Skip to main content

Goh ik dacht dat dat alleen aan mij lag. Bv Bij kanaal 24 kitchen, valt het geluid alleen rechts weg bij de ene reclame en bij de volgende reclame is het weer stereo. Dit is al een week of zo. Ik heb de boel via HDMI, receiver staat op direct, dus geen processing maar direct naar de eindversterkers. Op zich niet zo erg, en alleen tijdens de reclames. Heb nog een oude arcadyan ... ik vermoed dat het geluid signaal van formaat verandert, bv van PCM naar Dolby oid en dat de box daar net goed mee om kan gaan. Aan mijn receiver ligt het niet, die toont constant hetzelfde soort signaal.

Grt

Eric

Goedemorgen @Eejay65 , ik dacht ik start even een nieuw topic zodat wij het overzicht kunnen bewaren 🙂 . Ik heb even gezocht maar ik heb niet direct informatie beschikbaar over de audiocodering van de betreffende reclameblokken. Ik kon het ook niet direct reproduceren op mijn eigen receiver. Het lijkt mij ook aannemelijk dat er gewisseld  wordt van audioformaat . De box verstuurd het signaal naar de receiver en ik vermoed toch dat de receiver dan moeite heeft met het wisselende signaal. 


Ik hoor het hier ook. Dit is waarschijnlijk een foutje bij 24Kitchen, of bij degene die het reclamefilmpje heeft ingeleverd bij 24Kitchen. 


Ik hoor het hier ook. Dit is waarschijnlijk een foutje bij 24Kitchen, of bij degene die het reclamefilmpje heeft ingeleverd bij 24Kitchen. 

 

Dank je, heb jij de ontvanger rechtstreeks verbonden met de tv of gebruik je ook een versterker? Het is inderdaad niet direct cruciaal maar ik zal het dan toch even melden bij de beheerders van het iTV-platform. 


Goedemorgen @Eejay65 , ik dacht ik start even een nieuw topic zodat wij het overzicht kunnen bewaren 🙂 . Ik heb even gezocht maar ik heb niet direct informatie beschikbaar over de audiocodering van de betreffende reclameblokken. Ik kon het ook niet direct reproduceren op mijn eigen receiver. Het lijkt mij ook aannemelijk dat er gewisseld  wordt van audioformaat . De box verstuurd het signaal naar de receiver en ik vermoed toch dat de receiver dan moeite heeft met het wisselende signaal. 

Nou aan mijn receiver ligt het zeker niet hoor (Onkyo PR-SC5530 voor de liefhebbers). Het vreemde dat het elke inschakelt tussen de reclames. Mss ligt het wel aan die oude arcadyan. Mss eens omruilen voor een nieuwer type?


Een nieuwe ontvanger zal het audiosignaal op precies dezelfde wijze afleveren bij de receiver. Dat is uniform en wisselt niet van ontvanger tot ontvanger. Ik zal hier melding bij gaan maken bij de collega's van het iTV Platform . 


Ik hoor het hier ook. Dit is waarschijnlijk een foutje bij 24Kitchen, of bij degene die het reclamefilmpje heeft ingeleverd bij 24Kitchen. 

 

Dank je, heb jij de ontvanger rechtstreeks verbonden met de tv of gebruik je ook een versterker? Het is inderdaad niet direct cruciaal maar ik zal het dan toch even melden bij de beheerders van het iTV-platform. 

Hij hangt aan een TV, maar de TV hangt weer via HDMI ARC aan een Marantz SR6008.


Een Arcadyan is helemaal niet oud. Dat is gewoon een courant type. En als ie het doorgaans wel op die zender met 2 kanalen weergeeft is er met die Arcadyan niks aan de hand.

Ik zet geluid altijd uit tijdens reclame en ga wat anders doen.

Ik denk dat het de aanvoer is. Zal 'm eens in het oog houden via de Digitenneontvanger. En als er dan reclame is even switchen naar dat geluid of de ITV.

Update: het is de aanvoer v.u. de studio. Ook via Digitenne is het alleen links (er is dus niks mis met de Arcadyan). De COOP reclame. En Belsimpel. En Dr. Oetker (pancakes).
IKEA (iedereen slim; thuiswerken ivm. corona). Youfone, Kruidvat, Kärcher cordless vacuüm, Knorr wereldgerechten, Célavita aardappeleters.


Dank voor de reactie. Ben ook nog zeer te spreken over de arcadyan hoor. Doet gewoon wat je moet doen.


Een Arcadyan is helemaal niet oud. Dat is gewoon een courant type. En als ie het doorgaans wel op die zender met 2 kanalen weergeeft is er met die Arcadyan niks aan de hand.

Ik zet geluid altijd uit tijdens reclame en ga wat anders doen.

Ik denk dat het de aanvoer is. Zal 'm eens in het oog houden via de Digitenneontvanger. En als er dan reclame is even switchen naar dat geluid of de ITV.

Update: het is de aanvoer v.u. de studio. Ook via Digitenne is het alleen links (er is dus niks mis met de Arcadyan). De COOP reclame. En Belsimpel. En Dr. Oetker (pancakes).

Inderdaad zoals ik hier boven al aangaf. Dit gaat fout bij 24Kitchen zelf (of het bedrijf welke hun de bestanden voor de reclame afmixt & aflevert.) Speelt al eventjes trouwens.


Toch wel grappig. Dit valt op terwijl N.G.C. al sinds jaar en dag de reclame 1.0 uitzendt (alleen center/mono dus) en de rest van de programma's 5.1 (surround/stereo front). Dus wel met de surround speakers.


Gm, ik heb het ook op 24 kitchen, maar dan gewoon tijdens de uitzendingen heel vreemd geluid net of er twee sporen door elkaar lopen / echo. Heb 4K ontvanger van KPN en geluid via optische kabel Sonos playbase


Reageer