Skip to main content
Vraag

Geen teletekst meer bij terugkijken van programma's

• July 5, 2026
  • 37 reacties
  • 862 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

• Helper
  • August 1, 2026

De applicatie geeft aan geactiveerd, arris 5202, maar ik krijg geen ondertiteling bij terugkijken van het nos journaal 

• August 1, 2026

Ik heb dit ook ervaren met de Aris 5202. Het lijkt dat men een verbetering heeft willen aanbrengen (Prima). Maar het werkt bij ons niet als je het gebruikt met terugkijken en opnames en doorscrolt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Op de Arris 2952 heb ik gemerkt dat het vaak een paar seconden duurt bij hervatten na pauzeren voordat de ondertiteling weer in beeld komt. Soms duurt het ook even voor je het geluid weer hoort.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er zijn inderdaad nog wel wat problemen met de nieuwe manier van ondertiteling op de oudere tv-ontvangers. Het tv-team heeft jullie opmerkingen en signalen in onderzoek. 

• Deelnemer
  • August 18, 2026

Rimaro

wat een slechte zaak dat teletekst niet meer is te gebruiken bij terugkijken en opgenomen programma's!!

Vooral voor doven en slechthorenden (zoals ik) is dit héél vervelend. Ik gebruik naast mijn koptelefoon ook vaak teletekst ter ondersteuning!

Ik lees de klachten, maar wat is de oplossing? Ik hoop dat KPN dit snel oplost en/of communiceert met klanten over een oplossing. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

De ondertiteling voor slechthorenden is er nog, ​@Rimaro 

Druk op de teletekst knop en bij een opname zie je dan 'ondertiteling applicatie aan'. Meer hoef je niet te doen. 

• Deelnemer
  • August 18, 2026

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd. Zo keek ik gisteravond B&B vol liefde (opgenomen) terug, maar tien werkte het niet. Ik probeer het nu (terugkijken) en nu werkt het wel!

Ik houd het in de gaten! Dank voor je tip vooralsnog!

• Helper
  • August 19, 2026

Ik vind het wel jammer dat er de teletekst er niet meer is bij ¨begin gemist" en "opnames"

Ten eerste wegens de al genoemde reden dat je bij "opnames"  via de teletekst informatie

over het opgenomen programma kan zien (vaak).

Verder gebruikte ik de klok van de teletekst om te weten waar ik naar toe moest springen

in de tijd om van daar af naar een deel van het programma te kijken.

Het enige voordeel wat ik zie is dat je kan vooruitspoelen/stoppen/acheruitspoelen/pauzeren

als de ondertiteling aanstaat. Dat kon niet met ondertiteling via pagina 888

• Deelnemer
  • August 19, 2026

Armaas, ik weet niet precies wat je bedoelt. Als ik tijdens een reeds gestart programma (b.v. het Journaal) en via de groene knop op de afstandsbediening naar het begin van de uitzending ga , dan gaat via de Teletekstknop op de afstandsbediening de teletekst-applicatie aan. Dit werkte inderdaad niet altijd.

• Helper
  • August 19, 2026

Armaas, ik weet niet precies wat je bedoelt. Als ik tijdens een reeds gestart programma (b.v. het Journaal) en via de groene knop op de afstandsbediening naar het begin van de uitzending ga , dan gaat via de Teletekstknop op de afstandsbediening de teletekst-applicatie aan. Dit werkte inderdaad niet altijd.

Net weer even geprobeerd. Als ik naar Ned 1 kijk en op de groene knop druk (naar het begin)

en daarna op de teletekst knop krijg ik geen teletekst maar "ondertiteling aan"

Als ik live kijk en op de teletekstknop druk krijg ik wel teletekst.

Wat me ook opvalt is dat vroeger het begin van een uitzending die "opgenomen" was 5 minuten

voor de tijd begint, omdat de zenders zich niet altijd precies aan de begintijden houden.

Dat lijkt nu ook niet meer zo te zijn. Ik vraag me af of dat nu ook bij "opgenomen"  programma's is.

5 minuten speling bij het begin en een kwartier speling bij het einde moet toch op zijn minst

zo zijn.

Ik heb trouwens een VIP2952, misschien zit daar het verschil in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2026

De marges -5 en +15 zijn er nog. Afspelen begint op het +5 moment. Mocht het al bezig zijn kun je dus altijd iets terug spoelen. ​@armaas 

• Deelnemer
  • August 19, 2026

Die melding staat rechts bovenaan in je beeldscherm. Je hoeft verder niets te doen, je hebt dan vanzelf de ondertiteling. Dat werkt bij mij prima.

Als je live een programma kijkt gaat de ondertiteling wel via de Teletekstknop 888. In elk geval op NPO 1,2,3 en RTL4.