Skip to main content

Foutcode 845, maar stappenplan gevolgd en is niet opgelost

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed? Welk type ontvanger heb je?


Beste @PH81 

Heb je de TV ontvanger(s) eens een reset gegeven? Je tv-ontvanger kan zijn software niet laden & daardoor niet opstarten. De oorzaak kan een probleem in ons of jouw netwerk zijn. Ik weet niet of je het oude of nieuwe TV menu hebt, je kunt de TV ontvanger resetten zonder afstandsbediening op het volgende manier: 

Laat je het even weten of dit het eventueel een oplossing bied?


De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de experia box. Intussen nu sinds het begin 4 volledig gereset, maar helaas zonder resultaat. 

Na het herstarten (de 3e keer) werkt internet ook niet goed meer. 😪😪

Nu 2 enorm chagrijnige tieners in huis. Gezellig zo'n zaterdagavond. 


Beste @PH81 

Heb je de TV ontvanger(s) eens een reset gegeven? Je tv-ontvanger kan zijn software niet laden & daardoor niet opstarten. De oorzaak kan een probleem in ons of jouw netwerk zijn. Ik weet niet of je het oude of nieuwe TV menu hebt, je kunt de TV ontvanger resetten zonder afstandsbediening op het volgende manier: 

Laat je het even weten of dit het eventueel een oplossing bied?

Helaas werkt het niet


Dit is erg vervelend @PH81,

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze in het systeem kijken wat er aan de hand is.

Als nood zou je de ITV app kunnen gebruiken, en deze kun je dan streamen met Chromecast naar jou TV.


Welke experiabox heb je?


Intussen KPN aan de lijn gehad en geven aan dat de modem stuk is. Maandag een nieuwe modem in huis en dan opnieuw installeren. 

Gelukkig voor morgen goed weer voorspeld :sweat: maar tot dan geen internet en TV in huis.


Bedankt voor de info en moeite 


Hi @PH81, welkom op het Forum!

Ik lees van alles, maar het belangrijkste is: er is een nieuw modem onderweg. Fijn om te lezen dat je telefonisch contact hebt gehad en dit meteen is opgestuurd. Helaas heeft dit plaatsgevonden in het weekend waardoor je morgen pas het nieuwe modem hebt. Echter zie ik dat je nog geen extra bundel hebt ontvangen op de KPN nummers. Ik heb die alsnog even toegevoegd, je kan eventueel dan met die bundels iTV online bekijken of indien je een Chromecast hebt daar gebruik van maken! In ieder geval hebben de vier 06-nummers dan net even wat meer data om de WiFi te vervangen.


Reageer