Skip to main content

Beneden green signaal op de TV. Boven wel.

Wat vervelend.

Beneden geen signaal op de tv; Boven wel.

Niks mis met het signaal dus.

Om je beter te helpen is er wel wat meer info nodig. Wij kunnen niet bij je binnen kijken.

Blijft over:

de route van modem naar tv ontvanger beneden. 

Heb je koper of glas?

Welk merk/type ontvanger is het beneden?

Zit er wat tussen? Switch? Verbindingsset via stopcontact?

Heeft de ontvanger een display (alleen 2260 en 2952) en wat geeft die dan aan?

Wat is er op het tv scherm te zien?

 


Ik heb glasvezel van KPN. Nieuwe experiabox en twee nieuwe ontvangers. Op de TV een grijzig geblokt patroon. Heb alles opnieuw opgestart ( al paar keer). TV zegt nieuwe software laden. Ook gedaan. KPN zegt dat er geen storing is. Eerder al veel problemen gehad. Heel lang geen TV kunnen kijken. Met de nieuwe ontvangers ging het heel even goed . Daarna steeds haperend beeld en nu geen beeld. Boven werkt het prima. Beneden heb ik een vrij nieuwe Sony TV.


Kun je de ontvangers makkelijk losmaken? Zo ja, dan zou ik ze even omwisselen, dan weet je of het aan de TV+ Box ligt, of aan (de verbinding met) de tv.

Hoe zijn de ontvangers aangesloten aan het modem?


Ik heb glasvezel van KPN. Nieuwe experiabox en twee nieuwe ontvangers. Op de TV een grijzig geblokt patroon. Heb alles opnieuw opgestart ( al paar keer). TV zegt nieuwe software laden. Ook gedaan. KPN zegt dat er geen storing is. Eerder al veel problemen gehad. Heel lang geen TV kunnen kijken. Met de nieuwe ontvangers ging het heel even goed . Daarna steeds haperend beeld en nu geen beeld. Boven werkt het prima. Beneden heb ik een vrij nieuwe Sony TV.

@NBlok 

Kun je TV-ontvanger beneden niet bedraad aansluiten op het modem? 


@NBlok 

 

Begrijp ik goed dat je de KPN modem router Box12 van KPN hebt?

En dat de KPN tv decoder DIW7022 hebt?

 

Zo ja, dan kan je hem perfect via WIFI verbinden.

 

Een UTP kabel is uiteraard altijd het beste. 😉


Hi @NBlok, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Aan de verbinding zelf is blijkbaar niets mis, want boven werkt het wel. 

Zou je willen aangeven hoe de ontvanger beneden is aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de modem? Of heb je daar nog draadloze adapters of een switch tussen?Â