Skip to main content

Goedemiddag

Wij zijn al jaren klant van KPN maar wij kunnen geen TV Drente 503 ontvangen , mijn buurman met het zelfde postcode en is NIEUWE KLANT  kan hem wel ontvangen. Mijn zoon is 2 jaar bij de KPN dus ook  een nieuwe klant  in de zelfde plaats kan hem ook wel ontvangen . en ik weet van meerdere mensen die nieuw zijn en ook die kunnen hem ook wel ontvangen. Al  een paar keer gebeld met nummer 1200 klanten services en die hebben ook al van alles geprobeerd met o. verborgen zenders en noem maar op . ik vind wel vreemd als je nieuwe klant bent kun je wel hem ontvangen, heb TV Drent gebeld en zij zeggen het ligt bij de KPN wel vreemd. Ik hoop dat er een oplossing komt .


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemiddag,

 

Voor de zekerheid: in welke woonplaats is dit? (ik kan zelf geen adresgegevens inzien omdat ik niet bij de forumbeheerders behoor)

 

 


Neede


Dan wordt het ingewikkeld. Dat betekent namelijk dat de andere mensen in je woonplaats die je noemt het ten onrechte kunnen ontvangen via KPN.

 

KPN heeft een paar jaar geleden het aantal regionale zenders dat je kan zien terug gebracht naar diegene van je eigen provincie plus die van de provincies die eraan grenzen (en een paar zenders die landelijk worden uitgezonden in het basispakket).

Neede is Gelderland en Gelderland grenst niet aan Drenthe .Dus je zal het via KPN niet krijgen .

Die andere mensen hebben blijkbaar geluk maar dat kan natuurlijk van de ene op de andere dag ophouden

 

Bron: https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm


Ja dat antwoord heb ik al tig maal gehoord, vorige week is er nog iemand in ons dorp nog nieuwe klant geworden en heeft hem wel. Ik noem dit goedkoop scoren.


Ik  kan er drie niet krijgen Groningen. Drenthe en Zeeland en de rest van Nederland wel.


Ik  kan er drie niet krijgen Groningen. Drenthe en Zeeland en de rest van Nederland wel.

Volgens de regels van KPN hoor je die zenders inderdaad niet te ontvangen in Gelderland. 
 

Dus waar wil je je op beroepen? 
 

Of is het de bedoeling dat andere mensen uit jouw dorp ook geen toegang meer krijgen tot RTV Drenthe?
 

Je kunt RTV Drenthe wel gratis ontvangen via de Astra 3-satelliet of via internet. 


Ik heb het al gezien, ik stop er mee, ik weet wel wat ik doe .


Ja dat antwoord heb ik al tig maal gehoord, vorige week is er nog iemand in ons dorp nog nieuwe klant geworden en heeft hem wel. Ik noem dit goedkoop scoren.

 

Zoals mijn handtekening al zegt: Ik schrijf hier op persoonlijke titel. Niet namens KPN. Ik probeer niks te scoren maar ik geef gewoon aan wat er normaal geregeld is en wat ook gewoon op de website staat.

Een webcare medewerker kan misschien meer duidelijkheid geven maar dan zal je wat langer geduld moeten hebben. Door alle topics die er zijn duurt het meestal een dag tot twee dagen voordat ze hier reageren.


In Gelderland geeft KPN onderstaande zenders door. Nieuwe klanten krijgen ze eerst allemaal en als hun postcode geheel verwerkt is zullen ze ook onderstaande lijst hebben.

Postcodecheck bij KPN voor lokale en regionale zenders.

TV Gelderland
TV Utrecht
TV Brabant
L1 TV
TV Oost
TV Rijnmond
TV West
TV Flevoland
Omrop Fryslân**

** = uitzondering op must carry regels. Provincie Fryslân betaalt KPN voor doorgifte Omrop Fryslân


Waarom kunnen we wel allerlei onzinnige zenders ontvangen en onder andere niet T.V. Drenthe.


Hoi Eibergen25

Woon je in
Overijssel, Drenthe, Friesland, of Groningen? Alleen in die provincies geeft KPN RTV Drenthe door.

Helemaal zonder hoef je het niet te doen.

Kijk TV Drenthe: https://www.rtvdrenthe.nl/tv (ze ondersteunen helaas geen Chromecast.)

Luister radio Drenthe: https://www.rtvdrenthe.nl/radio .