Skip to main content

Ik wil zojuist tv gaan kijken, maar ik krijg geen beeld. Met de hdmikabel in een ander apparaat komt er wel beeld door. De hdmi kabel zelf is dus n orde, net zoals de ingang op mijn Denon receiver.

De HMB2260 heb ik inmiddels een tijdje van de stroom gehad en meermaals opnieuw op laten starten, zonder resultaat.
Verdere gegevens van de tv ontvanger:

productiedatum: 22-07-2014

Product P/N: FWS992260005J

Serienummer: J429080258

 

Vraag 1: Hoe kan ik dit zo snel mogelijk om laten ruilen voor een werkend exemplaar, het liefst 1 die niet zo oud is in verband met te verwachten mankementen?
Vraag 2: Is het mogelijk om de NVidea Shield Pro als KPN ITV ontvanger in te stellen, waarbij ik ook alle zenders kan kijken die ik met een goed werkende ITV ontvanger kan kijken (dus inclusief de extra zenders)?

Beste @Sietse Fliegen,

zou je de tv ontvanger eens rechtstreeks op je tv willen aansluiten? Heb je dan wel beeld? Als dat het geval is dan is er iets mis met de receiver, dat kan ermee te maken hebben dat de data wat door de HDMI gaat (copyright beveiliging tegen kopiëren) dat de Denon er niet mee overweg kan. 🤔


Beste @Sietse Fliegen,

zou je de tv ontvanger eens rechtstreeks op je tv willen aansluiten? Heb je dan wel beeld? Als dat het geval is dan is er iets mis met de receiver, dat kan ermee te maken hebben dat de data wat door de HDMI gaat (copyright beveiliging tegen kopiëren) dat de Denon er niet mee overweg kan. 🤔

De Denon is in orde. Ik heb normaal gesproken de ITV ontvanger uit staan (het knopje achterop) zodat het dus echt geen stroom verbruikt. Nu zag ik in een ander topic dat het aan te bevelen is om de stoom er echt helemaal vanaf te halen (dus het voedingskabel aan de achterkant eruit) en dat heb ik nu ook geprobeerd. Na het herstarten heb ik nu ineens wel beeld en geluid, probleem opgelost dus.

Kan dit met een update te maken hebben, of zal het eerder komen omdat deze ontvanger vaker uit staat dan aan?


@Sietse Fliegen het is beter om de tv ontvanger aan te laten staan in stand-by. ‘s nachts heeft KPN updates voor de tv ontvangers, in stand-by verbruikt ie maar 5 Watt. Heb je zonnepanelen dan zal je er helemaal niks van merken, omdat overdag die 5 Watt allang weer is teruggeleverd aan jou energiemaatschappij. 


Ik zet de tv ontvanger altijd uit na gebruik vanwege de warmte die in standby wordt geproduceerd. Nu zet ik hem net weer aan met hetzelfde probleem. Ik heb er nu de stroom maar weer even af gehaald.


Ik heb nu de KPN app op de NVidea Shield. De bediening is even wennen, maar ik heb wel alle zenders.


Ik heb nu de KPN app op de NVidea Shield. De bediening is even wennen, maar ik heb wel alle zenders.

Er zit wel een verschil bij de app en de tv ontvanger @Sietse Fliegen. Sommige zenders kun je niet terugkijken of opgenomen programma's. Dit heeft weer te maken met uitzendrechten die de zenders heeft afgesproken met KPN, en helaas moet KPN zich daar aan houden.


Dat is dan weer iets om in de gaten te houden.


Hoi Sietse! Ik was even benieuwd of je alle problemen met de ontvanger hebt weten te verhelpen door de herstart? Doorgaans is het wel aan te raden zoals Dennis ook aangeeft om deze op de spanning te laten staan. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Inmiddels 2 maanden verder en voornamelijk al die tijd de Nvidea Shield gebruikt om tv te kijken. Vandaag had ik het heldere moment mijn mijn oude HDMI Switcher tussen de HMB2260 en de Denon te plaatsen.

Even voor de duidelijkheid: De HDMI Switcher kan tussen 5 hdmi ingangen schakelen. De voeding om dit apparaat te laten werken komt via de hdmi zelf. Een externe voeding aansluiten is dus niet nodig.

Met de HMB2260 op ingang 1 t/m 5 (1 voor 1 geprobeerd) ging er geen indicatie-led branden waarmee de geselecteerde ingang word weergegeven. Ook kwam er geen enkel signaal door op de Denon.

Met zowel de bluray speler als met de Shield aangesloten ging er wel een indicatie-led branden op de HDMI Switcher. Toch opmerkelijk.

Inmiddels een hdmi kabel achter de Denon uit gehaald om zowel de bluray speler als de HMB2260 beide op de Switcher aan te sluiten. Resultaat: de bluray speler geeft de voeding aan de Switcher en het signaal van de HMB2260 word nu wel opgepakt door de Denon. De Denon miste dus waarschijnlijk de voeding waarmee de ingang getriggerd moet worden.

Mij lijkt het dat dit de conclusie is dat er toch iets niet goed is in de HMB2260, tot voor ruim 2 maanden geleden werkte die namelijk nog vlekkenloos met de Denon. Op een gegeven moment kwam het ene moment wel signaal en op het andere moment niet. Nu met de Switcher ertussen, aangevuld met de voeding vanaf de bluray speler, werkt het wel (en gewoon op de zelfde ingang op de Denon).

Kan het dus zijn dat er (op de printplaat) iets niet in orde is, en kan dat ook verklaren waarom de HMB2260 zo snel warm word (naar mijn gevoel zo'n 40 graden in 5 minuten tijd)?


@Sietse Fliegen Dan is het goed dat je nog even weer contact zoekt met ons. Bedankt voor de uitgebreide test en dan zou het toch de ontvanger kunnen zijn. Ik stuur je even een privébericht zo!


@Sietse Fliegen Ik heb je privébericht beantwoord!


Vandaag een andere 2260 ontvangen. Rechtstreeks op de Denon aan gesloten (dus zonder HDMI Switcher), netwerkkabel erin en voeding. En ik kreeg gelijk beeld 😀

De tv ontvanger moest wel even de nieuwe software binnen halen (wat dan weer even duurde) en daarna verscheen het beeld om het abonnementnummer en de pincode in te voeren. Na dat gedaan te hebben even opnieuw opstarten en ik kan weer gewoon tv kijken 😁

Conclusie: na 2 maanden is het bewijs geleverd dat het inderdaad aan de oude tv ontvanger lag. Met dank aan @Remco_ voor het regelen van een goed werkende 2260 👍


Kijk dat zijn goede berichten! Fijn dat alles weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling!