Skip to main content
Beantwoord

"Geen toegang tot de dienst" geeft de KPN Smart TV app aan op LG televisie

  • June 23, 2026
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb KPN TV Box opgezegd, en gekozen voor KPN TV App, die app werkt gewoon op iPhone en op laptop, maar de KPN TV App op mjin LG TV app werkt niet, nou die werkt wel, maar blijf melding houden:  GEEN TOEGANG TOT DIENST. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding.

Heeft altijd wel gewerkt, heb de app zo vaak gebruikt, heb sinds kort weer Experiabox V10, had fritzbox.  Maar krijg het niet werkend heb smart tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen modem ook gereset, app van LG tv verwijderd,  en opnieuw geinstalleerd, via wifi geprobeerd, via ethernet en toch blijf ik melding houden. De TV zit gewoon op internet.

Heb het abonnementnummer en pincode uiteraard ontvangen en gebruikt.

Hoe krijg ik dit werkend? Zou eigenlijk niet weten wat ik nog meer kan proberen. Maak ook geen gebruik van VPN.

 

Beste antwoord door neutral

Afijn tot 01:45 van alles geprobeerd….net nog hele tijd met technische dienst aan lijn gezeten van KPN, van alles geprobeerd weer, had ook al ticket aangemaakt om dat er wel iets naar voren kwam bij het testen van de verbinding. Dat ticket is ge-update door medewerker van de technische dienst...wat we niet hebben gedaan is netwerk instellingen van de LG TV gecheckt...en daar staat dus optie IPv6 aan uit...toen dacht ik dat kan het wel eens zijn in combinatie met experiabox V10(sinds vijf dagen weer, daarvoor Fritzbox). IPv6 optie uitgezet , opnieuw ingelogd op KPN App en halleluja, het werkte..ik zal nog terug koppeling geven aan KPN als ik zelf bij het ticket kan, of als men mij belt over KPN ticket.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Lastig dat  het net nu gebeurt nu je geen ontvanger meer hebt.

Hmm, beetje een raadsel. Je hebt een nog redelijk jonge tv? Zeg, jaar of 4 of jonger?

De app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

App only kost hetzelfde als met één ontvanger. Ik had dus altijd één ontvanger gehouden. Heb ik op één tv en de andere 2 met app. Wel met losse streamers want met 10 jaar en 14 jaar zijn de tv's zelf te oud voor de app.

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 23, 2026

Lastig dat  het net nu gebeurt nu je geen ontvanger meer hebt.

Hmm, beetje een raadsel. Je hebt een nog redelijk jonge tv? Zeg, jaar of 4 of jonger?

De app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

App only kost hetzelfde als met één ontvanger. Ik had dus altijd één ontvanger gehouden. Heb ik op één tv en de andere 2 met app. Wel met losse streamers want met 10 jaar en 14 jaar zijn de tv's zelf te oud voor de app.

 

Ja app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Ja wilde een keer van box af, hdmi aansluitingen zijn ook beperkt op tv. ja tv is jaar of vier denk ik, maar die kpn app heeft altjd gewerkt, naast kpn tv box, en nu opeens die melding. Op de iPhone werkt het gewoon en ook op browser van MacBook. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • June 24, 2026

Afijn tot 01:45 van alles geprobeerd….net nog hele tijd met technische dienst aan lijn gezeten van KPN, van alles geprobeerd weer, had ook al ticket aangemaakt om dat er wel iets naar voren kwam bij het testen van de verbinding. Dat ticket is ge-update door medewerker van de technische dienst...wat we niet hebben gedaan is netwerk instellingen van de LG TV gecheckt...en daar staat dus optie IPv6 aan uit...toen dacht ik dat kan het wel eens zijn in combinatie met experiabox V10(sinds vijf dagen weer, daarvoor Fritzbox). IPv6 optie uitgezet , opnieuw ingelogd op KPN App en halleluja, het werkte..ik zal nog terug koppeling geven aan KPN als ik zelf bij het ticket kan, of als men mij belt over KPN ticket.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Oh. IPv6 moest uit in de tv???

Daar was ik nooit opgekomen. 

Je had overigens ook IPv6 in de V10 uit kunnen zetten 😉. 

Is je tv via LAN of Wifi?

Geniet weer van tv kijken. ⚽ 🏆 liefhebber?

De buren zullen wel eerder juichen want de app ligt zo'n 15 seconden achter op de ontvangers. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 24, 2026

Nou het werkte toen  IPv6 optie werd uitgeschakeld in de tv. Zag later inderdaad in het modem dat IPv6 daar ook aan stond. En toch niet werken..

tv via LAN meestal, heb ze allebei getest overigens.

15 seconde achter op de ontvangers...ah daar ben ik normaal wel gevoelig voor, moet ik zeggen. 

Ja kijk veel voetbal, en irriteerde me er wel aan bij Ziggo dat ik het doelpunt al doorkreeg van een app terwijl het op tv gemaakt moest worden gemaakt..ga ik dus nu weer krijgen..:-) zal het even aankijken.

Hoop overigens de KPN TV app voor de Apple TV nog eens te zien verschijnen.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Ziggo via DVB-C zou wel eerder moeten zijn dan 'een' app. Ziggo GO?


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 24, 2026

Ziggo laat ik even gaan, ben er net weg, per einde April. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

IPv6 is echt een probleem.

Lees het in steeds meer topics.