Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een kastje voor interactieve tv van KPN. Deze is op een Yamaha rx-a1080 verbonden. Als wij het kastje en de Yamaha aan zetten, krijgen we het bericht dat de tv geen signaal ontvangt. We hebben hem aan en uit gedaan, los gekoppeled en herkoppeled en hem verbonden op een andere, werkende HDMI kabel. Niets werkt. Wij zijn ook vrij zeker dat het niet aan de Yamaha rx-a1080 ligt, want die heeft andere HDMI kabels verbonden met dezelfde tv, en daar ervaren wij geen problemen mee. Hij werkte vorig weekend nog zonder problemen (de dag dat de fout was gevonden is woensdag) en sinds het weekend hebben wij nergens aan gezetten, of iets verandered ivb met instellingen of bedrading. We hebben ook al gekeken naar vorige antwoorden, en die oplossing uit geprobeerd (die allemaal voornamelijk te maken hadden met HDMI kabel en source checken) maar niets werkt. Het rare is ook, als wij het kastje aan en uit doen, dan zien we de reboot en opnieuw instellen wel, tot 70%, en daarna zien wij het beeld niet meer.

De vraag is dus: Hoe komt dit? Heeft iemand een idee? En hoe kunnen wij dit oplossen?
Alvast bedankt voor uw hulp.

Welkom op het forum @Reinder de Jong!

Als ik het goed begrijp hebben jullie sinds kort het probleem dat jullie tv-ontvanger gewoon beeld laat zien, tot het punt dat alles weer tot 70% geladen is en daarna wordt het zwart. Jullie hebben daarbij meerdere HDMI kabels geprobeerd, hebben jullie ook al een andere HDMI ingang van de tv getest?

Als dat ook geen verschil maakt, zouden jullie de ontvanger dan willen resetten zodat de software helemaal opnieuw ingeladen wordt? Ik hoor graag of dat een verschil maakt!


Hmmm, kan me ander topic met precies hetzelfde issue herinneren maar even niet vinden. Dat betrof een Arris vip5202.

 

Sluit de televisie rechtstreeks met HDMI aan op de ontvanger. Werkt het dan wel goed? Met een versterker ertussen gaat (lang) niet altijd goed.

Vervolgens kun je voor het geluid de televisie met de versterker verbinden. Via HDMI ARC of optisch.

Radio luisteren zonder TV aan: verbind de ontvanger apart (optisch) met de versterker.


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

​