Skip to main content

ik heb mijn tvdecoder ingeleverd na de vraag heb ik alle zenders ook via de app en het antwoord was ja! Maar na installatie van de app begon al vrij snel het probleem dat de ene keer sbs 9 er wel is en de andere keer melding kan video niet laden probeer het later opnieuw, en dat is nu al even en ik wordt het een beetje zat heb de app al diverse malen verwijderd en opnieuw erop maar helpt niet en tv is geupdate helpt ook niet en dit alle is begonnen na verwijdering van de decoder.

Zojuist ruim een uur met kpn medewerker van alles geprobeerd en deze adviseerde probeer het forum, misschien hebben meer mensen dit probleem of een oplossing.

dus bij deze weet iemand de oorzaak of de oplossing?

Werkt het wel in de app op Uw telefoon? In de app op de tv zijn niet alle zenders zichtbaar. 


via laptop werkt alles gewoon alleen de app op tv doet het soms wel en soms niet


Dat heeft volgens mij te maken met bepaalde rechten in de app van de tv, zo zijn de erotiek zenders ook niet zichtbaar in de app. Misschien kunt U de zender met de telefoon streamen naar de tv? 


SBS9 zit wel in de smart-tv app. Zelfs opnames kunnen sinds enkele maanden daarvan gekeken worden.

De app werkt het beste met een goed wifi signaal; eigenlijk gewoon maximaal. Is het signaal te zwak dan kan je op een Samsung of LG meldingen krijgen als dit. Sluit de tv dan met kabel aan op het modem. Of zorg voor een beter wifi signaal waar de tv staat.

Heb je een Samsung of LG televisie?

En ik hoop toch wel dat je de tv ontvanger gewoon in de kast hebt gezet?

KPN TV werkt alleen als je minstens 1 ontvanger hebt. Die hoef je niet te gebruiken. Maar als je die terugstuurd naar kpn is de mogelijkheid groot dat na administratieve verwerking je tv abonnement eruit gaat.


nee daarom heb ik geen app genomen ik heb van te voren geinformeerd of alle zenders uit de basis werkten en ze zeiden ja, vandaar dat ik dat decoder heb weggedaan 


ik heb een nieuwe samsung en de andere tv werkt wel gewoon op de decoder alleen de app is het probleem

 


Vanwaar de keuze om deze weg te doen?


makkelijk en goedkoper geen 2 decoders meer nodig 


trouwens alles is netjes bekabeld


makkelijk en goedkoper geen 2 decoders meer nodig 

Oh, je hebt dus nog wel het minimum van 1 decoder. 

Maar je hebt dus geen opnemen.

De app in een Samsung (of LG) heeft wel minder mogelijkheden dan de app in een tv met Android-TV (Sony, Philips, TCL en ook andere merken). Ook heeft een Samsung geen (chrome)cast mogelijkheid. Te beperkt inmiddels; zou nu geen Samsung meer kopen.

SBS 9 zou het gewoon moeten doen via de app. Hier wel in de Samsung; dus geen storing mee. Overigens zijn op SBS 9 herhalingen van herhalingen van programma's op SBS6 en Veronica. Zou je dus allang gezien moeten kunnen hebben.

Bijna alle zenders zijn beschikbaar. Niet beschikbaar zijn de lokale zenders en de radio kanalen. 


ja snap ik maar als ik informeer voor ik besluit en het antwoord is alles is te zien dan verwacht ik dit ook, en na ruim een uur met kpn aan de telefoon en diversen herinstallatie van de app en niets schijnt te werken de melding kan video niet laden komt met grote regelmaat terug dat ze het bij kpn ook niet meer weten.

 


De online versie werkt wel bij jouw (abonnementsnummer). Want de streams zijn dezelfde voor de smart-tv als de laptop als ook de app in je smartphone/tablet.

Probleem zit dus in de Samsung. Jouw Samsung. Want hier doet ook SBS 9 het in de app van de Samsung. 


het is een nieuwe tv de oude naar de slaapkamer gedaan en volgens kpn zou het gewoon meoten werken, wel raar nadat de decoder eraf is is dit probleem begonnen.

 


wel raar nadat de decoder eraf is is dit probleem begonnen

Deed de app (SBS 9) in de tv app het wel goed (zonder decoder) toen de decoder nog aangesloten was?

Want als het gewoon via de decoder was… dat loopt via een andere route op internet dan de app.

In de woonkamer adviseer is sowieso via de decoder te kijken. Mooier beeld ook.

App: 6 Mb/s

Decoder:

i-TV (Arris, Arcadyan): DSL 7,2 Mb/s; via glasvezel de eerste 10 in 14,2 Mb/s kwaliteit. Met TV+ eerste 10 op 14,2 als vanaf 45 Mb/s DSL. En dát zie je. Dus zeker met een tv van af 32” is ons advies de decoder te gebruiken.

Met Hussel en het 2023 abonnement heb je ook nog gratis opnemen vanaf de 2 de ontvanger.

Ik gebruik op de Samsung alleen de decoder. Wel de app geïnstalleerd maar gebruik ik alleen als er vragen zijn met betrekking tot app gebruik. Zoals nu.


waarom wordt dat dan niet verteld tijdens het gesprek voorafgaande aan de opzegging voor de decoder in heb er speciaal om gevraagd of alles werkt en kwaliteit goed is en het antwoord was goed mevrouw u kunt alles via de app doen wat u met de decoder doet maar nu dus niet, moet ik weer een decoder aanvragen? en weer 5 euro betalen? wat kan ik hier dan meer mee?


plus ik heb jarenlang 2 ontvangers gehad en geen extra

 


Alle zenders van basis- en pluspakket zijn beschikbaar via de app. Alleen de erotiek zenders en pakketten doen het niet via de app. Dat SBS 9 het bij jouw niet doet is weer zo'n onverklaarbaar raadsel.

