Skip to main content

Ik heb een vraag; ik heb sinds 1 maand kon glasvezel. Wanneer ik de ethernetkabel voor de tv rechtstreeks in het modem van kpn plug, dan geeft deze een rechtstreeks signaal aan de tv. Geen probleem. Maar wanneer ik er een switch tussen zet (tp link), dan krijg ik geen signaal. Nu lees ik hier dat ik wellicht een modem nodig heb die een bridge functie heeft? Wie kan me helpen? 

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @Joost68 . Welkom op het forum.

KPN ondersteunt geen bridge. Want dan werkt KPN TV juist helemaal niet meer.

Mogelijk iets in de kabel route van modem - switch - tv-ontvanger die een probleem geeft. Werkt de kabel wel als je die in de laptop doet bijvoorbeeld. Of in de tv en die op “bekabeld” instelt.

Het zal wel de switch zijn. Die van TP zijn “niet zo geschikt” in combinatie met KPN IPTV.

Quote: Mijd overigens de unmanaged switches van TP-Link (SG105(E), SG108(E), SG1016(E) en SG1024(E)), deze zouden IGMP snooping ondersteunen, maar lijken niet goed om te kunnen gaan met de TV streams van KPN.

Bron: 

 


Nee je hebt een switch nodig die igmp snooping ondersteund. Dit is sowieso een goeie!


Helemaal waar, ik heb mijn switch destijds ook vervangen door een Switch die IPMG-Snooping ondersteund. Probleem direct opgelost. 


De switch die ik heb, ondersteunt IPMG snooping. Toch geeft ie het signaal niet door. 


De switch die ik heb, ondersteunt IPMG snooping. Toch geeft ie het signaal niet door. 

Op de switch zitten bij elke poort lampjes. Branden die lampjes beide bij de de poorten waar stekkers in zitten?


Hallo @Joost68 heb je al eens een andere LAN-kabel en/of andere LAN-poort geprobeerd?

Als het een beheerbare switch is, heb je deze al eens een fabrieks-reset gegeven, want in principe hoef je bij zo'n switch niets in te stellen en werkt het gewoon in de standaard instelling.

 


Switch kan ook stuk zijn. Heb je al eens een andere poort op de Switch geprobeerd? Zie je de boel wel knipperen als er data doorheen gaat?


De switch die ik heb, ondersteunt IPMG snooping. Toch geeft ie het signaal niet door. 

TP link wordt (juist) afgeraden. Het type IGMP snooping daarin is niet geschikt voor die bij kpn. Werkt niet met VLAN4 / VLAN6. Zie ook het door mij aangehaalde topic!


De switch die ik heb, ondersteunt IPMG snooping. Toch geeft ie het signaal niet door. 

TP link wordt (juist) afgeraden. Het type IGMP snooping daarin is niet geschikt voor die bij kpn. Werkt niet met VLAN4 / VLAN6. 

Hoeft ook niet. Op het thuisnetwerk achter de Experiabox/KPN Box word geen gebruik gemaakt van VLANs.

Er word gebruik gemaakt van VLANs tussen de wijkcentrale en Experiabox/KPN Box. Niet na de Experiabox/KPN Box. 

KPN verkoopt tegenwoordig zelf ook TP-Link switchen. Lijkt me dat ze die wel getest hebben en goed bevonden hebben. Anders zouden ze die niet verkopen. 


En ik zou tóch de switch vervangen als ik Joost68 was. Zeker een oude(re) TP zal mogelijk niet aan de juiste specificaties voldoen.

Overigens probeer ik “Chinees” te vermijden en TP-link is er zo een...


De lampjes op de switch knipperen dat het signaal er wel ingaat, maar de uitgaande lampjes knipperen niet wanneer de ethernetkabel die naar de tv gaat erin wordt geplugd. Sluit ik er bv een camera op aan, dan doet ie het wel. 


Lekker vervangen die switch. Niet mee doormodderen. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/zoeken/?q=switch


Ik heb de off-topic discussie hier verwijderd, is het nog gelukt @Joost68? Zoals ik het lees lijkt dit apparaat toch niet helemaal lekker te werken in deze situatie.
Inhoudelijk heb ik er weinig verstand van, maar als je bij de instellingen van je switch kan zou je nog kunnen controleren of IGMP snooping ook ingeschakeld is. Soms is dat niet standaard zo.