Skip to main content

Vorige week heb ik op mijn Samsung smart tv een VPN geïnstalleerd.
met deze handmatige DNS instelling kreeg ik toegang tot KPNTV vanuit Italië
Nu krijg ik sinds enkele dagen de melding “Geen Toegang Tot Dienst”
De DNS instelling is nog steeds correct en ik heb het modem diverse malen ge-reset.
TV is verbonden via WIFI met de Router en dit was nooit een probleem.
Wat kan de oplossing zijn?

 

@Dovi1960 Welkom op het forum. Ik vermoed in dit geval dat je de Smart TV app van KPN bedoelt, deze werkt inderdaad alleen op je thuis verbinding. Dat het gewerkt heeft is een gelukje geweest vermoed ik, maar dit ga ik navragen. Als het overigens een SmartTV is, is er dan ook een mogelijk om te casten vanaf een ander apparaat? Bijvoorbeeld een laptop of mobiele telefoon? Binnen de EU kun je namelijk ook gebruik maken van iTV online . Dit zou je dan op de laptop of telefoon kunnen starten en kunnen casten naar je televisie. Op deze manier kun je dan alsnog TV kijken. Voor wat betreft de VPN zal ik navraag doen, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen.


@Dovi1960 Ik heb het uitgezocht en dat het eerder heeft gewerkt en nu niet meer blijkt inderdaad een gelukje te zijn geweest. Ik zou je dan ook willen adviseren de manier in mijn eerdere reactie te proberen. 


Dag Rutger, 

Dank voor je reactie.
Inderdaad lukt het mij ook om vanaf een laptop naar de smart tv te streamen.

Echter het is toch verbazingwekkend dat het “per toeval” eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer.
het hele idee van een VPN is juist dat je een domein kunt bereiken wat normaal vanuit een bepaald land (Italië) niet het geval is. 
op mijn tv kan ik de DNS van het van invoeren.  
Ik kan het technisch niet begrijpen waarop het nu niet meer werkt. 
Op deze manier zou het namelijk geen zin hebben om een VPN in te stellen.

Ik begrijp sowieso so niet waarom de KPNITV app wel op een smartphone of laptop werkt maar niet op een smart TV.  
Is er werkelijk geen enkele manier om KPNTV direct op mijn smart tv werkend te krijgen vanuit Italië?

MVG
D

 


@Dovi1960 Fijn dat het lukt om te streamen. Het is ook niet zo dat het per toeval eerst wel heeft gewerkt en nu niet, het heeft te maken met een blokkade die er eerst niet en nu wel op staat. Het klopt inderdaad dat dat de bedoeling van de VPN is maar dat is niet de bedoeling van de iTV app op de televisie, deze is enkel bedoelt voor thuisgebruik. Dit heeft ook te maken met de leveranciers van de zenders. Vooralsnog kan dit alleen op mobiele apparaten en dan gestreamd worden helaas.