Skip to main content

Vandaag omdat we geen internet hebben via hotspot van de telefoon itv op de tv gekeken. Ook heb ik gebeld om dit op te lossen. Er is toen ook wat door de medewerker gewijzigd in de persoonsgegevens. Daarna wilde ik weer tv kijken, maar met geen mogelijkheid lukt dit. Ik krijg iedere keer de melding ' geen toegang tot dienst' de smart TV dient verbonden te zijn met vaste kpn internetverbinding. Terwijl internet op de tv het wel doet. Rest van de apps zijn nl wel te openen. Hoe krijg ik dit opgelost?

Dat klinkt verdacht, @Boom_a en ik durf je vooralsnog niet te zeggen wat er aan de hand is. Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Beste Bart, de gegevens zijn zijn bijgewerkt. 


Heb je de tv via wifi verbonden met een hotspot?

De app in een Samsung of LG televisie werkt alleen als je verbonden bent met je eigen internet. Via een hotspot (ander IP) gaat dat écht niet werken.

Via een ander IP (bv hotspot) kun je wel de app in de tablet of smartphone gebruiken.


Vreemd, want gisteren hebben we namelijk wel via de hotspot itv gekeken, maar een paar uur later lukte dat niet meer. Dus er moet wel een manier zijn om dit wel voor r elkaar te krijgen. 


Waarschijnlijk ging er op de achtergrond iets mis met de IP check. Dat kun je niet zelf omzeilen.

Heb je een laptop? Verbindt die met de hotspot en met de tv via hdmi.

En gebruik dan tv.kpn.com in Firefox, Chrome, Edge of Safari.

Houdt er wel rekening mee dat je ong. 1 GB per 30 minuten verbruikt.


Hallo @Boom_a Dank. De echte oorzaak is dat er een storing is, waarvoor er een monteur zal komen. Daarvoor zal een monteur moeten komen en er zal nog contact over worden opgenomen. Dat heb je als het goed is gisteravond van een collega van de telefonische klantenservice gehoord. Voor je specifieke vraag over tv-kijken moet ik me aansluiten bij Peter's antwoord. 


Hallo @Boom_a Ik zie dat er morgen een monteur bij je langskomt om alles in orde te maken. Ik hoop van harte dat alle problemen daarna zijn verholpen en je weer normaal van onze diensten gebruik kunt maken. 


Beste Bart. Ik hoop inderdaad dat de monteur komt, maar heb mijn vertrouwen in KPN volledig verloren, nadat al twee keer de afspraken niet zijn nagekomen en we nu dus al meer dan een week zonder experiabox zitten. De monteur zal vandaag tussen 08:00 en 10:00 uur komen. Het is inmiddels kwart voor 10. We zouden via SMS op de hoogte gehouden worden, maar nog niets ontvangen,  dus ga ik er maar weer vanuit dat ook deze keer de afspraak niet wordt nageleefd. Toch jammer dat er zo met klanten wordt omgegaan. Als de monteur er om 10:30 uur niet is dan ga ik maar weer bellen. En als daar niets uit komt, dan zal ik toch echt naar een andere provider moeten, want alles via hotspot via de telefoon doen is tijdelijk wel oké, maar na een week gaat me dat ook irriteren. 

 

 


Blijkbaar is de monteur in de centrale bezig. Is alleen wel handig dat dit gecommuniceerd wordt, want nu heb ik 3 uur voor niets zitten te wachten op een monteur. Oftewel de communicatie kan veel beter. 


Ja, dat ben ik met je eens @Boom_a en normaliter word je ook op de hoogte gehouden. Dat is bij jou blijkbaar niet gelukt: mijn excuses. Hopelijk wordt het probleem in elk geval wel direct opgelost. 


Hallo @Boom_a Ik zie inmiddels dat het probleem is opgelost. De monteur heeft werkzaamheden in de centrale verricht, omdat het probleem daar bleek te zitten. Daarna heeft hij/zij telefonisch contact gehad en je hebt aangegeven dat alles weer werkte. Dat klopt? En werkt alles nog zoals het moet? 


Gelukkig werkt alles weer en bleken de monteurs zich netjes aan de afspraken gehouden te hebben. Alleen de tv boven heeft matige ontvangst, dus daar moet ik nog even naar kijken. 


Fijn om te horen, @Boom_a Geef gerust een gil als er nog iets speelt. 


Reageer