Skip to main content

Na een kleine verbouwing wilde ik mijn TV (Samsung smart TV) weer aansluiten, maar ik krijg de melding Geen signaal bij de HDMI 2-verbinding. Via mijn laptop lukt het wel, dus aan de TV ligt het niet.

Enkele keren kastje van het stroom gehaald, kabels los en weer vast, maar het probleem blijft. Wat kan nog een mogelijke oplossing zijn? Is het mogelijk dat KPN op afstand ziet waar het probleem ligt?

Aanvulling: aan de ethernetkabel ligt het ook niet. Deze heb ik uitgeprobeerd op een laptop. Zowel HDMI 1 als HDMI 2 willen niet via de TV-ontvanger. Als ik dezelfde HDMI-kabel dus op mijn laptop aansluit, krijg ik dat beeld op mijn TV. Verder kan ik wel Netflix, YouTube e.d. op TV kijken.
Mijn boerenverstand zegt dat er dan iets met de TV-ontvanger zal/kan zijn?

Heb je de ontvanger al op hdmi 1 geprobeerd? :thinking:

Staat de ontvanger überhaupt aan? Dat is als het lampje bovenop rood of groen is. Bij rood heb je altijd nog de melding “Druk op O om de ontvanger aan te zetten” op het scherm namelijk.


De ontvanger staat zeker aan. Tot twee dagen geleden gebruikte ik hem gewoon. Nu na twee dagen opnieuw de TV aangesloten te hebben (die was even veilig weggeborgen) is er ineens geen signaal meer. HDMI 1 doet het ook niet.


Nou ja… als álles is aangesloten, netwerkkabel, hdmi kabel dan zoú je haast zeggen dat ie kaduuk gegaan is. Ik neem aan dat er geen stopcontactverbinding in de netwerkkabel aanwezig is?

Welk merk / type ontvanger heb je?


Hallo @SillyV, welkom! Is de ontvanger inmiddels omgeruild? Het klinkt inderdaad alsof deze kapot is. Als dit nog niet gebeurd is, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je meerdere ontvanger hebt, wil je die dan ook in je profiel zetten? Dat kan onder ‘persoonlijke opmerkingen'. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je aan een nieuwe. 


Dag Marcia, ik heb gisteren eind van de middag een nieuwe ontvanger gekregen en ik kan weer TV kijken.

Bedankt voor de snelle en fijne service.

 


Top! Jij bedankt dat je het nog even liet weten en een fijn weekend verder!