Decoder biedt opnames van BBC First en andere buitenlandse zenders.

Verder is de beeldkwaliteit zichtbaar mooier via de decoder, althans wat ik zie.

De app is bedoeld voor bijvoorbeeld de slaapkamer. De decoder voor de woonkamer.

Verder kun je 'm voor radio gebruiken, bv aangesloten op een versterker of soundbar.

Je doet je mooie tv tekort door de app te gebruiken.

Een Samsung tv doet jammerlijk onder voor andere smart-tv's die Android-TV hebben. Ik heb er 3 jaar geleden al een chromecast v3 voor gekocht omdat Samsung dat zelf niet ondersteunt.

Nu zou ik de Chromecast HD of 4k kopen. Die is veel handiger dan de oudere v3.

Maar ik heb de Nokia streamingbox 8000. Die zet ik nog wel eens in in de woonkamer (normaliter op tv in slaapkamer) als ik apps wil gebruiken die alleen op Android-TV zijn. Of Chromecast, want de v3 (alleen casten) zit nu in de tv in de voorkamer. Die staat zo'n 2 keer per maand ofzo maar aan.

Ik zweer bij de decoder, zeker in de huiskamer. In de slaapkamer kijk ik ongeveer 3 x per 2 weken tv. Daar heb ik dus op dit moment de app in gebruik op de Nokia box (Android-TV).

Dat je naar SBS 9 kijkt. Dan heb je heel veel jaren niet naar SBS 6 of Veronica gekeken. Ik heb al die series al lang gezien. Talpa heeft dat kanaal (ik kan het geen zender noemen, zo'n herhaal-herhaal-kanaal) om niet minder kanalen te hebben dan RTL. Maar ja, RTL heeft er 7 en Talpa nu 4.

 

 (Aan het @TV Apps Team : is met SBS 9 misschien net zoiets aan de hand als laatst met Discovery Science, maar dan minder heftig, waardoor ie het bij Coby slecht doet in de Samsung app? Hier wel overigens.)


je collega"s? kpn hebben er ook geen verklaring voor maar ik moet dus gewoon weer een decoder hebben, maar bij kpn heb je hierin geen keus want ik had nog zo'n grote oude decoderbak en niet dat nieuwe kleine bakje welke kan ik nu bestellen dan?


en de decoder slaapkamer is omdat die tv van 2016 is en de app niet  ondersteund.

 

 


Ik ben een klant van kpn, net als jij. Maar wel heel goed ingevoerd in de materie. Omdat het voor kpn-ers langer duurt eer zij op een topic komen, zo'n 3 dagen, pakken de actieve klanten hier e.e.a. eerst op. Ik vrees dat kpn weinig/niets kan doen aan je SBS 9 probleem alleen op de Samsung.

Nou, groot. Zelfs de Arris vip2952 is behoorlijk klein, vind ik.

Je kunt de nieuwe TV+ boxen krijgen door te verlengen met het nieuwe abonnement. Hierbij is vanaf 2 decoders opnemen ook nog eens helemaal gratis ter waarde van € 4,99 per maand. Opnemen is echt wel fijn. Ooit was er in elk huishouden een VHS recorder te vinden. Vaak meerdere.

Je kunt naar het nieuwe abonnement door even te bellen of naar een kpn winkel. Het kan niet online geregeld.

KPN 0800-0402 werkdagen 8 tot 18 uur; zaterdagen tot 17 uur.

Dit is de prijs opbouw van het “abonnement 2023” (tja, ik verzin de naam niet.)

 


Laten we het even terug gaan naar de basis en niet meteen allemaal scenario's vooruit denken en de decoder erbij halen etc a.u.b.

SBS9 dient in de smarttv app op Samsung (en LG en Android-tv/FireTV) gewoon te werken. ‘Soms niet, soms wel’ = 99% zeker een storing alleen al op basis van die bevinding. We hebben echt geen afspraken met een Talpa of RTL: soms wel soms niet werkend. En indien een zender niet mag werken, dan bieden we niet een melding aan als in: ‘video niet beschikbaar’.

Kortom: er is iets aan de hand waardoor het in jouw geval niet goed werkt. Een storing! Dat is vervelend voor je natuurlijk!  Zou dit breed het geval zijn (veel meer klanten), dan was dat al rap boven zijn komen drijven. De conclusie van PeterG lijkt dan ook volledig terecht: een raar nog niet verklaarbaar geval waarom het bij, of mogelijk beter gezegd, waarschijnlijk met jouw specifieke TV het niet normaal werkt. Dat kunnen we prima onderzoeken en op basis van de info die ik nu lees, had de klantenservice daar ook best een melding via normale weg onze kant op mogen sturen! Hoe dan ook, zo kan het ook, zij zijn ook niet foutloos en menselijk en weten zich soms ook geen raad.

Wat ik nog mis aan info: op welk model TV ervaar je dit? @coby stegen  Exacte modelnummer graag! Anders hebben we er weinig aan. Sowieso hebben we het modeljaar nodig. En om een aanname weg te nemen: de TV is up-to-date met de laatste Samsung software?
En vul a.u.b je profiel aan indien dat nog niet is gedaan met je 14-cijferige iTV abonneenummer, voor het geval we zover moeten gaan om het te onderzoeken.
Welke app versie is geïnstalleerd, zoals in de app zichtbaar bij Instellingen en dan rechtsonder in beeld?

Het vermoeden van PeterG deel ik, er zal mogelijk iets aan de stream kunnen worden gedaan dat het wel weer consequent werkt; of in een erger geval zal er een oplossing in de app gezocht kunnen worden waarom het met bepaalde modellen TV's toch nog niet 100% gaat met de huidige stream.