Skip to main content

Aangezien ik KPN niet telefonisch kan bereiken, dan maar even hier mijn frustraties kenbaar maken.

Al een tijdje geeft de tv bij het aanzetten de melding “Geen Signaal”. Door de hdmi kabel een paar keer in een andere ingang te doen komt er wel beeld. Let wel, dit is pas na diverse pogingen van hdmi 1 naar hdmi 2 en hdmi 3 en weer terug. Soms wel 10 minuten aan het switchen van hdmi ingang voordat er beeld komt.

Boven hebben we dezelfde tv ontvanger en televisie. Daar zijn geen problemen.

Alles is GOED en CORRECT aangesloten, mocht deze vraag worden gesteld.

Oplossing: Langskomen monteur, zodat hij kan zien wat er aan de hand is. 

Aangezien ik KPN niet telefonisch kan bereiken, dan maar even hier mijn frustraties kenbaar maken.

Al een tijdje geeft de tv bij het aanzetten de melding “Geen Signaal”. Door de hdmi kabel een paar keer in een andere ingang te doen komt er wel beeld. Let wel, dit is pas na diverse pogingen van hdmi 1 naar hdmi 2 en hdmi 3 en weer terug. Soms wel 10 minuten aan het switchen van hdmi ingang voordat er beeld komt.

Boven hebben we dezelfde tv ontvanger en televisie. Daar zijn geen problemen.

Alles is GOED en CORRECT aangesloten, mocht deze vraag worden gesteld.

Oplossing: Langskomen monteur, zodat hij kan zien wat er aan de hand is. 


Hallo @MarkFledderus , dat is inderdaad frustrerend. Ik heb dat zelf ook af en toe. Bij mij los ik dat op door even de HDMI stekker uit en in de tuner doen. Ik had het idee dat dit bij bepaalde type tv’s het geval is, maar aangezien jij dat boven met dezelfde tv ook hebt gaat dat dus niet meer op.

Heb jij de nieuwe firmware inmiddels, die heb ik wel al (zit in de testgroep) en volgens mij heb ik de storing niet meer gehad. Dus het zal vanzelf opgelost worden. De nieuwe firmware wordt op dit moment in fases uitgerold.


Hallo @Giant2000, bedankt voor je reactie en tips. Het is natuurlijk van de zotte, dat je dat soort dingen af en toe moet doen om beeld te krijgen. Stel je bent een ouder iemand en hier totaal geen verstand van heeft? Het moet gewoon werken vind ik.

Volgens mij heb ik nog niet de nieuwe firmware. Hopelijk is dat de oplossing en zullen we tot die tijd dagelijks hetzelfde ritueel moeten doen. 

TV is trouwens een smart tv van LG van een 3 jaar oud. Hiervoor hadden we Caiway. Nooit dat soort problemen gehad.


Hallo @Giant2000, bedankt voor je reactie en tips. Het is natuurlijk van de zotte, dat je dat soort dingen af en toe moet doen om beeld te krijgen. Stel je bent een ouder iemand en hier totaal geen verstand van heeft? Het moet gewoon werken vind ik.

Volgens mij heb ik nog niet de nieuwe firmware. Hopelijk is dat de oplossing en zullen we tot die tijd dagelijks hetzelfde ritueel moeten doen. 

TV is trouwens een smart tv van LG van een 3 jaar oud. Hiervoor hadden we Caiway. Nooit dat soort problemen gehad.


Ik heb een Humax Super Vision die volgend mij is gebouwd op LG, maar dan zonder smart tv functie. Het zou dus best kunnen dat alleen LG er last van heeft en daarmee is het misschien niet eens een probleem van KPN. Maar even afkloppen] gaat het met de nieuwste firmware goed.

De nieuwe firmware herken je meteen, ziet er veel mooier uit, lijkt op de website versie.


Hoi @MarkFledderus, welkom op het forum! Dit is inderdaad irritant. Je geeft aan dat je dit niet hebt op de tv+ontvanger boven en dat die dezelfde zijn als beneden. Dan lijkt het in ieder geval niet een probleem te zijn specifiek rondom het type tv. Wel kan het dan alsnog aan de specifieke tv beneden liggen, of aan de kabel daar, of aan de ontvanger. Wil je eens testen door de HDMI kabel van beneden om te wisselen met die van boven. Ik ben benieuwd of het probleem dan mee verhuist naar boven, of dat het beneden blijft.

Verhuist het mee, dan is de kabel waarschijnlijk de schuldige, vervang deze dan. Blijft het probleem beneden, zorg dan dat je alle poorten test. Dus of het ook voorkomt als je de ontvanger standaard op hdmi poort 2 hebt, etc… Als dat zo is, wissel dan de ontvangers eens om.

Verhuist het probleem dan mee naar boven, dan kunnen we kijken naar het vervangen van de ontvanger (vul in dat geval je forumprofiel in). Blijft het probleem ook dan beneden, dan lijkt het toch echt een probleem te zijn van de tv. Neem in dat geval contact op met LG.


Ik heb het opgelost door nieuwe 

Hdmi kabel 2.1 

GR Wim