Skip to main content

Ik gebruik de KPN itv app op mijn android tablet voornamelijk om in de tv gids programma's te zoeken/op te nemen.

Nu kan ik vanaf 1 januari geen enkel programma meer zien en dus is op deze manier opnames plannen nogal onmogelijk.

De app heb ik inmiddels al verwijderd en (na opnieuw opstarten van de tablet) opnieuw geïnstalleerd maar helaas, geen enkel verschil.

We weet de oplossing voor me?

Programma's kan je natuurlijk gewoon zien.

 

Even gekeken.

Op de KPN tv decoder kan ik ook na zaterdag de programma's in de gids zien en indien ik wil opnemen.

Ook op de KPN ITV app op mijn telefoon (Android) kan ik gewoon ook na zaterdag kijken en indien nodig opnemen.

Bij mij werkt alles, gelukkig, goed. 


Kan het zijn dat deze oude versie niet meer wordt ondersteund per 1 januari?

 

Ik heb zelf geen Android maar ik kan het me voorstellen, Android 7.1 is ruim 5 jaar oud en ze zitten al op versie 12 sinds dit najaar.


@joop2011 welke android versie gebruikt u dan?

 

@Maurice85 als dat zo zou zijn, zou de hele app dan toch niet meer werken?


In de Google Play Store staat het volgende, dus de android versie zal het probleem niet zijn.

Deze app is alleen geschikt voor toestellen met Android 5.0 of hoger.

 


@RBxx bedankt! Ik probeerde dat te vinden maar vond het niet🤦als dat het probleem dus niét is, wat dan wel?


Ik zie in de reviews daar wel klachten over hetzelfde probleem:

Tv gids werkt niet meer. Kan nu nog maar 2 dagen vooruit kijken op de tablet. Op de telefoon werkt het wel.

Je bent kennelijk niet alleen…. (voor wat het waard is) :yum:

Hopelijk kan een moderator het spoedig voorleggen aan het product team.


Vorig jaar was dat ook al zo. Op 1 januari 2021 was de gids op mijn tablet vanzelf weer gevuld. Dus op 1 januari 2022 zal de gids op mijn tablet ook wel weer gevuld zijn. Op mijn mobiel zie ik de gids wel, ook vanaf 1 januari 2022.


@joop2011 welke android versie gebruikt u dan?

 

@Maurice85 als dat zo zou zijn, zou de hele app dan toch niet meer werken?

Ik bedoelde dat Android 7 en 8 (ik heb eventjes voor je rondgesnuffeld op het worldwideweb) geen beveiligingsupdates meer krijgen en het zou kunnen dat er geen gids meer per 1 januari zou staan omdat KPN die oudere versies niet meer gaat ondersteunen vanaf 2022. Maar als zoals @RBxx al gezegd heeft staat de app op dit moment op Android 5 en hoger (hier had ik voor mijn eerdere antwoord niet naar gekeken) en lijkt me dat onwaarschijnlijk.


Ik zie in de reviews daar wel klachten over hetzelfde probleem:

Tv gids werkt niet meer. Kan nu nog maar 2 dagen vooruit kijken op de tablet. Op de telefoon werkt het wel.

Je bent kennelijk niet alleen…. (voor wat het waard is) :yum:

Hopelijk kan een moderator het spoedig voorleggen aan het product team.

Ok dan, het probleem 'is bekend'...nu nog bekend zijn bij een moderator/product teamlid dus 😉


Vorig jaar was dat ook al zo. Op 1 januari 2021 was de gids op mijn tablet vanzelf weer gevuld. Dus op 1 januari 2022 zal de gids op mijn tablet ook wel weer gevuld zijn. Op mijn mobiel zie ik de gids wel, ook vanaf 1 januari 2022.

Thanks! Heb hem ook maar even op de iPhone gezet en voilà...ik zie alles al is het kleeeeeein😂


@joop2011 welke android versie gebruikt u dan?

 

@Maurice85 als dat zo zou zijn, zou de hele app dan toch niet meer werken?

 

Ik heb Android 10 op de Samsung S9

 

@Maurice85 Android 12 wordt momenteel uitgerold, enkele telefoons hebben die pas. 


@joop2011 welke android versie gebruikt u dan?

 

@Maurice85 als dat zo zou zijn, zou de hele app dan toch niet meer werken?

 

Ik heb Android 10 op de Samsung S9

 

@Maurice85 Android 12 wordt momenteel uitgerold, enkele telefoons hebben die pas. 

