelieve mij te helpen met het oplossen van het probleem wat sinds de omruil actie is TV kijken hier geen pretje meer.

Bvd

Alex

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem of gebruikt u een switch?


Bedankt voor de reactie.

Direct aansluiten op de modem geeft hetzelfde resultaat.

De 2de ontvanger is altijd direct aangesloten op de modem en geeft dezelfde problemen.

De Motorola heeft in dezelfde setup nooit het probleem gehad, na omruiling naar de Arris ontvangers was het probleem direct aanwezig.

Er heeft altijd een switch tussen de 1e ontvanger gezeten omdat direct aansluiten alleen mogelijk is met een kabel door de huiskamer.

De logica ontbreekt voor mij omdat na alles opnieuw opstarten het wel tijdelijk werkt.

 


Hoe is de andere dan aangesloten? Ik zie later daar een switch wordt gebruikt. Als u de switch even losmaakt doet ontvanger 2 het dan wel?


Met een switch.

Maar rechtstreeks aansluiten geeft hetzelfde resultaat.

En de Motorola gaf het probleem niet.


Ik heb een toevoeging gedaan in m'n vorige reactie. 


Beste Joep,

Heb nu een kabel door de huiskamer gelegd om met beide kastjes tegelijk rechtstreeks verbinding te leggen met het modem.

Ik ga nu alles voor 10minuten uitschakelen en stuk voor stuk opstarten. Na het opstarten zal alles wel weer werken, benieuwd voor hoelang.

Oplossing zou anders zijn mijn Motorola boxen terug te plaatsen want de Arris kan dan blijkbaar niet achter een switch.

Bedankt zover, hoop spoedig nieuws te brengen.

Mvg,

Alex


Die v8 is verouderd en moet ook omgeruild. Wordt niet meer ondersteund (met updates en techniek).

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 


Super bedankt voor de info en de link!

Had recent een check via KPN gedaan, daaruit kwam naar voren dat de v8 ok was maar de Motorola's gewisseld moesten worden.

Blij dat er ook een link is welke mij vertelt dat de modem te oud is..

Toch wel erg jammer en teleurstellend dat KPN mij hier niet van op de hoogte heeft gebracht.(understatement)

Peter bedankt, heb de V10 aangevraagd 👍

 


Ik ben benieuwd wat het rechtreeks aansluiten op het modem op gaat leveren.  Ik wil je vragen om dit artikel te lezen.  Misschien moeten we daar wel zoeken.


Ga ik doen.

Wacht ook het nieuwe modem af, deze komt dinsdag

Bedankt zover.


Duidelijk verhaal 👍


Heb een aanbevolen tp-link switch besteld.


Mogelijk heb ik iets ontdekt.

Met een rechtstreeks aansluiten van alleen 1 ontvanger en alles opnieuw opstarten had ik weer een voormalig probleem terug F845 F846 F840 rond 15% laden.

Ik ben verder gaan zoeken en heb een niet goed werkende DNS server adres in de modem veranderd naar 195.121.1.34 toen lukte het software updaten van de ontvanger direct.

Mijn vermoeden is dat de softwareupdate naar de ARRIS nooit is gelukt vanaf het moment van plaatsing Dit doordat de DNS via de modempoorten niet werkte, terwijl ik via WIFI versterkers wel WIFI had doordat daar wel een werkende DNS server was ingesteld.

Heb nu het gehele netwerk weer aangesloten zoals voorheen tbv de test.

Dus bij F846 F845 F840 en programma informatie problemen ook de DNS in de modem checken.

Ik verwacht dat hiermee icm met de nieuw bestelde switch (was ook wel toe aan een 8ports) het probleem wel verholpen is.

Bedankt voor het meedenken, de info, en de link voor vervanging van de v8.

Mocht het probleem terugkomen laat ik het weten en anders is het hiermee opgelost 👍

Mvg,

Alex


Probleem verholpen 🥳


Hoi @JAlex, fijn dat het opgelost is! Bedankt voor de terugk


Andere vraag, ik had op jullie link geklikt om twee nieuwe afstandsbedieningen te ontvangen omdat deze al 10jaar oud  en versleten zijn.

Daar stond 'Uit onze gegevens blijkt dat er al een afstandsbediening naar je onderweg is.'

Dit terwijl ik ze nog niet zelf had besteld, hierdoor kan ik nu geen afstandsbedieningen aanvragen.

Kunt u mij hierin verder helpen?

bvd,

Alex