Skip to main content

Ik heb dit al meerdere keren gedaan, maar geen synchtonisatie gevonden. Er blijft verschil zitten in diverse opnames bij beide ontvangers

 Wat is een andere oplossing,?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op het forum, Klaas! Irritant dat de opnamegegevens niet goed gesynchroniseerd worden. Je geeft aan al meerdere keren de ontvangers te hebben herstart, maar dat dit niet helpt. Dan begin ik even aan het begin.

  • Hoe zijn je ontvangers aangesloten op de Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit daar nog iets tussen zoals bijvoorbeeld een switch of een draadloze verbindingsset.
  • Kloppen de opnames op beide ontvangers niet? Of is er een die wel klopt, en een die niet klopt?
  • Als je kijkt op www.interactievetv.nl, zie je dan wel alle opnames die je zou moeten zien?

Hallo Eric

Beide zijn aangesloten met een kabel, beide kabels via een 10 poorts switch. Regelmatig kloppen se beide niet. Na bv 10 minuten spelen en afsluiten komt na weer openen van opgeslagen film dat het weer opnieuw begint. Soms blijft de 10 minuten wel staan.

 


Ondersteund die switch IGMP snooping?


Hallo Nick83,

Ik ben een gewone gebruiker, ik weet echt niet of dit wordt ondersteund. Maar de configuratie heb ik al zeker 2 jaar zo en hij heeft het al die tijd steeds goed gedaan. Tot ongeveer 1-2 maand geleden. Daarom in deze rustige dagen een oplosding proberen te zoeken.

Bedankt voor het meedenken.

 


De switch zou zeker het probleem kunnen zijn. Bij een recente update van de tv ontvangers zijn wat aanpassingen gedaan qua wat ze ondersteunen in aansluitmanieren. Wat is het merk en type van de switch? Dan komen we er gauw genoeg achter wat deze ondersteunt, en of die het probleem kan zijn.


De switch zou zeker het probleem kunnen zijn. Bij een recente update van de tv ontvangers zijn wat aanpassingen gedaan qua wat ze ondersteunen in aansluitmanieren. Wat is het merk en type van de switch? Dan komen we er gauw genoeg achter wat deze ondersteunt, en of die het probleem kan zijn.

 

Je hebt niet meer gereageerd, Klaas. Ik ga er vanuit dat het probleem is opgelost. Zo niet, reageer alsnog.


De switch zou zeker het probleem kunnen zijn. Bij een recente update van de tv ontvangers zijn wat aanpassingen gedaan qua wat ze ondersteunen in aansluitmanieren. Wat is het merk en type van de switch? Dan komen we er gauw genoeg achter wat deze ondersteunt, en of die het probleem kan zijn.

 

Ik heb de kabels gisteravond beide op de router aangesloten en het lijkt nu opgelost. Ik ben benieuwd of het zo blijft.

Dank voor de tips.

 


Goed om te horen, Klaas. Ik verwacht dat het dan wel zo blijft. Wat je dan eventueel zou kunnen doen is je switch vervangen door een ander exemplaar. Een waarvan we weten dat die goed werkt is de Netgear GS105E, die we zelf ook verkopen. Alleen is dit wel maar een 5-poorts switch, wat dan voor jou misschien niet voldoende is. In dat geval heeft Netgear ook modellen met meer poorten. Zorg er dan wel voor dat het een type is met E achter het nummer. Andere merken zijn natuurlijk ook mogelijk. Check in dat geval in de specificaties dat IGMP snooping wordt ondersteund.