Skip to main content

Bij het omschakelen van radio (audio bv. kanaal 805) naar TV (bv. kanaal 1) komt het regelmatig voor, dat ‘geen signaal’ op de TV (hdmi) wordt weegegeven. Uit- en daarna inschakelen van de TV levert meestal wel een signaal op. Ik heb nu een nieuwe TV aangeschaft, maar het probleem treedt ook nu weer op. Ik denk, dat er iets mis is met het hdmi signaal van de arris TV-ontvanger

Ik denk, dat er iets mis is met het hdmi signaal van de arris TV-ontvanger

Ook ik denk dat je gelijk hebt. Echter

probeer dit nog eens:

Vast resolutie instelling van 1080i 50 instellen op de Arris VIP2952. Dat heb ik hier ook.

en/of

Andere HDMI kabel (want dat is vast nog dezelfde). Of draai de kabel eens om 😉.


PeterG Bedankt voor de tip en de snelle reactie.

Ik heb de resolutie op 1080i/50HZ ingestelkd, en het geheel werkt nu al (bijna) een week zonder storing.

De HDMI kabel had ik al vervangen.


@PeterG@Fransmjr. Op de VIP2952 heb ik geen 1080i/50 optie. Wel 1080i of 1080p/50.

Welke is het of is de 1080i altijd 50HZ? Dank je wel.


Ik heb de instelling op 1080p/50 gezet. Mijn excuus voor de verleerde informatie


1080i is inderdaad 50 Hz. En dat is ook hoe kpn de zenders aangeleverd krijgt. Vandaar dat velen hem daarop hebben staan. Het is dan 1:1.

1080p 50 is ook prima. Hij maakt dan van oneven en even beeldlijnen 1 beeld. In plaats van het om en om aan de tv door te geven.