Skip to main content

na laatste storing kreeg wel telefoon en internet terug. Heb alles gedaan. Net beneden aan gesloten kastje is of geeft code aan en dat is het. ja143  alles probeert.. Nieuw kastje kastje beneden doet wel hier boven alleen 143?

Is het kastje boven soms verbonden m.b.v. de "Draadloze” verbindingsset via het stopcontact? 99 v.d. 100 x heeft 143 (geen verbinding met netwerk) een niet werkende dvs als oorzaak.


Peterg ik herhaal  de motorola zwart box zit verbonden ,et de switch box. Er was storing paar weken geleden. Na aantal uren weer tv en internet. Maar geen tv toen storing begon en er na. Heb in andere kamer geprobeert  10 procent gaat die dan foutcode 143..


Oh, een stokoude Motorola… Ruil die i.i.g. om voor een modernere ontvanger. De Motorola is traaaaaag en de beeldchip erin geeft geen mooi beeld op een Full HD of UHD televisie.

Is die switch wel geschikt? Er moet een tussen die IGMP Snooping ondersteunt.
Zie: De juiste switch?! Toverwoord: IGMP Snooping.

Het signaal komt wel binnen want je andere decoder werkt wel heb ik begrepen.

Bij code 143 is er geen verbinding met het netwerk/modem. Dus ‘iets’ tussen modem en ontvanger gaat dan niet goed. Bv net niet goed aangedrukte stekker of probleem met evt. switch of dvs. Maar eerst maar eens dat oudje moderniseren.

Je oude ontvanger kunt u omruilen via deze infopagina.


heb gechat hielp niet,zal bellen voor service monteur. Motorola is verouderd. Sorry op je in ruil pagina nog service monteur pagina heb succes fout? denk pc is wat mee aan hand printer is uit gevallen.


Goedemorgen @suikerbossie, mijn reactie is later dan ik had gewild doordat het vrij druk is. Sorry daarvoor! Niet fijn dat je problemen hebt met de tv-ontvanger boven. 

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe tv-ontvanger aan te vragen? Zo ja, heb je deze al ontvangen? Heb je nog iets gehad aan de tips van @PeterG? Ik hoor het graag van je :slight_smile:


alexa ik stuur broer naar kpn winkel daar service monteur 0% garantie is dat goed komt. Kan geen nieuwe tv ontvanger aan vragen net als andere pagina,s werkt niet. vul laatste 3 cijfers bank rekening in  bekend bij ons na 8x gaf op. Geen nood heb briefje voor broer gemaakt voor kpn winkel o.a als start hoort op rood staan dus niet enz.

zou nieuws zijn kom terug. heb gechat met iven zaterdag met henriette gister er over.


Hoi @suikerbossie, ik heb navraag voor je gedaan. Er blijken wat problemen te spelen op de pagina waar je de tv-ontvanger kan aanvragen, waardoor dit nu niet lukt. Excuus voor het ongemak, we verwachten dat de pagina begin volgende week weer goed werkt!

Je broer is voor je naar de winkel geweest en ik begrijp dat je ook gechat hebt. Mocht het nog niet gelukt zijn, vul je voor mijn dan je postcode en huisnummer in je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens opzoeken en help ik je graag verder.


is okay broer heeft de gratis ruil gedaan hij zal kijken of doet. Ja of netflix op zit zou zo zijn? zal veel op mijn kamer zitten.


Goedemorgen @suikerbossie, fijn dat het je broer gelukt is! Ik verwacht inderdaad dat je ook Netflix kan kijken op de nieuwe tv-ontvanger :smiley: Ik hoor graag hoe het gaat met de nieuwe tv-ontvanger.


alexa nieuwe tv ontvanger,getest met andere tv niks. Als broer wil bellen ik krijg telkenks 20 minuten.

Ligt aan netgear box of ether of andere cable ?

Maar strijd gaat verder doeii.

 


De Netgear MOET een typenummer hebben wat eindigt op E of ES.

Bv GS605 is niet geschikt met Interactieve TV.

GS605-400PES is dat dus wel.

En de bij KPN verkrijgbare GS105E is ook geschikt i.c.m. Interactieve TV.


peter/ alexa laat broer bellen heb geen mobiel bij hand is een switch 6005v4 en tv ontvanger fws 992260003j.. Bedankt voor advies.

Ben zelf autisch is niet perfect wat doe totaal in paniek ,daarom belt broer. Heb wel internet,telefoon wireless.


Ah, de GS605 v4 is dus helaas niet zo geschikt als je ook Interactieve TV van KPN hebt. En ook de GS605 v5 niet. Je moet er echt een hebben die eindigt op E danwel ES.

Of je zorgt dat de kabels naar de tv ontvangers direct van af de Experiabox komen. De switch kun je dan voor al het andere gebruiken. Maar als dat niet kan is het een kwestie van een geschikte switch aan te schaffen.

Je kan de GS605 bv vervangen door de GS105E die bij KPN te krijgen is. Voor € 29 (bij ophalen op Postnl punt).

Succes!


peter loop route met mij  mee modem beneden/ op tweede etage een  netgear box of wat ook is? verbonden met kabels aan tv ontvanger. Voor storing 29 september werkte prima ja rood/groen licht was ruk.

Zal aan broer uit leggen geef hem geld voor andere switch maar moet oude weg, geen stekker doos is leeg.


peter ga naar bank doe geen internet bankieren door mijn autisme te moeilijk. Hoe regelt  bestelling is bestelt nu betaling regelen.


Je kan je broer de bestelling laten doen of naar een échte winkel (daar kan je contant betalen) gaan om een andere switch te kopen.

Echte fysieke winkels:

Mediamarkt, BCC, Expert, e.d.


peter lees mee haha. had bij ceva logistics bestelt maar doe niet aan internet bankieren/heb ze gebeld wat toen gebeurde laat maar,ben naar bank geweest hun hebben besteld,kreeg mailtje dat de gs105e bestelt is morgen komt.


aan gezien storing bij kpn was geen tv en doet telefoon raar. heb expedia box doet het.


update ½ uur met help desk gesproken is etherkabel mogenlijk. De tv ontvanger geeft geen signaal af dat die er is. Kon kiezen een toe gestuurt of zelf kopen koos toe sturen. Dat mis ging met kabel van nieuwe expediabox  pech past niet in tv ontvanger oude kabel wel.


Hoi @suikerbossie, dankjewel voor alle updates! Ik lees dat 't nog niet helemaal opgelost is. Is er een nieuwe ethernetkabel naar je toe gestuurd door de helpdesk? En zo ja, heb je deze al ontvangen? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.


alexa update etherjabel is er geen resultaat geen internet signaal of tv. modem beneden knippert lichtje internet zins 29 september. Ga proberen monteur regelen ik wil tv. Heb nieuwe expediabox/tv ontvanger/ether kabel, andere tv.


tv doet het wordt duur grapje was hier van 8.30 t/m 9.30, modem vervangen, grote stekker.


@suikerbossie Ik ben erg aan de late kant, sorry daarvoor! Ik begrijp dat de monteur bij je is geweest. Werkt alles nog steeds goed nu? Zo niet of als ik iets voor je kan doen, laat het dan vooral weten.


na 3 monteurs en 145 euro kosten op gelost. De eerste twee monteurs zagen tv doet het weg wezen. Viel na 5 minuten weer uit. De derde  bleef kort zag wat aan hand was deed juiste. Nu kan tv kijken en pc. Hij dicteerde  wat zelf kan doen volgende keer.