Skip to main content

Ik heb Ssmsung Smart TV daar vind ik Stingray niet als app. Blijft dus toch een gedoe om radio te luisteren. Via decoder die ik had van KPN kon ik wel radio luisteren alleen werkt de decoder niet goed met mijn nieuwe TV. Ik heb dan beeld maar geen geluid. Probleem met TV kijken is opgelost ju ik TV kijk via iTV app van KPN. Tja maar nu dus geen radio zenders meer. Kleine moeite lijkt me om de radiozenders aan het zenderoverzicht toe te voegen of zeg ik nu iets doms?

Hoi @Paulo57 en welkom op het forum! De radiozenders zijn inderdaad niet beschikbaar via de Smart TV app, dat heeft met de uitzendrechten te maken vermoed ik, dus dat is niet gemakkelijk in orde te maken. Via de decoder kan dit wel, maar hierop heb je dus geen geluid. Heb je extra geluidsapparatuur aangesloten op de ontvanger of de TV? Zo ja, zou je die dan eens los willen koppelen en de tv-ontvanger rechtstreeks op de TV aan willen sluiten met een HDMI kabel? Ik ben benieuwd of je dan wel geluid hebt. Mocht je het al rechtstreeks aangesloten hebben met een HDMI kabel, zou je dan een andere HDMI willen testen? 


De smart-tv app is bedoeld voor tv kijken op een tweede eventueel derde televisie. Daar zit derhalve geen radio in wat ook scheelt in rechten/kosten. 

Http://kpn.com/smart-tv .

Dan het punt van geen geluid op de Samsung met de ontvanger. Heb je de 2260 of 2952 dan kan je met een koptelefoon via de audio aansluiting checken of het geluid het überhaupt doet. 

Ook kun je de hdmi kabel eens vervangen als het nog een oudje is.

Ook kan de hdmi van de tv, ook al is die nieuw, defect zijn. Toevallig een ander apparaat ter beschikking met hdmi?

Radio zenders luister je natuurlijk sowieso niet via een ( Samsung) televisie. Vanwege het stroomverbruik. En bij een Samsung kan je ook het scherm niet uitzetten om stroom te sparen met audio only. 


Dank voor uitleg.

Dat iTV app geen radiozenders heeft begrijp ik nu. Vind het wel vreemd dat als reden wordt opgegeven de rechten. Via decoder heb ik wel gewoon TV en radiozenders ..echter van de ene op de andere dag geen geluid meer. Dat het een defecte HDMI kabel zou kunnen zijn klinkt aannemelijk alleen begrijp ik dan niet hoe een HDMI kabel die jaren functioneerd ineens defect kan raken.

Het ligt niet aan mijn geluidboxen. Wanneer ik Netflix, YouTube of willekeurig een andere app kijk heb ik gewoon beeld en geluid.

De decoder is niet defect. Ik heb de decoder van de slaapkamer gewisseld met de decoder van de woonkamer waar ik het probleem met het geluid heb. Op de TV in de slaapkamer geeft de decoder van de woonkamer dus wel gewoon geluid.

 


Gezien dat laatste zul je het moeten zoeken in of de hdmi kabel of, en dat is wat duurder, een defecte hdmi ( kaart) in de tv. Zeker als je op geen enkele hdmi ingang ( al geprobeerd?) geen geluid krijgt. Ontvanger heb je inmiddels uitgesloten als oorzaak. 

N.b. A je kunt ook de ontvanger op je versterker aansluiten vanaf de analoge of optische aansluiting. 

Of B als je geen versterker hebt een soundbar kopen en aansluiten op de ontvanger.

Met optie A of B heb je ook weer geluid.Â