Skip to main content

Ik heb drie ontvangers (Arris) in huis en een modem. TV en radio zendersĀ  zenden geen stereosignaal uit, maar over beide kanalen slecht het rechter kanaal. Apps die ik via de ontvanger gebruik (Netflix) geven wel het correcte stereobeeld. Dit probleem speelt dus bij alle drie de ontvangers.

Ik heb diverse malen met de klantenservice gebeld. Dat resulteerde in het krijgen van een nieuw modem. Dit haalde echter niets uit.

Voorkeursinstelling staat zowel op de TV als op de ontvanger als ā€œstereoā€ ingesteld.

Ik vermoed dat het probleem zit in hoe KPN dit uitzendt. Het probleem valt niet erg op. Pas als je een liedje uit 1965 ofzo op de radio hoort valt het op door het toen nog extreme stereobeeld (zang links, muziek rechts).

Gaarne uw hulp!

Ā 

Ā 

Hoi @Christiaan R, welkom op ons forum!
Wat een gek verschijnsel zo! De TV ontvanger is dus al vervangen begrijp ik?
Kun je ook eens een andere HDMI kabel proberen en een andere HDMI aansluiting op je TV?Ā 
Hoe heb je de geluidsinstellingen op je TV staan? Is daar nog iets wat je aan kunt passen?


Beste Thomas,

Dank voor je antwoord.

Het ligt niet aan de TV ontvanger en ook niet aan de kabel. Mijn zoon heeft immers hetzelfde probleem op zijn kamer met een andere TV ontvanger en een andere kabel.

Ik vertelde in mijn eerste post dat de Netflix applicatie het via de TV ontvanger het probleem niet gaf. Dat klopt echter niet. Alleen als ik via de app op TV zelf kijk heb ik goed stereo.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het signaal dus verkeerd binnenkomt, al voor de het mijn modem bereikt.

Omdat het probleem lastig te ontdekken is (ik kwam mbt dat Netflix verhaal erachter toen ik Glass Onion keek. Tijdens de aftiteling klonk het gelijknamige liedje van The Beatles. Zonder drums. Want die zitten links in dat liedje) zou het kunnen zijn dat meer mensen dit probleem hebben maar niet signaleren.

Ik ga checken of buren met KPN het probleem ook hebben.

Laat nog weten wat de bevindingen zijn.

Groetjes Christiaan.

Ā 

Ā 


Wat een ontzettend gek probleem! Ik heb het nu even geprobeerd op 805,813, 818, 819 en die zijn allemaal hartstikke Stereo. Duidelijk ook verschil tussen links en rechts.Ā  Hoe is het overal aangesloten bij jou? Analoog audio kabeltje? Een optische?

Zijn de tv- en radiozenders ook mono?

Ik gebruik een koptelefoon en de speakers van de stereo staan 2Ā½Ā meter uit elkaar. Dus dat hoor je echt wel.

Glass onion? Keek je via de Netflix app van de ontvanger? Mogelijk is daar iets niet goed. Je zegt al dat het via de Netflix app in je tv wel goed gaat. Zelf gebruik ik ook alleen de apps in de tv en de Android-TV box.Ā 

Het geluid van die film is hier wel stereo (en via de HTS zelfs 5.1). Niks mis hier via de Netflix app in de kpn ontvanger. Ook de drums op rechts. (Al zit die volgens jouw links, maar ze zitten toch echt op rechts. Links bass gitaar)


@Christiaan RĀ heb je nog iets van een oplossing gevonden? Had je PeterG's reactie gelezen?