Dat begrijp ik @joop2011 maar de systemen Android 7.0/7.1/8 zijn van uitrol 2016 en Apple stopt ook per 2022 met de ondersteunende iOS van de 6S (Plus) en de SE (beide uitrol 2016). Dus kan het zeer goed dat Google hetzelfde doet. We hebben het hier wel over een besturingssysteem dat al 6 jaar draait, dat is gemiddeld wel de levensduur die ontwikkelaars gebruiken.

Google is echter belachelijk geheimzinnig over tot wanneer ze iets ondersteunen terwijl anderen, waaronder Apple, daar wel duidelijke communicatie over hebben.


Overigens, ik was namelijk erg benieuwd, ben ik gisterenavond nog wat verder gaan zoeken en er is sinds eind 2019 geen Security Bulletin meer voor OS 7 en OS 8 is niet meer bijgewerkt vanaf november 2021. Dus ik zou sowieso niets met lager dan OS 9 gebruiken.


Hallo @AnitaHansen , is de TV-gids op jouw tablet ook weer gevuld nu het 1 januari is?


De tv gids is weer gevuld, net zoals vorig jaar op 1 januari. Wel irritant als ik via mijn tablet programma's wil plannen over het jaar heen. Misschien dat het dit jaar voor 2023 opgelost kan worden. Zou fijn zijn.


Ook mijn tv gids staat weer vol! 

Maar zoals @Marja K. al zegt, dit is behoorlijk onhandig & zou ontzettend fijn zijn als dit eind 2022 niet weer voorkomt!

 

@Maurice85 dus mijn iPhone se uit 2016 zal binnenkort niks nieuws meer krijgen en/of op bepaalde gebieden niet meer gebruikt kunnen worden? Dat zou 💩zijn?


Ik zeg niet dat er gelijk vanaf vandaag niets meer geüpdatet wordt maar gaandeweg wordt dat wel afgebouwd/gestopt en je telefoon is dan niet gelijk onbruikbaar maar zonder regelmatige (beveiligings)updates loop je meer gevaar op hacks en naar verloop van tijd kunnen bepaalde apps ook niet meer werken omdat die alleen op de laatste softwareversies werken.

 

Heel kort samengevat gezegd.


@Maurice85 dank je! Dan ga ik er vanuit dit jaar toch een nieuwe mobiel te moeten kopen💩dat word sparen want kleine knip...de iPhone was een mazzeltje. Dan heb ik nog even de tijd om na te denken of ik voor een nieuwe SE ga of toch zo eentje als m'n überpuber zoon (een Oppo)...keuzes keuzes…

 

Anyway...dit draadje kan dicht denk ik want m'n originele probleem is sinds vandaag opgelost. Óp naar de nieuwe... m'n tv op net zulke kleuren krijgen als ik via Ziggo had🤔


Welkom op het forum @AnitaHansen ! Ik zie dat jullie er onderling samen zijn uitgekomen en dat de gegevens in de tv-gids uiteindelijk toch weer zijn aangevuld. Bedankt dat je dit wilde delen met ons en ik zal dit zeker terugkoppelen naar de ontwikkelaars en hopelijk voorkomen we dit dan in 2022. 


Het is weer hetzelfde liedje dit jaar. Bekijken van programma's resp inplannen van opnames vanaf 1 januari daardoor nu niet mogelijk.

HALLO KPN, WORDT EENS WAKKER EN LOS DIT EEN KEER OP.

Ook worden alle serieopnames per 1 januari afgekapt. Een probleem, dat zich ook elk jaar weer voordoet.


  

Het is weer hetzelfde liedje dit jaar. Bekijken van programma's resp inplannen van opnames vanaf 1 januari daardoor nu niet mogelijk.

---

@Dutchbobby1945 Hier loopt de gids gewoon door in het nieuwe jaar. Zowel op de tv-ontvanger als in de itv-app. 


---

Ook worden alle serieopnames per 1 januari afgekapt. Een probleem, dat zich ook elk jaar weer voordoet.

@Dutchbobby1945 Hier is dat niet bij alle series het geval. Sommige series lopen niet door in het nieuwe jaar, andere series wel.

Als een serie niet doorloopt dan moet ik die opnieuw inplannen. Maar dat is altijd al zo geweest. Dat komt omdat je bij kpn niet een serie inplant, maar een seizoen. Begint een nieuw seizoen dan moet die opnieuw ingepland worden. Dit kan overigens ook het geval zijn op een ander moment in het jaar. Dit is niet per definitie gekoppeld aan 1 januari.