Skip to main content

Ik heb voor mijn moeder een nieuw ontvanger moeten aanvragen. Er zit op de nieuwe afstandsbediening geen teletekstknop die zij, zijnde hoogbejaard en slechthorend, nodig heeft om teletekst 888 aan te kunnen. Kunt u mij dringend informeren hoe dit op te lossen is. Ik mag aannemen dat hier door kpn over is nagedacht. Wellicht in menu n oplossing.

Hallo @Heessie ,

 

Teletekst app

Teletekst is op de KPN TV+ Box niet beschikbaar via een knop op de afstandsbediening. In plaats daarvan gebruik je hiervoor de NOS Teletekst app. Deze app is standaard geïnstalleerd op de KPN TV+ Box.

Je vindt de NOS Teletekst app onder Apps onder Aanbevolen door KPN.

 


Wellicht heb je hier iets aan voor je moeder 

 

https://www.kpn.com/service/televisie/ondertiteling-teletekst-toegankelijkheid.htm


Hoi @Heessie ,


Als via de teletekst app te omslachtig is, kan je misschien beter ondertiteling permanent aanzetten


888 is niet eens beschikbaar via de teletekst app. Want dat is niet verbonden aan een zender. 

De ondertiteling aan zetten gaat alleen via het info scherm met de voortgangsbalk.

Dit info scherm krijg je met de gele knop en ook pijltje omlaag. 

Net daaronder zit de button om de ondertiteling voor slechthorenden aan te zetten. 

 


Npo 1,2,3 met ondertiteling:

TV+ > Apps > Playstore > NPO > Installeren > Live > Kies zender >Instellingen (rechtsonder) > klik op ondertiteling > klik op Nederlands

Een NPO  knop op Afstandsbediening: REC knop veranderen in NPO.

Tv+ > Apps > Playstore > Button Mapper > Voeg knoppen toe > + Voeg knoppen toe > Druk op REC knop op afstandsbediening > MEDIA_RECORD > Aanpassen Aan > Enkele tap > Programma's - NPO > afsluiten.


Dank jullie wel voor de reacties. Ben blij dat het wel kan.