Waarom heb ik geen toegang tot de Interactieve KPN TV app?
Ik gebruik de Google Chromecast met Google TV (2K HD).
Zie je de smart-TV app van KPN dan niet in de Play Store staan op jouw Chromecast Google TV (HD)?
Als je zoekt naar KPN, wat vind je dan?
Weet overigens dat de nieuwe smart-TV+ app momenteel getest wordt en dat die de huidige smart-TV app van KPN zal gaan vervangen.
Inderdaad. Zoek onder apps op "kpn" en je krijgt 'm direct. Mits aangemeld met je Google account.
Downloaden.
Inloggen met tv abonnementsnummer + pincode.
En je kunt aan de gang.
Deze dus:
Ben je thuis? Op je eigen WiFi? Gebruik je geen VPN? Doet tv op de tv ontvanger het wel?
Ik had eerder duidelijker moeten zijn, maar met mijn vraag "waarom heb ik geen toegang tot de Interactieve KPN TV app?" bedoelde ik eigenlijk "Waarom heb ik geen toegang tot de Interactieve KPN TV app onderweg, dus via de mobiele hotspot?
Inderdaad heb ik een eerder tip gevonden van PeterG en heb ik inmiddels de TV BRO app geinstalleerd. Dat werkt inderdaad, hopelijk blijft dit zo tijdens onze lange camperreizen. Dus Peter bedankt voor de tip...
Ik had eerder duidelijker moeten zijn, maar met mijn vraag "waarom heb ik geen toegang tot de Interactieve KPN TV app?" bedoelde ik eigenlijk "Waarom heb ik geen toegang tot de Interactieve KPN TV app onderweg, dus via de mobiele hotspot?
Via mobiele hotspot kan je alleen KPN App voor smartphone gebruiken, KPN App voor Chromecast is voor SmartTV en is verbonden aan je thuis IP adres
Alleen de app in smartphone, tablet en de website zijn buiten het eigen huis beschikbaar.
Dit heeft te maken met rechten. Die zijn met Europese regels gedekt voor deze 3 toepassingen. En met het voorkomen van het delen van het tv abonnement.
Het is bij Ziggo precies hetzelfde met de app voor smart-tv's en streaming apparaten.
Als je buiten de deur op jouw Chromecast Google TV de smart-TV app van KPN wilt gebruiken dan zal je de Chromecast Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk moeten laten opzetten. Als je een FRITZ!Box, een Synology NAS of een ander apparaat hebt waar je een WireGuard of OpenVPN verbinding mee kunt opzetten dan is dat vrij eenvoudig te realiseren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.