Skip to main content

Ik heb alles geprobeerd,  maar helaas niks werkt.  Wie kan mij helpen.    EMvB

*admin nieuw topic aangemaakt oud topic

Bij de melding ‘’geen signaal'’ verwacht ik dat de TV op de verkeerde ingang staat. De TV ontvanger geeft zo’n melding niet. Kun je eventueel een foto plaatsen?


Er sttat ,geen video verbinding  in een zwart beeld. 

Ik heb van alles geprobeerd  kastje uit tv van de stroom,  niks helpt .


Jammer dat je geen foto plaatst.

Maar meldingen van de tv ontvanger zijn blauw met witte letters. Dit is dus je tv zelf.

Waarschijnlijk staat ie ‘gewoon’ op de verkeerde ingang.


Ja het is de tv , ik heb alles geprobeerd,  andere ingang helpt helemaal ook niet.

Als ik de tv aanzet krijg ik   geen video verbinding,  dan ga ik met het pijltje onder de 7 naar ingang 1, druk op oke ,   niks.  Ingang 2 3 

Allemaal niks..:pensive:


Merk TV? Type? Hoe oud?

Mogelijk is de HDMI kaart in de TV stuk. Dan werkt geen enkele HDMI ingang meer.
Zit er nog een scart op de TV? Probeer die eens (als je nog een scartkabel hebt liggen).


Ik denk een jaar of 8 , ik zal er tocht maar iemand naar laten kijken,  want dit wordt voor mij te ingewikkeld. 

En mijn man heeft hier helemaal geen verstand van.   Bedankt. 


Goedemiddag @EMVB en welkom op het forum :-)

 

Zoals @PeterG al aangeeft, is dit een melding van de televisie zelf en niet van de tv ontvanger. Het zou inderdaad goed kunnen dat de HDMI kaart van de tv kapot is en dan houdt het wel een beetje op. Als de tv een jaar of 8 oud is, verwacht ik dat er ook nog een ouderwetse scart aansluiting op je tv zit. Door daar eens mee te testen kun je wel heel wat zaken uitsluiten!

 

 


Is het inmiddels gelukt @EMVB? Ik hoop het toch wel!


Nee, nog altijd niet. Mijn zoon heeft het geprobeerd,  niks. Ik ga kontakt opnemen met de leverancier. 

  Bedankt voor de interesse. 


Met een 8 (!) jaar oude TV zal die waarschijnlijk terecht vervanging met een nieuwe adviseren. Reparatie (vervanging van de HDMI kaart) zal duurder uitvallen dan een nieuw toestel.

32 inch HDready v.a. € 98
32 inch Full HD v.a. € 195 (Salora)
40 inch en groter is 4k UHD v.a. € 209 (Salora b.v.)

Bron: bol.com.


Wij hebben anders een leverancier die een heuse knutselaars is, en in de ergste gevallen staat ernog een reserve. 

Het is gewoon de tv van de slaapkamer die eigenlijk nooit aanstaat  of mijn kleinzoon ligt bij ons smorgens in bed.😁

  Dank je wl voor doorgeven van de prijzen en de belang stelling.      Gr Erna. 


Reageer